EmilAzon Postat 21 mars 2005 Postat 21 mars 2005 Hej! Jag har tvĂ„ stycken orglar av mĂ€rket Viggen, den ena stĂ„r det ViggenHarmoni pĂ„ och den andra stĂ„r det ViggenDeluxe pĂ„. Jag har blivit lite intresserad var de kommer ifrĂ„n, vad det Ă€r för "kvalitĂ©" pĂ„ dom, historia om detta mĂ€rke. Jag har hört att dom Ă€r frĂ„n Vetlanda... Tacksam för svar đ Emil
Ampeg Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Ja, dom tillverkades i Vetlanda av ett företag som hette pianoteknik. /Ampeg
Fredde30 Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Fan vad kul att nÄgon mer Àn jag sitter med en viggen! Jag spelar inte ens klav men nÀr jag sÄg viggenorgeln i en secondhandaffÀr sÄ kunde jag bara inte lÄta bli att köpa den till vÄr projektstudio... Har sedan dess haft den i ett antal Är och jag Àr den förste att erkÀnna att det inte direkt Àr nÄgon hammond som vi pratar om, men den har trots det en hel del egen charm och den lÄter enligt min mening i allafall en hel del trevligare Àn mÄnga budget orglar frÄn samma tid...
EmilAzon Postat 1 april 2005 TrÄdstartare Postat 1 april 2005 Under vilka Är gjordes dom osv.? Finns det nÄgon sorts infogrej om dom pÄ internet? Det lÄter ju inte som hammond, men jag har en viggenorgel som lÄter som en vox. Det Àr cool. De hade lite bra idéer med den orgeln kan jag sÀga.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.