Jump to content
Annons

Yamaha Club Jordan Cocktail Drum Set


belsebub

Recommended Posts

Jag har beställt ett Yamaha Club Jordan Cocktail Drum Set som jag får levererat nu under Mars månad 😛

Virvelkaggen som sitter ovanpå själva baskaggen tänker jag använda som puka och köra med separat virvel på stativ.

Det jag undrar är om det kan funka med en inbyggnad av mikrofonerna inuti trummorna obs tänker på både kaggen virveln och pukan.

Utöver det så en överhäng som tar upp cymbalen och hihat.

Det kanske låter långsökt men det vore väldigt skönt att bara behöva koppla in på chassi kontakter.

Men kan det överhuvudtaget få till ett hyffsat ljud med en sådan lösning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Hej!

Visst kommer det att fungera. Men med väldigt stor säkerhet otroligt dåligt och det av flera orsaker:

För det första så är det mycket stor risk att du får med en fortplantning av trummans stomme in i micken.

För det andra så utvecklar sig trumljudet en bit i från trumskinnet och inte alls så nära som en del tycks tro.

Men eftersom trumljudet utvecklar sig uppåt i första hand så kommer du inte få ett så bra ljud ändå

även om du monterar mickarna en bit ifrån skinnet fast inne i trumman och även om du avvibrerar fastsättningen.

Ytterligare en orsak till det nästan garanterat dåliga ljudet är att micken fångar upp en del märkliga resonanser

som finns inne i trumman men som utanför trumman låter på ett helt annat sätt.

Därför spelar det ingen roll om du hittar en lösning på ovanstående punkter. Du kommer alltså att få dåligt ljud ändå.

Det tveklöst bästa sättet att micka upp dessa trummor är alltså att micka upp dem på ett sedvanligt sätt

som vid all uppmickning av vilket trumset som helst. Något bättre sätt finns (fortfarande) inte ens år 2008.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...