Jump to content
Annons

Koppla monitorer till Mbox


Snow Brigade

Recommended Posts

Är det nån som kan reda ut följande:

Om jag vill koppla ett par aktiva högtalare till Mbox samtidigt som jag vill kunna justera direkt via Mbox, hur gör jag då? Kopplar jag in dom i den output som är avsedd för detta så finns det ingen volymreglering direkt via Mbox. Man kan ju förstås koppla dom till hörlursuttaget på baksidan, så att volymreglaget fungerar, men är detta ok? D v s, kan man göra det utan att de aktiva högtalarna på nåt sätt tar skada av detta? Blir det sämre signal eller nåt liknande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

det går liksom inte att styra monitorvolymen från mboxen. mix-ratten funkar ju dock delvis så då den mixar mellan instrumentsignal och vad solm kommer från protools. lite bökigt ibland, men funkar ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns tre sätt.

- i monitorutgången. Mixreglaget funkar som ett rätt dåligt volymreglag.

- i hörlursutgången. Du behöver en Y-kabel. Funkar utmärkt även om det är lite okonventionellt. Men sätter man i något i uttaget på baksidan stängs hörlursuttaget på framsidan av.

- i monitorutgången + någon form av volymkontroll. Mackie Big Knob, Samsom C-control, en billig mixer är tänkbara alternativ.

Trombonisten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...