Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjabba!

Har nyligen fÄtt hem mitt nya ljudkort. (Presonus Project FireWire)

Nu nÀr jag har installerat alla drivrutiner tillhörande ljudkortet men det vill ÀndÄ inte fungera.

Jag kan hitta ljudkortet i verktygsfÀltet men inga av mina musikprogram vill anvÀnda sig av det.

Jag har aktiverat kortet i ljud och ljudenheter.

Vad kan vara felet?

Jag fÄr upp ett medelande dÀr det stÄr att jag ska installera

high defenition audio buss drivrutin.

Kan det ha nÄgot med saken Ä göra och var kan man finna den drivrutinen?

Tack!

//Philip

Annons
Postat (redigerat)
Jag fÄr upp ett medelande dÀr det stÄr att jag ska installera

high defenition audio buss drivrutin.

Kan det ha nÄgot med saken Ä göra och var kan man finna den drivrutinen?

Tack!

//Philip

Har aldrig hört talas om en sÄdan drivrutin, fanns den med pÄ installationsskivan?

Kör du pĂ„ PC ska du ju anvĂ€nda ASIO-drivisen och inget annat 🙂

Lycka till!

Redigerat av lavrell
Postat

kÀnns lite pinsamt att jag rekommenderat PreSonus prylar Ä sÄ fÄr du det inte till Ä funka som det ska. Hoppas du löser det! Jag har inte haft nÄgra drivrutinsproblem sÄ tyvÀrr kan jag inte hjÀlpa dig i detta lÀget.

om inte annat sĂ„ fĂ„r man vĂ€l önska God Jul Ă„ allt det dĂ€r.. 🙂

/Robban

Postat

Nej, det Àr i form av ett medelande nÀr jag startar datorn.

Installera high defenition audio buss.

Jag kör en toshiba satelite L300D Notebook.

Jag kan alltsÄ inte spela upp nÄgot ljud alls frÄn datorn.

IngÄngarna verkar fungera korekt.

Postat
Nej, det Àr i form av ett medelande nÀr jag startar datorn.

Installera high defenition audio buss.

Jag kör en toshiba satelite L300D Notebook.

Jag kan alltsÄ inte spela upp nÄgot ljud alls frÄn datorn.

IngÄngarna verkar fungera korekt.

Testa att avaktivera det interna ljudkortet för det verkar som att datorn förvÀntar sig att anvÀnda det och dÀrav varningsmeddelandet.

NÀr du installerade kortet sÄ gick installationen precis som den skulle utan fel?

Hittar datorn ny maskinvara nÀr du kopplar till kortet och slÄr igÄng det?

Postat

Jag har prövat att installera kortet ett antal gÄnger och varje gÄng har installationen blivit fullstÀndig.

Datorn hittar ny maskinvara nÀr jag pluggar in kortet första gÄngen innan jag har installerat drivrutinerna.

Felmeddelandet kvarstÄr oavsett om jag har det intÀrna eller det externa kortet aktiverat.

NÀr jag öppnar Cubase och aktiverar ljudkortets ASIO blir programmet laggigt och jag kan inte spela upp nÄgot ljud alls.

HjÀlp MIG! Puhh puhh huu

Postat
Jag har prövat att installera kortet ett antal gÄnger och varje gÄng har installationen blivit fullstÀndig.

Datorn hittar ny maskinvara nÀr jag pluggar in kortet första gÄngen innan jag har installerat drivrutinerna.

Felmeddelandet kvarstÄr oavsett om jag har det intÀrna eller det externa kortet aktiverat.

NÀr jag öppnar Cubase och aktiverar ljudkortets ASIO blir programmet laggigt och jag kan inte spela upp nÄgot ljud alls.

HjÀlp MIG! Puhh puhh huu

Fan det lÄter verkligen udda!

Skicka ett PM till PĂ€r Ekberg hĂ€r pĂ„ forumet dĂ„ han jobbar pĂ„ Luthman som Ă€r agentur för Presonus i Sverige sĂ„ kan han eller hans kollegor kanske ha nĂ„n lösning pĂ„ lager 😆

PĂ€r Ekbergs profil

Postat

LÄter som om dina drivisar för firewire kortet inte kan hantera ljudkortet. Har du kollat pÄ

nÄgon typ "best practise" frÄn firman för ljudkortet ? Firewire Àr knöligt nÀr det gÀller pc.

Windows trycker in sina egna drivisar genom OS:et, kolla om du kan installera leverantörens

drivisar, för firewire kortet vill sÀga.

Postat

Jaa det Àr verkligen underligt det hÀr!

Tack för alla svar. Jag har skickat ett PM till PÀr nu.

Det lÄter som nÄgot jag kan pröva spaceman.

Jag anvÀnder ett expresscard firewire. Datorn har ingen firewireport frÄn början men jag har kollat med presonus och det borde fungera

det ocksÄ. Jag anvÀnder det hÀr http://www.dustinhome.se/pd_5010108321.aspx?intcmp=Flik_home

Datorn har inte nÄgon firewireport frÄn början. Hur vet jag dÄ vart jag ska fÄ tag drivisar?

Tack!!

//Philip Andersson

Postat

Tjabba!

Jag funderar pÄ om mitt expresscardSlot kanske inte Àr kompatibelt.

Jag undrar hur jag kollar vad jag har för mÀrke pÄ mitt expresscardSlot?

Jag kan inte hitta att det stÄr nÄgonstans.

//Philip

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.