Jump to content
Annons

Nytt fenomen med mitt FireStudio-kort [Problem Löst]


Metalrobban

Recommended Posts

Skrev för en tid sedan att jag hade lite strul med mitt Presonus FireStudio kort.

Har nu hittat en nyare drivrutin som också uppdaterade FirmWare i kortet.

Nu har jag istället fått fenomenet att kortet fyser då och då.

När jag kör i Cubase så slutar det att rätt som det är spela in (om jag gör det) eller spelar upp när jag gör det.

Hela Cubase fryser i 1-2 sek innan det fortsätter att gå som vanligt. Inspelningar avbryts dock fast än tidsindikatorn går vidare som i play läget.

Har också kört med Guitar Rig 3 där hela Guitar Rig hänger sig efter 2:a frysningen, varje gång. Stänger jag ner och startar igen så går det till andra frysningen igen.

Jag har kört lite med FireStudio Contol Consolen uppe i Mixerläget och där ser man att allt fryser till då och då. Det sker så ofta som var ca var 30:e sekund. Så det går ju inte att arbeta med detta. Har provat att negradera drivrutinerna till versionen innan samt också nergradera FirmWare i ljudkortet men problemet kvarstår.

Någon som har en aning om vad det kan vara?

Kör på den interna FireWire porten på ett Gigabyte GA-EP35-DS3P moderkort med en Intel Core 2 Duo Processor på 2.66Ghz

har 4 Gig RAM (Windows ser 3,50 GB of RAM)

Kör på en nyinstallerad engelsk version av Windows XP med SP3.

Förslag på vad jag kan testa mottages gärna.

Redigerat av Metalrobban
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skrev för en tid sedan att jag hade lite strul med mitt Presonus FireStudio kort.

Har nu hittat en nyare drivrutin som också uppdaterade FirmWare i kortet.

Nu har jag istället fått fenomenet att kortet fyser då och då.

När jag kör i Cubase så slutar det att rätt som det är spela in (om jag gör det) eller spelar upp när jag gör det.

Hela Cubase fryser i 1-2 sek innan det fortsätter att gå som vanligt. Inspelningar avbryts dock fast än tidsindikatorn går vidare som i play läget.

Har också kört med Guitar Rig 3 där hela Guitar Rig hänger sig efter 2:a frysningen, varje gång. Stänger jag ner och startar igen så går det till andra frysningen igen.

Jag har kört lite med FireStudio Contol Consolen uppe i Mixerläget och där ser man att allt fryser till då och då. Det sker så ofta som var ca var 30:e sekund. Så det går ju inte att arbeta med detta. Har provat att negradera drivrutinerna till versionen innan samt också nergradera FirmWare i ljudkortet men problemet kvarstår.

För att kanske ge en hit till andra vad det var som var fel i mitt fall var det det trådlösa nätverkskortet som orsakade ljudkortets frysningar.

Hade ett D-Link G+ XXXXXXX (vad det nu hette mer) installerat.

På något sätt störde detta kortet ljudkortet, för när jag slet ut det ur datorn fungerade allt klockrent!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...