Jump to content
Annons

Artist: babuu: Titel: -ingen-


babuu

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: ingen

ARTIST/GRUPP: babuu

GENRE: ingen aning...

LÅTLÄNGD: 2.09

KOMPOSITÖR: Tobbe

PRODUCENT: Tobbe

EV. MEDVERKANDE: ingen

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,97 MB

STATUS: demo

LÅTLÄNK: http://dawwe.mine.nu/~tobbe/hejHoj-01.mp3

Hej alla,

Har äntligen, efter många försök, fått till något som överhuvudtaget liknar musik. Det är ingen sång men en tydlig melodi i refrängen som jag är väldigt nöjd med. Mindre nöjd är jag (som vanligt) med trummorna. Använder Battery och DFH men jag vet inte hur man får till det bra, låter alltid platt och dött med trummorna.

Vad tycker ni? Mitt mål är iofs att det ska vara sång, men det får vara tills den dag jag lär mig sjunga alternativt blir så duktig med Cubase att jag kan dölja skavankerna 😉

Tack på förhand.

/Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pianot låter metalliskt klonkig, trummorna på tok för låga i volym, akustiska gitarren har för mycket lådresonans.

För mycket reverb på hela kompotten + att allting låter center-panorerat.

Först av allt: Ta bort alla effekter på alla instrument och börja sedan bygga upp ljudbilden med volym och panorering innan du lägger på reverbet t.ex panorera över akustiska gitarren lite åt ena sidan, panorera pianot motsvarande åt andra hållet

Skär bort lite lådresonans från akustiska gitarren med ett relativt smalt filterband.. borde ligga mellan 2 - 400 hz nånstans

Öka trummornas volym, använd inte ett stort och plaskigt reverb på PAD-ljudet, det blir bara grötigt och svårt att mixa, alternativt skära bort lågmid från ljudet om du envisas med att fortsätta använda reverbet 😛 ..

Jag fick ingen direkt bild av vad du vill åstadkomma med låten så tipsen blir därefter..

Jag kanske är helt fel ute 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen!

Vart och enda ett av dem är noterade, det enda jag inte håller med om är pianot, tycker det är helt underbart, vill ha det så där lite rått och lite halvt otajt här och där ,lite rockigt liksom.

Ska ta och skaffa mig ett sånt filter du snackar om, har bara equalizer i nuläget.

/babuu

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...