Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej  ! vet nån var man kan hitta install drivern til detta ljudkort . någon har kanske liggandes install filen kvar på nån backup? har letat och på apogees hemsida stöder inte detta mera eller så kan jag inte leta ,jag har macos catalina 10.15.7..eller funkar det för denna måste kanske vara lägre operativ . jag har inte så koll ,(böt mac den gamla rasade) ,och fick nergradera från bigsur eller vad det hette till catalina..sen vet jag inte går det att nergradera härifrån ännu..men 2 dar tog det fy vilket jobb för en nybörjare på detta ännu. hoppas inte blev oklart :D

och har inte råd att köpa nåt nyt heller detta duger bra funkat fel fritt i 10 år redan. annors får jag väl använda min zoom som ljudkort blir väl lite autentiskt i varje fall  , varför ska vissa inspelings grejer vara i åhållbart plast skit, som inte tål nåt 

tacksam för tips mvh Janmarcus

Redigerat av JmK
Annons
Postat

Jag har en Duet 2 USB som jag bara använder ibland och bara för ingång. Min Topping DAC låter så mycket bättre. Jag använder Apogee Control 2 Native_1_21_41 och den fungerar. Men jag tror att det finns vissa problem med Apple Silicon-kompatibilitet (ger mig ibland bortfall i grafik/ljud) så jag avinstallerar drivaren när jag inte behöver Control-appen. Sedan installerar jag om den bara när jag behöver använda Control-programvaran för att byta från mikrofon- till linjeingång och grundläggande saker. Duet 2 fungerar bra utan drivrutinen installerad, du har bara inte tillgång till inställningarna i Control.

Om du inte behöver använda Control för att byta ingångar och fantommatning etc., så kan du använda Duet 2 utan drivrutinen installerad.

Jag har flera versioner av Apogee Control-programvaran om du behöver den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.