Jump to content
Annons

skum låt


Recommended Posts

Annons

Hallå mannen..

Jag gillar själva låten, jag kan se din vision i den..

Sen så klaffar det väl inte riktigt, lite otakt och jag skulle vilja sänka trummorna lite och ge lite mer tyngd och volym i gittarerna. kanske lägga in mer gitarr eller bara helt enkelt kopiera gitarrspåren och lägga olika effekter på dom...

eller... vad säger ni andra?

Vad använder du för grejjer mopphas?

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar för kommentarerna =)....ja den är lite othaight..vi repade alldrig låten hade den bara i huvve....kanske blir en ny inspelning sen som är lite längre

det jag använder är presunus firepod ljudkort, å ett trumm mic paket som heter Shure PGDMK6, och basen micar jag upp med kagg micen en bit ifrån tyckde det vart bättre tryck i den då, gitarren är micad med en shure sm57

det dära me gitarrerna hur menade du då ?....jusst nu har jag spelat in 2 spår panorerat ut dom höger vänster ska jag ha en i mitten oxå ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnade en gång till..

Eh. ja vet inte, jag skulle vilja ha mer tyngd i låten. Inte mitten partiet då, det är helt ok..

Mer bas kanske?

En annan effekt som får gittarerna att komma mer ifrån undervärlden..typ.

😏

Ja e trött nu.. har suttit här ett tag..

får väl säga hej för idag.. men ha de gött.. kolla in min flumlåt sen.. 😄

chao

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm.. Jo jag vet smaken är ju som baken.

Neä men, vissa gillar M-Zon, vissa hatar den..

Den har lite känsliga rattar också, en millimeter åt ena hållet ändrar ljudets karraktär direkt..

Visste du att Korn snubbarna körde med M-Zon. Vet inte hur det är nu, men dom ska ha gjort det innan i alla fall. Nu kör dom ju med en extra e-sträng, men deras gitarr ljud är j-vligt vasst. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...