Jump to content
Annons

Samarbete och övrig hjälp


hogge

Recommended Posts

Hej alla:

Jag har nu äntligen, efter ett 22-årigt uppehåll (åhhh, Im old), kommit igång med musik igen.. Grymt kul, men oerhört svårt..

Jag fick lite tid över och insåg att musiken kanske kunde bli en lämplig hobby att återuppta..

Hur som helst. Jag har inte lärt mig Cubase än, men har åtminstone börjat tänka musik igen. Problemet är att jag har lite problem med att arrangera de låtar jag får till (har betydligt fler problem än så, men det får komma i nån annan tråd) och likaså att hålla inspirationen vid liv.. Jag tycker, som sagt, att det är grymt roligt, men när jag inte kommer vidare så går det tungt att fortsätta..

Problemet är att man sitter själv på sin kammare (har en helt omusikalisk fru så där får jag ingen hjälp) och petar i detta. Så därför har jag två önskemål:

1. Finns det någon där ute som känner igen sig och som skulle kunna tänka sig någon form av samarbete? Ett bollplank (jag finns i Uddevalla, men samarbete över nätet funkar ju också).

2. Inser att här finns oerhört många begåvade människor som också verkar vara hjälpsamma. Kanske finns det någon som kan tänka sig att lyssna på det som jag hitintills fått fram och eventuellt komma med förslag på förbättringar. Jag har ofta vårt att hitta bra övergångar från vers till refräng och tvärtom..

Jag har lagt upp några bidrag på MySpace.. Hör gärna av Er.

Projekt Atomic Rain

Må väl// Hogge

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena Korsholm:

Över nätet funkar fint (tror jag?), men jag har ju ingen erfarenhet av det men det löser sig nog..

Har Du några exempel på vad Du gjort. Skulle vara kul att höra Din stil..

Jag är (som Du redan förstått) i den absoluta nybörjarfasen, så jag försöker lära mig Cubase med mera efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Korsholm:

Över nätet funkar fint (tror jag?), men jag har ju ingen erfarenhet av det men det löser sig nog..

Har Du några exempel på vad Du gjort. Skulle vara kul att höra Din stil..

Jag är (som Du redan förstått) i den absoluta nybörjarfasen, så jag försöker lära mig Cubase med mera efterhand.

okei. Jag kan nog sekert skicka nånting åt dig 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...