Jump to content
Annons

phonic


fesoj

Recommended Posts

Annons
är det någon som har erfarenhet av märket "Phonic"?

jag tänker då på mixers aktiva toppar, sub. monitor mixar etc.

är de pålitliga/prisvärda?

"fesoj"

Phonic är en av världens största tillverkare av mixers effektenheter och kompakta PA högtalare de har legotillverkat åt massvis av kändare tillverkare så deras kvalitet är rätt hög ligger i ungefär samma klass som Alto Tapco Samson och Behringer.

Redigerat av James Blansing
Link to comment
Dela på andra sajter

Phonic är en av världens största tillverkare av mixers effektenheter och kompakta PA högtalare de har legotillverkat åt massvis av kändare tillverkare så deras kvalitet är rätt hög ligger i ungefär samma klass som Alto Tapco Samson och Behringer.

tack! för snabbt svar. uppskattas

Link to comment
Dela på andra sajter

Phonic är en av världens största tillverkare av mixers effektenheter och kompakta PA högtalare de har legotillverkat åt massvis av kändare tillverkare så deras kvalitet är rätt hög ligger i ungefär samma klass som Alto Tapco Samson och Behringer.

tack! för snabbt svar. uppskattas.

soundcraft mixer epm12? synpunkter på den? nån som har det?

alto slutsteg likaså?

Link to comment
Dela på andra sajter

De Altoslutsteg som jag har testat har hållit bra kvalitet för priset men vilka högtalare har du tänkt använda till steget ?

mackie srm 450 tror ja kanske, eller phonic impact. aktiva då.. ( ny börjare typ i detta)

Link to comment
Dela på andra sajter

mackie srm 450 tror ja kanske, eller phonic impact. aktiva då.. ( ny börjare typ i detta)

Dessa mackie högtalare är min erfarenhet att de är pålitliga och fungerar mycket bra. Det enda jag varit med om va att på 15" basarna vi har från mackie så skruvade skruvarna ur sig en gång, men det va bara skruva i så har det inte hänt igen.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa mackie högtalare är min erfarenhet att de är pålitliga och fungerar mycket bra. Det enda jag varit med om va att på 15" basarna vi har från mackie så skruvade skruvarna ur sig en gång, men det va bara skruva i så har det inte hänt igen.

MVH

Anders

klarar dessa högtalare vi snackar om fyra, fem band i en lokal som tar 200 pers? kan man använda mackie450 högtalarna som medhörning?

två toppar 450 o två 15 basar alltså som utljud

fesoj

Link to comment
Dela på andra sajter

klarar dessa högtalare vi snackar om fyra, fem band i en lokal som tar 200 pers? kan man använda mackie450 högtalarna som medhörning?

två toppar 450 o två 15 basar alltså som utljud

fesoj

Jag har kört 4st toppar och 2st 15" basar i en aula på jobbet, och hört dem i en lite större lokal. Tror absolut det tar in 200 pers om itne mer dessa lokaler. Där tycker jag det har funkat. Två toppar tror jag också funkar, men jag har kört 4st då som sagt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...