Jump to content
Annons

Allternativ band i södra skåne sökes


Bear2

Recommended Posts

Hej

är fett sugen på att ösa och ge järnet så jag letar band nnu där man kan släppa loss ordentligt och inte vara stelare än stadsministern på 40 talet 😆

kan sjunga och även spela gitarr om det behövs söker band inom gener som'

Screamo

Emo

Allternativrock

helt enkelt band med ös!

med musik som Saosin, Angles and Airwaves, Envy of the coast m.m.....

om någon är sugen eller har liknande idéer så skriv mest knäppa idéerna är oftast de mest brilljanta:)

Mvh Björn

Redigerat av Bear2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
läste din tråd ☺️ hur gammal är du och hur länge har du hållt på? vad spelar du helst och hur bra är du?;P

var exakt bor du?

Jag är sextitalist, gubbe alltså, men jag brukar funka ihop med alla åldrar, har lirat med killar mellan 14-75 år.

Jag spelar helst 70, 80, 90 tals rock, gillar Joy Division, Echo & the Bunnymen, Cure, Nirvana, Monster Magnet, Sisters Of Mercy, L7, Nick Cave, Sleater Kinney, The Stooges, Pixies, Sonic Youth, Hole, Korn, Girls Against Boys, Fugazi, U2(80-talet) egentligen är det rätt mycket jag gillar. Jag har samlat på mig en hel del material genom åren i lite olika stilar. Har t.o.m skrivt jazzmusik som spelats av ett band. Egentligen handlar det om att hitta ett bra sound där man utgår från sångarens stil.

Jag har spelat i 30 år och alltid hållt på med egna låtar bara för att det är så kul. Jag är väl hyfsad på gitarr, brukar kunna få rätt fylligt sound. Äv väl ingen större solist men kan fixa solon som duger. Har problem med värk så jag kan inte träna så mycket som jag skulle vilja. Lyssna på det jag lagt upp så kan du skapa dig en egen uppfattning.

Jag bor i Borrby utanför Ystad. Vaknade i natt av ett jäkla väsen och fattade inte vad som hände. Läste sen att det var jordbävning. Rätt häftigt att ha varit med om.

Har du själv något man kan lyssna på?

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

haha det du beskriver låter som jag om 27 år ^^ det är precis vad jag håller på med ^^ men jag håller på med musik som Saosin, Yellowcard och liknande håller på med mycket modernmusik åt rockpop hållet och även akustiskt är 18 år och hållt på med musik i 3 år och är faktiskt duktig på det jag gör och det säger jag inte i okunskap utan jag har jobbat hårt och har mer kunskap än de flesta som hållit på med musik ungefär öika länge 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

haha det du beskriver låter som jag om 27 år ^^ det är precis vad jag håller på med ^^ men jag håller på med musik som Saosin, Yellowcard och liknande håller på med mycket modernmusik åt rockpop hållet och även akustiskt är 18 år och hållt på med musik i 3 år och är faktiskt duktig på det jag gör och det säger jag inte i okunskap utan jag har jobbat hårt och har mer kunskap än de flesta som hållit på med musik ungefär öika länge 😄

Ja det är bra band, jag lyssnar en del på den stilen och har också gjort låtar i den changern. Dock har inte jag tillräckligt bra sång för att det ska bli bra resultat.

Men jag lägger ett exempel här så kan du lyssna, jag har bara med sången i refrängen för jag skäms för den, men låten är rätt ösig.

http://www.osterlen.com/pgs/080116.mp3

Har du själv något man kan lyssna på? sjunger du bra?

Ha en bra jul / gwp

Link to comment
Dela på andra sajter

haha det du beskriver låter som jag om 27 år ^^ det är precis vad jag håller på med ^^ men jag håller på med musik som Saosin, Yellowcard och liknande håller på med mycket modernmusik åt rockpop hållet och även akustiskt är 18 år och hållt på med musik i 3 år och är faktiskt duktig på det jag gör och det säger jag inte i okunskap utan jag har jobbat hårt och har mer kunskap än de flesta som hållit på med musik ungefär öika länge 😄

Här är en annan pop-låt som jag inte lagt sång på.

http://www.osterlen.com/pgs/pop080803.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har ingen än jag har precis skaffa mig min första hemmastudio så jag har inget material än 😆 lyckades tyvärr inte ladda hem låttarna det kom upp någon konstig error ruta :S

Om du skickar din e-mail adress till mig så mailar jag låtarna. /Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...