Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag funderar på att köpa ett Alesis Multimix 16 usb 2.0.

Det är 16 kanaligt men endast 8st Mic-ingångar, sen är det 4st kanaler som har en left och en right line-ingång.

Men det är ju liksom 16 kanaler, om jag vill spela in 16 st i datorn samtidigt, hur gör jag då? eftersom att det inte är separata ingångar?

eller har jag helt fel? 😄

http://www.thomann.de/se/alesis_multimix_16_usb_20.htm

Kolla själva! 🙂

Tack på förhand!

Annons
Postat

Hejdu! 😉

Som du säger så är det ju 16 kanaler.. Först 8 st i mono där du har mik/line. Och sen 4 i stereo.

Om du vill utnyttja alla 16 kanalerna till olika ljudkällor vid inspelning så kan du köpa en 8-kanals mikrofonpreamp där du kopplar utgångarna på den till de fyra stereo kanalerna.

Annars är det nog billigast/lättast att begränsa sig till 12 ljudkällor varav 4 av dem är stereokällor såsom cd, stagepiano/keyboards, effekter... Man brukar dock använda DI-boxar till keyboards för att fixa nivåerna. Kan bli en himla massa brus annars.

/Robban

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.