antikartellmusikern Postat 26 juli 2007 Postat 26 juli 2007 Har ett ljudkort emu 0404 som ja försöker installera men datorn hittar de inte får ett felmeddelande code 10 de är ett pci kort vet någon vad ja kan göra för att avhjälpa de hela ? vill säga att ja har en köpdator som de var vista på ifrån början som jag nu lagt xp på med SP2 kan de vara en bios fråga ... mitt grafikkort på pci express platsen funkar iaf tittar ja i enhetshanterarn finns de frågetecken på allt som har med other device att göra har försökt uppgradera bort dessa frågetecken ochså men inte lyckas med min xp skiva
Krokodilen Postat 26 juli 2007 Postat 26 juli 2007 En HP eller? I vilket fall så behöver systemet drivrutiner. Oftast återfinns chipset, moderkorts m.fl. drivisar på datortillverkarens hemsida. MEN ... om det nu var så att VISTA var förinstallerat är det inte troligt att det även finns XP drivisar att hämta. I det läget återstår bara att försöka ta reda på vilken hårdvara som finns i datorn och skaffa XP drivisar från respektive tillverkare. Tyvärr har en del märkesbyggare (läs HP m.fl.) ibland special komponerade delar (moderkort e.tc.) som det inte går att hitta annat än märkesbyggarens drivisar till. K
antikartellmusikern Postat 26 juli 2007 Trådstartare Postat 26 juli 2007 (redigerat) Krokodilen sa: En HP eller? I vilket fall så behöver systemet drivrutiner. Oftast återfinns chipset, moderkorts m.fl. drivisar på datortillverkarens hemsida. MEN ... om det nu var så att VISTA var förinstallerat är det inte troligt att det även finns XP drivisar att hämta. I det läget återstår bara att försöka ta reda på vilken hårdvara som finns i datorn och skaffa XP drivisar från respektive tillverkare. Tyvärr har en del märkesbyggare (läs HP m.fl.) ibland special komponerade delar (moderkort e.tc.) som det inte går att hitta annat än märkesbyggarens drivisar till. K tack krokodilen jo gick in på siemens hemsida men hittade bara biosuppdateringar men ja skall väl inte behöva flasha bioset ? de är helskumt att dom vågar göra såhär emot mej iaf . men ja tycker de borde finnas nån lösning ändå på problemet annars kommer ja aldrig mer att köpa en feminist dator tjejernas favorit ein SIE MENS men har någon annan en sie mens dator här kanske som råkat ut för samma pms problem ? Redigerat 26 juli 2007 av antikartellmusikern
antikartellmusikern Postat 27 juli 2007 Trådstartare Postat 27 juli 2007 Krokodilen sa: Varför inte köra med VISTA? en bra fråga , men ja har läst runt lite om vista tänkte kört på de när ja fick datorn men de skall vista ha lite barnsjukdomar ännu xp skall vara stabilare och de har ja på min andra dator men detta om vista kanske man skulle twista mer om let,s vista again today or tomorrow
antikartellmusikern Postat 27 juli 2007 Trådstartare Postat 27 juli 2007 antikartellmusikern sa: Krokodilen sa: Varför inte köra med VISTA? en bra fråga , men ja har läst runt lite om vista tänkte kört på de när ja fick datorn men de skall vista ha lite barnsjukdomar ännu xp skall vara stabilare och de har ja på min andra dator men detta om vista kanske man skulle twista mer om let,s vista again today or tomorrow ljudkortet verkar annars gå stabilt på min ordinarie dator då ja kört de där några timmar nu läste om någon annan som också fått felkod 10 han hade dragit slutsatsen att kortet hade gått sönder och stod i hög sjö att köpa ett nytt bättre att ställa frågor då som ett ufo så slipper man skänka mer pengar till världsnaturfonden
Krokodilen Postat 27 juli 2007 Postat 27 juli 2007 Ehhh, jag sitter nämligen själv med en VISTA burk och det skulle vara kul att kunna gråta mot någons axel då och då... Jag kör med ett EMU 1820 kort och EMUs VISTA drivers (beta, skall komma skarpa nu till hösten) verkar till att fungera ... nästan. Ljud uppspelningen har stannat vid något tillfälle. Inte så att burken hänger sig utan mera som om någon tryckt på stopp. Hände aldrig under XP. Dessutom så har mitt kära MIDI-ox slutat fungera under VISTA. Roland säger sig inte släppa några VISTA drivisar till sina äldre sythar som Fantom X. Det lustiga är att jag kör min Fantom med XP drivisar i VISTA 😉 . Ett visst mått av övertalning behövdes för att VISTA ens skulle installera drivisarna men väl på plats så funkar de till synes utan problem.
antikartellmusikern Postat 28 juli 2007 Trådstartare Postat 28 juli 2007 (redigerat) Krokodilen sa: Ehhh, jag sitter nämligen själv med en VISTA burk och det skulle vara kul att kunna gråta mot någons axel då och då... Jag kör med ett EMU 1820 kort och EMUs VISTA drivers (beta, skall komma skarpa nu till hösten) verkar till att fungera ... nästan. Ljud uppspelningen har stannat vid något tillfälle. Inte så att burken hänger sig utan mera som om någon tryckt på stopp. Hände aldrig under XP. Dessutom så har mitt kära MIDI-ox slutat fungera under VISTA. Roland säger sig inte släppa några VISTA drivisar till sina äldre sythar som Fantom X. Det lustiga är att jag kör min Fantom med XP drivisar i VISTA 😕 . Ett visst mått av övertalning behövdes för att VISTA ens skulle installera drivisarna men väl på plats så funkar de till synes utan problem. Mitt m-audio firewire verkar iaf funka på min köpedator som tur är sen har ja fått bort dom flesta frågetecknen utan ett på other device som de står Pci device på alltså ? other devices och under de ? PCI Device har nog tankat hem alla drivare ifrån siemens hemsida nu tror ja och ja måste nog få bort detta frågetecken också innan mitt emu 0404 ljudkort kan funka , or or or ? men har någon nåt tips ? Redigerat 28 juli 2007 av antikartellmusikern
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.