Jump to content
Annons

Var sitter felet?!


Original Jai

Recommended Posts

Hej allihopa.

10 spänn på att nån skrivit om samma problem för men jag lyckas inte hitta nån tråd om det när jag söker så här kommer det (kanske igen).

Jag har ett Audiophile 24/96 som funkat perfa hur länge som helst. I datorn finns integrerat SoundMAX som jag haft inaktiverat. När jag drog igång maskineriet idag så har allt ljud dött. När jag försöker spela upp ljudfiler eller använda ljudredigeringsprogram får jag errormeddelandet: "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select device in configuration. Error code: 88780078"

När jag går in i windows inställning för ljudstyrenheter påstås det att det inte existerar några trots att de ligger i enhetshanteraren och drivrutinerna verkar vara intakta. Vad som är klurigt är att soundmax drivrutinerna helöt plötsligt är aktiva, likaså asio-drivrutinerna. Men när jag försöker inaktivera det integrerade kortet och startar om datorn så ignoreras det. Inget häder och problemet kvarstår. Jag har även försökt installera om Audiophile-kortet men ingen förrändring sker. Vad kan ha hänt och vad i glödheta ska jag ta mig till... Svetten lackar och jag kommer snart knyta en snara om jag inte hittar en lösning!

Kysser marken ni går på om ni kan komma med nån slags universallösning!

/Jai

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

En sak till! När jag gör en ändring i egenskaperna för ena kortet så sker samma ändring i egenskaperna för det andra... det är helt sjukt! Min dator hatar mig! Nyss fick jag fart i ljudet i cubase... men det funkar fortfarande inte i uppspelning av wav o mp3 med tex winamp, win mediaspelaren osv!

Okej... nu har jag lyckats få winamp att spela upp mp3'or genom att ställa in grejer i det programmet. Men i program där det inte går att välja vilken enhet som ska styra har inget förädrats!

Redigerat av Original Jai
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...