Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har tvÄ stycken orglar av mÀrket Viggen, den ena stÄr det ViggenHarmoni pÄ och den andra stÄr det ViggenDeluxe pÄ. Jag har blivit lite intresserad var de kommer ifrÄn, vad det Àr för "kvalité" pÄ dom, historia om detta mÀrke.

Jag har hört att dom Àr frÄn Vetlanda...

Tacksam för svar 😆

Emil

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Fan vad kul att nÄgon mer Àn jag sitter med en viggen!

Jag spelar inte ens klav men nÀr jag sÄg viggenorgeln i en secondhandaffÀr sÄ kunde jag bara inte lÄta bli att köpa den till vÄr projektstudio...

Har sedan dess haft den i ett antal Är och jag Àr den förste att erkÀnna att det inte direkt Àr nÄgon hammond som vi pratar om, men den har trots det en hel del egen charm och den lÄter enligt min mening i allafall en hel del trevligare Àn mÄnga budget orglar frÄn samma tid...

Postat

Under vilka Är gjordes dom osv.? Finns det nÄgon sorts infogrej om dom pÄ internet?

Det lÄter ju inte som hammond, men jag har en viggenorgel som lÄter som en vox. Det Àr cool. De hade lite bra idéer med den orgeln kan jag sÀga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.