Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett ljudkort emu 0404 som ja försöker installera

men datorn hittar de inte får ett felmeddelande code 10

de är ett pci kort

vet någon vad ja kan göra för att avhjälpa de hela ?

vill säga att ja har en köpdator som de var vista på ifrån början

som jag nu lagt xp på med SP2

kan de vara en bios fråga ...

mitt grafikkort på pci express platsen funkar iaf

tittar ja i enhetshanterarn

finns de frågetecken på allt som har med other device att göra

har försökt uppgradera bort dessa frågetecken ochså men inte

lyckas med min xp skiva

Annons
Postat

En HP eller?

I vilket fall så behöver systemet drivrutiner. Oftast återfinns chipset, moderkorts m.fl. drivisar på datortillverkarens hemsida. MEN ... om det nu var så att VISTA var förinstallerat är det inte troligt att det även finns XP drivisar att hämta. I det läget återstår bara att försöka ta reda på vilken hårdvara som finns i datorn och skaffa XP drivisar från respektive tillverkare. Tyvärr har en del märkesbyggare (läs HP m.fl.) ibland special komponerade delar (moderkort e.tc.) som det inte går att hitta annat än märkesbyggarens drivisar till.

K

Postat (redigerat)
En HP eller?

I vilket fall så behöver systemet drivrutiner. Oftast återfinns chipset, moderkorts m.fl. drivisar på datortillverkarens hemsida. MEN ... om det nu var så att VISTA var förinstallerat är det inte troligt att det även finns XP drivisar att hämta. I det läget återstår bara att försöka ta reda på vilken hårdvara som finns i datorn och skaffa XP drivisar från respektive tillverkare. Tyvärr har en del märkesbyggare (läs HP m.fl.) ibland special komponerade delar (moderkort e.tc.) som det inte går att hitta annat än märkesbyggarens drivisar till.

K

tack krokodilen

jo gick in på siemens hemsida

men hittade bara biosuppdateringar

men ja skall väl inte behöva flasha bioset ?

de är helskumt att dom vågar göra

såhär emot mej iaf .

men ja tycker de borde finnas nån lösning

ändå på problemet annars kommer ja aldrig

mer att köpa en feminist dator tjejernas

favorit ein SIE MENS

men har någon annan en sie mens dator här

kanske som råkat ut för samma pms problem ?

Redigerat av antikartellmusikern
Postat
Varför inte köra med VISTA?

en bra fråga , men ja har läst runt lite om vista

tänkte kört på de när ja fick datorn men de skall

vista ha lite barnsjukdomar ännu xp skall vara

stabilare och de har ja på min andra dator

men detta om vista kanske man skulle twista mer om

let,s vista again today or tomorrow

Postat
Varför inte köra med VISTA?

en bra fråga , men ja har läst runt lite om vista

tänkte kört på de när ja fick datorn men de skall

vista ha lite barnsjukdomar ännu xp skall vara

stabilare och de har ja på min andra dator

men detta om vista kanske man skulle twista mer om

let,s vista again today or tomorrow

ljudkortet verkar annars gå stabilt på min ordinarie

dator då ja kört de där några timmar nu

läste om någon annan som också fått felkod 10

han hade dragit slutsatsen att kortet hade gått sönder

och stod i hög sjö att köpa ett nytt

bättre att ställa frågor då som ett ufo

så slipper man skänka mer pengar till världsnaturfonden

Postat

Ehhh, jag sitter nämligen själv med en VISTA burk och det skulle vara kul att kunna gråta mot någons axel då och då...

Jag kör med ett EMU 1820 kort och EMUs VISTA drivers (beta, skall komma skarpa nu till hösten) verkar till att fungera ... nästan. Ljud uppspelningen har stannat vid något tillfälle. Inte så att burken hänger sig utan mera som om någon tryckt på stopp. Hände aldrig under XP. Dessutom så har mitt kära MIDI-ox slutat fungera under VISTA.

Roland säger sig inte släppa några VISTA drivisar till sina äldre sythar som Fantom X. Det lustiga är att jag kör min Fantom med XP drivisar i VISTA 😉 . Ett visst mått av övertalning behövdes för att VISTA ens skulle installera drivisarna men väl på plats så funkar de till synes utan problem.

Postat (redigerat)
Ehhh, jag sitter nämligen själv med en VISTA burk och det skulle vara kul att kunna gråta mot någons axel då och då...

Jag kör med ett EMU 1820 kort och EMUs VISTA drivers (beta, skall komma skarpa nu till hösten) verkar till att fungera ... nästan. Ljud uppspelningen har stannat vid något tillfälle. Inte så att burken hänger sig utan mera som om någon tryckt på stopp. Hände aldrig under XP. Dessutom så har mitt kära MIDI-ox slutat fungera under VISTA.

Roland säger sig inte släppa några VISTA drivisar till sina äldre sythar som Fantom X. Det lustiga är att jag kör min Fantom med XP drivisar i VISTA 😕 . Ett visst mått av övertalning behövdes för att VISTA ens skulle installera drivisarna men väl på plats så funkar de till synes utan problem.

Mitt m-audio firewire verkar iaf funka på min köpedator som tur är

sen har ja fått bort dom flesta frågetecknen utan ett på other device

som de står Pci device på

alltså

? other devices

och under de

? PCI Device

har nog tankat hem alla drivare ifrån

siemens hemsida nu tror ja och ja måste nog få

bort detta frågetecken också innan mitt

emu 0404 ljudkort kan funka , or or or ?

men har någon nåt tips ?

Redigerat av antikartellmusikern

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.