Jump to content
Annons

Niklas feat Daniel - Far out


nadom

Betyg (5 är högst betyg)  

6 röster

  1. 1. Betyg (5 är högst betyg)

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Far out (nonsensnamn 😆)

* ARTIST/GRUPP: Niklas (jag) och Daniel

* GENRE: Hiphop

* LÅTLÄNGD: 4:51

* KOMPOSITÖR: Niklas (beat) Daniel (rap & text)

* PRODUCENT: Niklas

* EV. MEDVERKANDE: Daniel

* INSPELNINGSÅR: Niklas

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,45 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://psykfall.de/Niklas_Arvidsson_-_Far_out.mp3

Låt till en film ("Mitt liv som boxare") som kommer i vår. lala... mitt första hiphopbeat ever hade 2 st kassa hifi högtalare från 1900-kallt, jag kan tänka mig att det är way för mkt bas tex)

Vet massa grejjer som jag hatar men han som gör filmen är nöjd å jag tänker aldrig aldrig aldrig mer öppna den projektfilen 🙂

/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
* LÅTNAMN: Far out (nonsensnamn 😆)

* ARTIST/GRUPP: Niklas (jag) och Daniel

* GENRE: Hiphop

* LÅTLÄNGD: 4:51

* KOMPOSITÖR: Niklas (beat) Daniel (rap & text)

* PRODUCENT: Niklas

* EV. MEDVERKANDE: Daniel

* INSPELNINGSÅR: Niklas

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,45 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://psykfall.de/Niklas_Arvidsson_-_Far_out.mp3

Låt till en film ("Mitt liv som boxare") som kommer i vår. lala... mitt första hiphopbeat ever hade 2 st kassa hifi högtalare från 1900-kallt, jag kan tänka mig att det är way för mkt bas tex)

Vet massa grejjer som jag hatar men han som gör filmen är nöjd å jag tänker aldrig aldrig aldrig mer öppna den projektfilen 🙂

/Niklas

lite loop troop över era röster men musiken är inte någotvidare visst "pianot" hände det lite i annars ganska enformig men ni ligger ialla fall över ribban bra jobbat.mvh jiggy

Link to comment
Dela på andra sajter

rastaman: okej, hiphop är väl enformigt? Jag tycker absolut inte att detta är enformig hiphop det finns mycket "värre" 😄

Jag rappar ingenting. Det är bara Daniel 😆

ja visst håller jag med om att hiphop är enformigt men det kan ändå hända lite mer du kör tex med två accord kanske kan du lägga till lite i ref 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Fin låt.

Rappen kan helt klart lyftas fram i mixen. Ni har fina röster båda två, men lyriken känns tyvärr igen från allt för många låtar.

& ta bort alla "yeah uh uh" från introt. Det förstör hela låten & är inte modernt i rapmusik längre.

Bakgrunden sitter riktigt bra däremot. Skön Embeekänsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

TurnThemShitsUp (oregistrerad)

Kan inte alls hålla med om att det låter Embisle. Inte någon stans. Men det betyder ju inte att beatet inte är grymt. För det är det. Ascoolt. Skönt flöde på nått sätt.

I början var ju rösten hur klar och tydlig som helst, men sen går det utför/nedåt 😆

Som Danny sa, en hel del har man hört förr men en del grejer var ju coola t.ex. vers two-grejen. Bra flow å allt. Refrängen var rätt värdelös dock. Går att göra grymmare no doubt!

Men i övrigt good stuff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Kan inte alls hålla med om att det låter Embisle. Inte någon stans. Men det betyder ju inte att beatet inte är grymt. För det är det. Ascoolt. Skönt flöde på nått sätt.

I början var ju rösten hur klar och tydlig som helst, men sen går det utför/nedåt 😆

Som Danny sa, en hel del har man hört förr men en del grejer var ju coola t.ex. vers two-grejen. Bra flow å allt. Refrängen var rätt värdelös dock. Går att göra grymmare no doubt!

Men i övrigt good stuff.

Embisle?

Cool hiphopstil på språket i ditt inlägg annars.

Väldigt gata. Väldigt street.

& väldigt, väldigt kef.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra känsla i rapen... Dock aningen svengelskt. Men å andra sidan så gör det ju inget i det stora hela. Håller med om att prodden är långtråkig, det här är väl alla låtskrivares mardröm, men man slutar att lyssna efter ett ganska kort tag... Bra stick (eller om det är början på avslutningen), men kanske att ni skulle ha lite orgel istället för rhodsen. Sen är det en sak som stör mig väldigt mycket. Jag tycker att det är ett måste att ha rapen ganska torr när mixen för övrigt är rik på reverb. Hyffsad mix... och det låter ju verkligen hiphop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...