Flixen Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Tjabba! Har nyligen fÄtt hem mitt nya ljudkort. (Presonus Project FireWire) Nu nÀr jag har installerat alla drivrutiner tillhörande ljudkortet men det vill ÀndÄ inte fungera. Jag kan hitta ljudkortet i verktygsfÀltet men inga av mina musikprogram vill anvÀnda sig av det. Jag har aktiverat kortet i ljud och ljudenheter. Vad kan vara felet? Jag fÄr upp ett medelande dÀr det stÄr att jag ska installera high defenition audio buss drivrutin. Kan det ha nÄgot med saken Ä göra och var kan man finna den drivrutinen? Tack! //Philip
lavrell Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 (redigerat) Jag fĂ„r upp ett medelande dĂ€r det stĂ„r att jag ska installerahigh defenition audio buss drivrutin. Kan det ha nĂ„got med saken Ă„ göra och var kan man finna den drivrutinen? Tack! //Philip Har aldrig hört talas om en sĂ„dan drivrutin, fanns den med pĂ„ installationsskivan? Kör du pĂ„ PC ska du ju anvĂ€nda ASIO-drivisen och inget annat đ Lycka till! Redigerat 22 december 2008 av lavrell
RoBERT Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 kĂ€nns lite pinsamt att jag rekommenderat PreSonus prylar Ă„ sĂ„ fĂ„r du det inte till Ă„ funka som det ska. Hoppas du löser det! Jag har inte haft nĂ„gra drivrutinsproblem sĂ„ tyvĂ€rr kan jag inte hjĂ€lpa dig i detta lĂ€get. om inte annat sĂ„ fĂ„r man vĂ€l önska God Jul Ă„ allt det dĂ€r.. đ /Robban
Flixen Postat 22 december 2008 TrÄdstartare Postat 22 december 2008 Nej, det Àr i form av ett medelande nÀr jag startar datorn. Installera high defenition audio buss. Jag kör en toshiba satelite L300D Notebook. Jag kan alltsÄ inte spela upp nÄgot ljud alls frÄn datorn. IngÄngarna verkar fungera korekt.
lavrell Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Nej, det Àr i form av ett medelande nÀr jag startar datorn.Installera high defenition audio buss. Jag kör en toshiba satelite L300D Notebook. Jag kan alltsÄ inte spela upp nÄgot ljud alls frÄn datorn. IngÄngarna verkar fungera korekt. Testa att avaktivera det interna ljudkortet för det verkar som att datorn förvÀntar sig att anvÀnda det och dÀrav varningsmeddelandet. NÀr du installerade kortet sÄ gick installationen precis som den skulle utan fel? Hittar datorn ny maskinvara nÀr du kopplar till kortet och slÄr igÄng det?
Flixen Postat 22 december 2008 TrÄdstartare Postat 22 december 2008 Jag har prövat att installera kortet ett antal gÄnger och varje gÄng har installationen blivit fullstÀndig. Datorn hittar ny maskinvara nÀr jag pluggar in kortet första gÄngen innan jag har installerat drivrutinerna. Felmeddelandet kvarstÄr oavsett om jag har det intÀrna eller det externa kortet aktiverat. NÀr jag öppnar Cubase och aktiverar ljudkortets ASIO blir programmet laggigt och jag kan inte spela upp nÄgot ljud alls. HjÀlp MIG! Puhh puhh huu
lavrell Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Jag har prövat att installera kortet ett antal gĂ„nger och varje gĂ„ng har installationen blivit fullstĂ€ndig. Datorn hittar ny maskinvara nĂ€r jag pluggar in kortet första gĂ„ngen innan jag har installerat drivrutinerna. Felmeddelandet kvarstĂ„r oavsett om jag har det intĂ€rna eller det externa kortet aktiverat. NĂ€r jag öppnar Cubase och aktiverar ljudkortets ASIO blir programmet laggigt och jag kan inte spela upp nĂ„got ljud alls. HjĂ€lp MIG! Puhh puhh huu Fan det lĂ„ter verkligen udda! Skicka ett PM till PĂ€r Ekberg hĂ€r pĂ„ forumet dĂ„ han jobbar pĂ„ Luthman som Ă€r agentur för Presonus i Sverige sĂ„ kan han eller hans kollegor kanske ha nĂ„n lösning pĂ„ lager đ PĂ€r Ekbergs profil
spaceman Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 LÄter som om dina drivisar för firewire kortet inte kan hantera ljudkortet. Har du kollat pÄ nÄgon typ "best practise" frÄn firman för ljudkortet ? Firewire Àr knöligt nÀr det gÀller pc. Windows trycker in sina egna drivisar genom OS:et, kolla om du kan installera leverantörens drivisar, för firewire kortet vill sÀga.
Flixen Postat 22 december 2008 TrÄdstartare Postat 22 december 2008 Jaa det Àr verkligen underligt det hÀr! Tack för alla svar. Jag har skickat ett PM till PÀr nu. Det lÄter som nÄgot jag kan pröva spaceman. Jag anvÀnder ett expresscard firewire. Datorn har ingen firewireport frÄn början men jag har kollat med presonus och det borde fungera det ocksÄ. Jag anvÀnder det hÀr http://www.dustinhome.se/pd_5010108321.aspx?intcmp=Flik_home Datorn har inte nÄgon firewireport frÄn början. Hur vet jag dÄ vart jag ska fÄ tag drivisar? Tack!! //Philip Andersson
Flixen Postat 23 december 2008 TrÄdstartare Postat 23 december 2008 Tjabba! Jag funderar pÄ om mitt expresscardSlot kanske inte Àr kompatibelt. Jag undrar hur jag kollar vad jag har för mÀrke pÄ mitt expresscardSlot? Jag kan inte hitta att det stÄr nÄgonstans. //Philip
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.