Jump to content
Annons

Söker musikskapande personer inom elektronisk chillout/jazz/blues


gokken

Recommended Posts

Jag söker personer som gillar att skapa musik. Jag bor i Stockholm och inga av mina vänner är musikskapande, iaf inte med samma visioner som mig vilket jag tycker är synd. Tror att mitt projekt skulle må bra av fler influenser även om jag egentligen har en tydlig bild av hur min musik ska bli. Målet med att hitta likasinnade behöver inte vara att slutföra mina låtar utan kan även vara att hitta på ett helt nytt projekt tillsammans.

Jag har sedan ett år tillbaka arbetat med ett par låtar. Stilen jag jobbar med är Elektronisk chillout-musik med inslag av Blues och Jazz. Jag arbetar mig långsamt fram då jag ställer höga krav på kvalitén och kommer aldrig i mitt liv skapa "fillers" för att få ett slut på projektet utan det kommer få ta den tid det tar. Ett gäng av mina låtar börjar likna något som kan klassas som nästan färdiga. Bör nämna att det för tillfället är en hobby, men jag anser mig ha talang och hoppas på att kunna arbeta mer och mer med musik i framtiden.

Jag söker iaf folk att bolla ideér med, folk som kanske är intresserade av att bygga en studio tillsammans, exprimentera med musik. Själv så arbetar jag mesta dels i Reason. Spelar in lite gitarr och spelar in i CuBase. Mina låtar skapar jag i Reason men ser dem mest som demos för att eventuellt i framtiden spela in dem med instrument som gitarr, drummer och bas men kommer förmodligen vilja ha kvar en del elektroniska element.

Musik som inpirerar mig är: Justice, Zero7, Daft Punk, St.Germain, Trance(Leftfield, Lange, Orkidea etc), Guns N Roses och mycket annat.

Jag jobbar heltid men ägnar större delen av kvällar och helger åt musikskapande. Den bästa sysslan jag vet är att exprimentera med musik och dricka några öl på en fredagkväll. Känner du dig träffad så kan man höras och se om man kan göra några låtar ihop. Skicka isf ett meddelande här på forumet.

Redigerat av gokken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...