Jump to content
Annons

Kan inte spela in!


ChrilleO

Recommended Posts

Nu Àr jag lite pissed. Jag köpte ett Fast track Pro kort för nÄn vecka sen pÄ ebay (sprillans nytt som en buy it now).

Jag hÀmtade ut det igÄr. satte igÄng med drivisarna, och kopplade sedan in kortet (som man skulle)

efter en reboot sjöng monitorerna nÀr jag satte igÄng en hemmasnickrad mp3a.

Eftersom jag Àven köpt en b1 mick, sÄ ville jag ju Àntligen testa den eftersom mitt andra kort inte hade stöd för fantommatning.

In i cubase och vÀljer det nya ljudkortet i settings, och pluggar sedan in bÄde mick och gitarr. MEN INGEN SIGNAL?

Jag provar byta ingÄngar, testar att gÄ igenom allt i settings, men inget. det enda som fÄtt volymen pÄ mitt ensamma track att blinka till, har varit nÀr sladden Äkt in eller ut.

Àr det helt kört, eller?

Vill Àven tillÀgga att min alesis controlpad funkade finfint via midin pÄ kortet.

Jag tar hellre en stor feting i röven Àn att behöva krÄngla med en dum amerikan den nÀrmsta mÄnaden.

tacksam för svar!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Är du sĂ€ker pĂ„ att du satt pĂ„ fantommatningen? ibland gör man enkla fel 😉

ja det Ă€r sĂ€kert nĂ„got i den stilen 😛 men varför inget ljud frĂ„n gitarren? nu nĂ€r jag endĂ„ bevisat mitt klena iq kanske du kunde sĂ€ga hur jag sĂ€tter pĂ„ den 😛 haha. tack

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

+48v knappen hittar du pĂ„ baksidan. Och pĂ„ framsidan sĂ„ har du en knapp dĂ€r du vĂ€xlar mellan mic och line.. testa "line" nĂ€r du pluggar in guran....... hoppas de funkar 😛

hoppsansa, den hade jag missat. tyvÀrr Àr man pÄ jobbet nu.

jag fĂ„r skylla pĂ„ trötthet igĂ„r, och dĂ„ligt belyst 😉

men guran Àr jag tveksam över endÄ, jag har testat det mesta dÀr. men jag fÄr kika pÄ det senare iaf. tack för svaren.

jag antar att jag blir skyldig att skriva om det lösersig senare dÄ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SĂ„ kan det vara nĂ€r det skall gĂ„ fort 😛 Skumt att det inte funka med guran dock. Kan ju vara sĂ„ att det inte Ă€r nĂ„gon instrument ingĂ„ng, men det borde funka Ă€ndĂ„.. du fĂ„r vĂ€l avlĂ€gga rapport nĂ€r du kommit hem o testat. Och sjĂ€lvklart blir du skyldig att lĂ€gga upp en doktorsavhandling pĂ„ minnst 50 sidor om hur allt löste sig till slut 🙂 //mĂ„ gött

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

+48v knappen hittar du pĂ„ baksidan. Och pĂ„ framsidan sĂ„ har du en knapp dĂ€r du vĂ€xlar mellan mic och line.. testa "line" nĂ€r du pluggar in guran....... hoppas de funkar 🙂

hoppsansa, den hade jag missat. tyvÀrr Àr man pÄ jobbet nu.

jag fĂ„r skylla pĂ„ trötthet igĂ„r, och dĂ„ligt belyst 🙂

men guran Àr jag tveksam över endÄ, jag har testat det mesta dÀr. men jag fÄr kika pÄ det senare iaf. tack för svaren.

jag antar att jag blir skyldig att skriva om det lösersig senare dÄ.

testade nu, funkade ju som en charm 🙂 men fan det funkar inte att fĂ„ signal frĂ„n gitarren, det finns 2 inserts dĂ€r bak, men det kanske inte Ă€r meningen som instrument ingĂ„ng, jag testade att koppla en halv akustisk gitarr till samma sladd som den nu fungerande micken hade, inget dĂ„ heller 🙂 stĂ„r ju dock mic/inst under mickingĂ„ngarna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Gött att du fick igĂ„ng micken. Testa nu att koppla in gitarren pĂ„ framsidan sĂ„ ska du se att de funkar. Se bara till att du har ingĂ„ngen i line lĂ€ge... Lycka till 😄 vĂ€ntar pĂ„ den slutgilltliga rapporten 😄

haha tack för ditt stöd idag, jag brukar inte ha problem med sĂ„nt hĂ€r, men det kĂ€nns som allt blev fel frĂ„n början. lyckligtvis har jag fixat det, som du sa nyss, sĂ„ va jag Ă„ köpte en sladd och hookade upp guran dĂ€r fram istĂ€llet, och sjĂ€lvklart funkade nu gitarren med 🙂 jĂ€vligt nöjd med hur det lĂ„ter, skrattretande hur dĂ„ligt det lĂ€t innan, och man kan stĂ€lla sig frĂ„gan varför jag inte köpt nytt ljudkort innan 🙂 aja, nu sjunger 81 85orna som dom ska 😄 micken lĂ„ter bra (men behöver bygga om hĂ€r hör man). alesis paden triggar mycket bĂ€ttre nu med. fan det har varit en frustrerande dag, men fan vad man mĂ„r bra nĂ€r allt ordnar sig 🙂 tack igen! mycket snĂ€llt av dig att hĂ„lla mitt hopp uppe!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ingen orsak 🙂 Man vet ju sjĂ€lv hur det Ă€r nĂ€r man inte fĂ„r skiten att funka 🙂 och ofta Ă€r det ju nĂ„got enkelt som man har missat av bara farten. Gött att det löste sig för dig tillslut i alla fall, hoppas du blir nöjd med de nya köpet... rock on //ColdBlooded

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...