Jump to content
Annons

LJUDKORT: ex . M-AUDIO FAST TRACK PRO ?

guanabana

Recommended Posts

Hej!

Ska nu i dagarna införskaffa mig ett nytt ljudkort, och jag skulle mycket väl behöva tips och råd ifrån er med erfarenheter och kunskap om ämnet.

Jag har tittat en del på M-audio´s FAST TRACK PRO USB.

Det som sitter i datorn nu är Creative SB Audigy 2 (som följde med datorpaketet).

Datorn är en intel p4 3.8ghz 1,5 GB ram (ddr PC3200 200-166mhz- Ganska dåliga ram minnen va?)

win xp pro

Har en ny adk a51e mic så jag behöver phantomm.

Ljudkortet kommer att användas till att spela in : Sång,piano(mic), gitarr , synth

med också större tyngre VST instrument och pluggar av alla dess sorter av högsta kvalité.

Hur fungerar användandet av sånt med fast track pro usb ??? playback/record

Kommer fast track pro duga fullt till detta användade? med låg latency utan ljud störningar och trams

(möjlighet att använda olika program samtidigt utan krångel( såsom standalone´s)

Eller bör jag välja något helt annat ljudkort, kanske FW? (m-audio har ett som heter "firewire solo" i ungefär samma prisklass

någon som vet vad som skiljer de två korten prestationsmässigt?)

Jag är tacksam för all information, tips, rekommendationer som ni kan hjälpa mig med i denna jungel!

Tack på förhand

/adam

Redigerat av guanabana
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Ska nu i dagarna införskaffa mig ett nytt ljudkort, och jag skulle mycket väl behöva tips och råd ifrån er med erfarenheter och kunskap om ämnet.

Det som sitter i datorn nu är Creative SB Audigy 2 (som följde med datorpaketet).

Datorn är en intel p4 3.8ghz 1,5 GB ram (ddr PC3200 200-166mhz- Ganska dåliga ram minnen va?)

win xp pro

Ljudkortet kommer att användas till att spela in : Sång,piano(mic), gitarr , synth

med också större tyngre VST instrument och pluggar av alla dess sorter av högsta kvalité.

Kommer fast track pro duga fullt till detta användade? med låg latency utan ljud störningar och trams

(möjlighet att använda olika program samtidigt utan krångel( såsom standalone´s)

Eller bör jag välja något helt annat ljudkort, kanske FW? (m-audio har ett som heter "firewire solo" i ungefär samma prisklass

Jag är tacksam för all information, tips, rekommendationer som ni kan hjälpa mig med i denna jungel!

Tack på förhand

/adam

Hej igen ... jag har ett bra pris på ett begangnat fast track pro Idag och jag skulle verkligen vilja veta om det är bra för användning av krävande pluggar/mjukvaru insrument (vst/i/) innan jag köper det!

NÖDHJÄLP! eller bör jag verkligen se till att kortet jag köper har usb 2 eller Firewire? Är skillnaden märkbar??! *(stress skrik)

tack tack tack

tacksamhet och åter tacksamt för svar

Dela på andra sajter

Hej!

win xp pro

Tack på förhand

/adam

Hej igen ... jag har ett bra pris på ett begangnat fast track pro Idag och jag skulle verkligen vilja veta om det är bra för användning av krävande pluggar/mjukvaru insrument (vst/i/) innan jag köper det!

NÖDHJÄLP! eller bör jag verkligen se till att kortet jag köper har usb 2 eller Firewire? Är skillnaden märkbar??! *(stress skrik)

tack tack tack

tacksamhet och åter tacksamt för svar

shit jag hade verkligen rekommenderat dig att kolla in något nytt datorpaket köp nått uppgraderings paket för en 3-4 papp i alla fall, svårt att tänka mig att du kan göra så många "tunga" pluggar på den hårdvaran. Angående ljudkortet så har jag ingen personlig erfarenhet av det men om du söker runt lite på forumet så hittar du nog en och annan tråd.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.