Jump to content
Annons

Two Broken hearts - Mixhjälp sökes


PePPiZ

Recommended Posts

Hej ^^

Har ett tag nu försökt mixa min låt Two broken hearts utan att lyckas särskilt bra 🙂

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mej med detta???

Det är någon slags pop/rock låt av den lungnare varianten är de tänkt 🙂 så klicka å lyssna Two Broken Hearts se om kanske just du kan få den att låta bättre ^^ Jag tycker den e skön och den betyder väldigt mycket för mej så skulle vara evigt tacksam om jag kan få den i lyssningsbart skick ^^

Har ni några frågor är det bara att skriva på 🙂

har tyvärr inga pengar lägga ut 🙂

//Marcus A

Redigerat av PePPiZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte alls illa.

Låten har helt klart möjligheter.

MEN - mycket skitsnack här.

Ska prova vara kreativ i mina ord.

1: Ta gitarren och hitta tonerna som sången ska vara i. Spela dom på gitarren, följa med sången.

2: När du har allt klart för att spela in sången. (kanske inte så dumt att göra allt om igen)

Prova att ha basen lite högre, trummorna lägre. Sången får INTE ha för hög latency. Då mister du känslan i sången lätt.

Det är viktig med bra ljud på dina hörlurar...

3: Vara försiktig med för mycket trummor. Och lägg gärna bas på samma slag som stortrumma.

hör av dig om du känner för hjälp.

vet inte om jag är den rätta - kanske andra har mer erfarenhet och kan hjälpa.

Annars får du komme hem till mig med låten, och vi spelar in den i mitt nya hemstudio. (GRATIS)

//PG

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls illa.

Låten har helt klart möjligheter.

MEN - mycket skitsnack här.

Ska prova vara kreativ i mina ord.

1: Ta gitarren och hitta tonerna som sången ska vara i. Spela dom på gitarren, följa med sången.

2: När du har allt klart för att spela in sången. (kanske inte så dumt att göra allt om igen)

Prova att ha basen lite högre, trummorna lägre. Sången får INTE ha för hög latency. Då mister du känslan i sången lätt.

Det är viktig med bra ljud på dina hörlurar...

3: Vara försiktig med för mycket trummor. Och lägg gärna bas på samma slag som stortrumma.

hör av dig om du känner för hjälp.

vet inte om jag är den rätta - kanske andra har mer erfarenhet och kan hjälpa.

Annars får du komme hem till mig med låten, och vi spelar in den i mitt nya hemstudio. (GRATIS)

//PG

Najs ^^ tack för tipsen 🤪 är gitarrist i grund å botten 😎 kan spela bas med å lite trummor ^^ men i denna låten e trummorna dock gjorda i FL Studio 8 ^^ ska spela in basen igen för den låter egentligen skit från början ^^ jag är en akordspelare 🙂 e kass på att plocka ut saker, rif å solo å sånt xD å jag sjunger inte direkt falskt heller men inte bra heller xD

Accepterar din inbjudan om de inte blir bättre 😄

Vart bor du ???

//Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...