Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag skulle vilja ha lite feedback pÄ i vilken ordning de olika delarna borde kopplas.

Har en Sonic Enhancer SU9920 (som tar bort ofas mellan bas och diskant grötigt/mullrigt), en exiter SX3040 och sen en multibandskompressor (DBX Quantum), touch up EQ 2st Klark EQP-KT

Ljud som ska mastras (LJUDKORT UT) -> SX3040 -> SU9920 -> Quantum -> EQP-KT -> LJUDKORT IN

Det jag Àr mest osÀker pÄ Àr ordningen SX3040 och SU9920. Det Àr möjligt att SU9920 inte ens behövs dÄ Quantum Àr en multiband-kompressor

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Vad har du för ljudkort? DBX:en Àr vÀl digital? Jag skulle ha den sist och försöka ansluta den digitalt till ljudkortet.

Postat
17 minuter sedan sa pme:

Vad har du för ljudkort? DBX:en Àr vÀl digital? Jag skulle ha den sist och försöka ansluta den digitalt till ljudkortet.

Jo jag har faktiskt anvÀnt endast Quantumen för Mastering tidigare med ett helt okej resultat. Men pricken över i:et Àr just touch up eq.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.