Jump to content
Annons

Cubase 5 + M-audio 1010LT


Recommended Posts

Om jag av någon anledning skulle vilja mixa med ett externt mixerbord från M-audio 1010LT åtta analoga kanalers ut så undrar jag hur jag i Cubase vst 5 gör för att skicka ut spår till olika kanaler på ljudkortet? 😳

Jag lyckas bara få utsignalen som ett stereopar. Jag skulle vilja få till exempel sång på 1:an & 2:an, Gitarr på 3:an och 4:an, bas på 5:an, trummor som stereopar 7&8 till mixerbordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte riktigt hur man gör i vst 5 .. men jag gissar att det inte skiljer så så mycket från SX. Leta efter något som heter VST connections.. eller nåt sånt. Där kan du konfigurera dina bussar. Sen e det bara att skicka repektive kanal till önskad buss.

Kankse inte den mest utförliga förklaringen.. har inte progget tillgängligt där jag sitter nu. Någon kanske kan bättra på... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Du aktiverar masterbussarna (har för mig att de är mörkgröna när dom inte är på och blir ljusgröna när du klickar på dom. Och sedan får du hårdpanna för att få ut saker på egna mono-kanaler.

Redigerat av replicant
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...