Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vore jätteschysst om någon orkar lyssna och kan ge lite feedback. Det är första gången jag använder vocals i en låt, tycker dock det stora problemet är att mixen låter för burkig. Jag vet inte vad det beror på, jag använder primärt supersaws från Sylenth i denna. 

Mitt workflow blir lidande av att det alltid låter rätt illa, blir att massa tid går åt till att försöka få ordning på det istället för att fokusera på arrangemanget, melodier, övergångar o.s.v. vilket väl egentligen borde vara det man lägger det mesta av tiden på.

Om någon vågar sig på att diagnostisera problemet med burkigheten vore det också välkommet, om det främst är okunnighet från min sida eller om det också kan vara problem med verktygen (FL Studio, Maximus, Sylenth)

Redigerat av sylenth123
Annons
Postat

Nu är detta inte en genre jag lyssnar på så jag kanske är helt ute och cyklar, men jag uppfattar inte att låten är för burkig. Burkigheten brukar väl komma mellan 200-400hz ungefär och tycker inte det är något speciellt som sticker ut där.

Tror du kan kräma på lite mer i low-end för att ge låten lite mer tryck när allt väl kommer igång. Men som sagt, det är inte en genre jag har så bra koll på så ta det med en nypa salt 😅

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.