Jump to content
Annons

Betalning över gränsen.


Chrille

Recommended Posts

Nu börjar det dra ihop sig. Har haft en gitarraffär med en kvinna från USA (ja, alltså, en riktig gitarr) som gått och dragit i snart över en månad. Men nu måste jag göra slag i saken.

Hon tycks vara lika oerfaren på det här området som jag (!), men jag vet att säkert någon här på forumet har köpt saker över internet. Vilket betalningssätt verkar egentligen bäst och säkrast? Paypal?

Och bara en sista grej också. Kvinnan i fråga verkar oerhört ärlig, verkligen, jag har hennes hemadress och lite annan info. Men jag vill ändå vara helt säker på detta innan jag skickar iväg. Har inte frågat om telefonnummer och sånt, men det borde jag kanske göra. Finns det något annat sätt att verkligen kontrollera hennes autencitet? Har ni något knep?

Vore enormt tacksam för något svar. Hela den här grejen börjar bli lite tröttande, vill bara få det överstökat 😉

Redigerat av Chrille
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjaba!..

Jag tycker Paypal är bra och seriöst, och om jag inte misstar mig ersätter dom en ganska stor procent om varan inte skulle dyka up(jag kan ha fel).

Sen är det ju bra att betala genom paypal för då har ju hon ett reggat konto hos dom med uppgifter på adress kontonummer och dyl, så jag anser nog att det är det säkraste sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den upplysningen. Reggade just ett konto där och ska ägna en stund åt att läsa på mig vad exakt det innebär.

Som det förefaller så är det avgiftsfritt att skicka pengar via Paypal? Eller är det något finstilt jag missat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...