Hagelberg Postat 8 maj 2005 Postat 8 maj 2005 Hej! Jag har ett stort problem med mitt Terratec DMX6 Fire-kort. Kortet är installerat och det fungerar att sitta å jobba i Ableton Live med audio, det tar dessvärre inte emot några MIDI-signaler. När jag öppnar "Device Manager" i Windows så ser jag mitt fina lilla kort där... om jag öppnar upp egenskaperna så står det "Status: Driver is enabled but has not been started".... (detta gäller för alla tre drivrutier; DMX 6fire wave, MIDI och Mixer) Med drivrutinerna följde en Control Panel som jag också installerat. Denna går inte att använda, dvs alla ingående kanaler är "mute"-ade och det går inte att klicka bort det. När jag försöker öppna windows egna volymkontroll får jag felmeddelandet: "There are no active mixer devices available..... this program will now close" SNÄLLA hjälp mig. Vari ligger felet? Är det Windows "fel" eller är det drivrutinerna? (iofs är det aldrig ens fel att två bråkar 😎) FInns det något jag kan göra? 🙁 Tack på förhand! Mvh Henric
Hagelberg Postat 9 maj 2005 Trådstartare Postat 9 maj 2005 Eller finns det någon som vet någon bra hemsida som man kan läsa om detta kanske? mvh Henric
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.