Jump to content
Annons

Söker beatproducent till seriös satsning


SMI (oregistrerad)

Recommended Posts

SMI (oregistrerad)

Tjena,

Först och främst lite bakgrundsfakta:

Jag har tidigare levt ett ganska dramatiskt liv med mycket aggressivitet, depression, många förstörda relationer, kriminalitet, etc. Jag skulle egentligen kunna skriva en bok om det för det är ganska omfattande, men saker var rejält fel förr, minst sagt. Trots detta har jag mycket bra referenser från de tre jobb jag haft i mitt liv och jag avancerade väldigt, väldigt snabbt på alla tre av dessa. I skolan pluggade jag aldrig, skolkade mycket, men klarade mig galant. Jag vill inte låta arrogant, men jag har helt enkelt väldigt lätt för att lära mig och utvecklas. Det var detta faktum i kombination med att musikskapande är det bästa jag vet som gjorde att jag valde att säga upp mig från mitt jobb för 10 månader sedan.

Jag tror de flesta av oss som hänger här är medvetna om hur svårt det är att lyckas inom musiken då konkurrensen är stenhård. Utan varken kontakter inom branschen eller något egentligt stöd överhuvudtaget från någon mer än en flickvän som kort därefter dumpade mig så valde jag ändå att säga upp mig från ett lovande jobb. Galenskap kanske många tycker. Oavsett var detta slutar så har det redan varit värt det.

Resan till idag har varit ett helvete minst sagt. Jag har tvivlat ett par miljoner gånger och jag tvivlar fortfarande regelbundet. Men jag kämpar och när jag tittar tillbaka var jag var när jag började för 10 månader sedan så ser jag enorm utveckling. Jag har fått höra att jag låter som både Timbuktu och Eminem, något jag egentligen hatar då jag inte vill låta som någon annan men får väl ändå se det som positivt ur många aspekter antar jag. En av mina osläppta låtar fick väldigt positiv kritik från en världskändis. En låt som innehåller 75% sång och för 10 månader hade jag så dåligt självförtroende när det kommer till att sjunga att jag hatade göra det och aldrig någonsin skulle göra det framför någon. Jag ville dock lära mig och lyssnar jag på andra så verkar det ha gått ganska bra. Jag känner mig i alla fall idag väldigt självsäker och spelade för bara ett par dagar sedan in en musikvideo till låten ifråga där jag gick runt och sjöng den in public. Denna världskändis jag fick positiv feedback på ville att vi skulle göra en hit. Jag har även tidigare haft en kille som skulle göra något projekt samt starta upp ett managerbolag som ville samarbeta med mig. Tråkigt nog blev det inget av någon av dessa.

Uppenbarligen har jag inte nått den nivån jag vill nå för då hade jag antagligen inte behövt göra detta inlägg, men som vilket företag som helst så investerar man inte i ett redan väletablerat om man vill hit the jackpot utan i något man tror på som inte har slagit igenom än. Trots tvivlet jag ständigt har på mig själv tror jag ändå innerst inne starkt på mig själv och så länge min utveckling ständigt går framåt slutar jag inte och jag strävar ständigt efter att utvecklas. För varje låt jag gör, gör jag allt för att ska vara bättre än förra. Jag accepterar inte att min utveckling stagnerar. Jag försöker ständigt hitta nya kreativa vägar.

Jag söker nu en beatproducent som tror på mig och vill samarbeta med mig. Beats jag använder mig av i dagsläget brukar stå listade som "film music, R&B, Pop, Beats general, smooth, New school". Väldigt sällan använder jag ett beat listat som "Gangsta, East coast, West coast, trap". Jag är väldigt kräsen när det kommer till beats och känner jag inte det när jag lyssnar på det så kan jag inte göra något med det.

Jag försöker gå min egen väg till 100% och har inte lyssnat på hiphop på många år. Jag vill inte influeras av andra. Min musik är inte klubbmusik och den är inte bitches and bling. Det mesta handlar om mitt liv och antingen är låtarna känsliga eller utflippade med korn av sanning eller en kombination av båda. Kärlek gillar jag att skriva om och det kommer det nog bli en hel del mer av det i kommande låtar.

Min musik finns på youtube, men jag frontar hellre med nya osläppta låtar. Låter jag intressant så släng iväg ett PM så visar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...