Jump to content
Annons

M-Audio Delta Audiophile 2496


joFo

Recommended Posts

Hej!

Jag kör med ett "M-Audio Delta Audiophile 2496" som ljudkort och det funkar utmärkt när jag vill göra musik, men när jag vill kolla på film eller spela ngn mp3 i min hemmabio är det kört. Jag kan få fram lite ljud ibland men det låter bara knas. Finns det ngn kan med detta? Jag har kollat M-audio's faq men det har inte hjälpt.

Väldigt tacksam om ngn kan hjälpa mig...

Lev väl!

//joFo

😛

Vilken n00b jag är tack för att ni flytta tråden :rolleyes:

Redigerat av joFo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

du kanske har för mycket utgångsvolym? testade aldrig att koppla mitt kort

[hade samma ett tag] till min stereo. men det kan vara ett problem.

kopplar du analogt eller via spdif:en?

*duckar för kommentarer av expertiserna på forumet*

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte spdif, men det sägs att man inte ska ha samma kablar som vanliga audiokablar för RCA. Det finns två olika spdif-varianter också tror jag, optical och digital. Jag vet inte hur det blir om man råkar ha den ena varianten på ena sidan och andra varianten på andra sidan...

Något annat som kanske kan variera är samplingsfrekvens. Winamp kanske spelar med 44,1 kHz och Cubase (eller vad du nu har) har du kanske skruvat upp samplingsfrekvensen till 48 eller 96. Klarar den mottagande enheten av alla samplingsfrekvenser?

Bara gissningar, för spdif är inte min grej...

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med rca kabel är intressant, jag har en kompis som säger att det inte alls är någon skillnad på sådana kablar, men jag börjar undra? Någon som vet hur det ligger till?

Hade!

//joFo

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Det där med rca kabel är intressant, jag har en kompis som säger att det inte alls är någon skillnad på sådana kablar, men jag börjar undra? Någon som vet hur det ligger till?

Hade!

//joFo

Vanliga funkar fint, men det finns säkert något på specialarna som motiverar de högre priserna... eller nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae jag tror inte att mitt ljudkort är låst vid ett speciellt samplingsfrekvens, det går att låsa det om man vill i ljudkortets egen kontrollpanel. Jag har dock märkt att när jag kör en mp3:a och samtidigt har cubase igång så får jag ett nerpitchat ljud.

😄

//joFo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...