Erikson Postat 27 juni 2009 Postat 27 juni 2009 Hej! Jag funderar på att köpa ett Alesis Multimix 16 usb 2.0. Det är 16 kanaligt men endast 8st Mic-ingångar, sen är det 4st kanaler som har en left och en right line-ingång. Men det är ju liksom 16 kanaler, om jag vill spela in 16 st i datorn samtidigt, hur gör jag då? eftersom att det inte är separata ingångar? eller har jag helt fel? 😄 http://www.thomann.de/se/alesis_multimix_16_usb_20.htm Kolla själva! 🙂 Tack på förhand!
RoBERT Postat 27 juni 2009 Postat 27 juni 2009 Hejdu! 😉 Som du säger så är det ju 16 kanaler.. Först 8 st i mono där du har mik/line. Och sen 4 i stereo. Om du vill utnyttja alla 16 kanalerna till olika ljudkällor vid inspelning så kan du köpa en 8-kanals mikrofonpreamp där du kopplar utgångarna på den till de fyra stereo kanalerna. Annars är det nog billigast/lättast att begränsa sig till 12 ljudkällor varav 4 av dem är stereokällor såsom cd, stagepiano/keyboards, effekter... Man brukar dock använda DI-boxar till keyboards för att fixa nivåerna. Kan bli en himla massa brus annars. /Robban
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.