Jump to content
Annons

Brus i hörlurarna

Recommended Posts

2theGspot (oregistrerad)
Postat

Hej! Har nyss köpt bärbar dator med vista. Den har ett inbyggt ljudkort på 16bits. Har även en midi kontroll sen tidigare som har inbyggt ljudkort i sig på 24bits. Jag använder hörluren Creativer Aurvana DJ. Jag ställer om i vista att midi kontrollen ska spela upp ljudet och kopplar in hörluren i midi kontrollen. Det fungerar och jag jeker lite i reason och även det går bra. Ljudet hörs alltså bra. Men när jag ska lyssna på musik i övrigt så kommer ett brus lite då och då. Har ändrat media spelare och problemet finns även när jag spelar upp musik i youtube. Kan jag lösa det här problemet på ett enkelt sätt? Hur isånnafall?

Problemet försvinner när jag kopplar ur min midi kontroll och kopplar hörlurarna direkt till datorns 16bits ljudkort. Inge roligt att koppla om hela tiden så vore gött om nån hade en lösning.

Vore tacksamm för svar.

/Gustav

Annons
  • 3 veckor senare...
2theGspot (oregistrerad)
Postat

har nu testat det och det fungerade inte. har kopplat bort trådlösa internet och inaktiverat det interna ljudkortet. körde alltså på mitt externa ljudkort och det kommer störningar då med fast inte lika ofta som med det interna. testade ljudet med båda högtalare och hörlurar. vet inte vad jag ska ta mig till nu. ska jag köpa ett externt ljudkort till och testa med det eller ska jag greja med nåt i vista?

vora tacksam för svar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.