Jump to content
Annons

Problem med 0404 USB


bwoy

Recommended Posts

Jag ska inte 'totaldissa' E-mu 0404 USB nu för det vore orättvist med tanke på att jag inte ägt det särskilt många dagar och dessutom är jag inget proffs, men here goes.

- Nivåkontrollern till direct monitor. Det första jag gjorde när jag packade upp låddan var såklart att tafsa på rattarna. Allting kändes bra utom den här; Den roterar ändlöst, dvs inget min och max, och känslan... ja, hur ska jag förklara. Den är VÄLDIGT trög och trögheten är inte jämn, i vissa lägen känns den lättare att rotera, medan den trögar på rejält i andra lägen. Det första jag tänkte var - jahopp, det blir till att returnera.

Satte mig och sökte på nätet, och visst, fler har problem med ratten och det lät t o m som det 'skulle vara så här'. Lite halvbittert så accepterade jag det faktumet. Kvalitetskänslan jag hade förväntat mig försvann tyvärr.

- WDM/MME fungerar icke efter man avslutat en ASIO-session, eller hur jag ska uttrycka mig. Jag kan acceptera att andra ljudapplikationer såsom Winamp, inte funkar medan man kör ASIO, men efter man avslutat t ex Reason så ska den väl kunna släppa ASIO helt och hållet. Viss reservation för att det är en bugg i Reason, nån som kan flika in med nåt angående detta?

Att ratten till direct monitor skulle bli bättre av en ny drivrutin, hehe, nä. Men vem vet, den senare punkten kanske rättas till, om det nu är drivrutinen som kråkar sig.

Jag har varken tid eller lust att vänta på nåt nytt släpp av drivrutiner, och jag vet inte... jag vill att allt ska kännas 100% med min utrustning. Jag vill därför byta, men vill då veta ett en grej innan:

Med övriga E-mu-kort (PCI blir det nog i slutänden), fungerar ASIO och WDM samtidigt?

Snälla hjälp mig innan det gått för lång tid för att få byta ut 0404'an.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag funderar verkligen på att skaffa detta ljudinterface efter bra omdömen och test och har läst om ditt problem på Emus inoficiella forum:

http://www.productionforums.com/index.php?...c128929b286d607

Svaret jag läst där är att ratten SKA vara rundgående! Men vet inte om den ska vara ojämt trög.

Du hittar säkert tråden där snabbt.

Många har stört sig på att den inte klarar asio + annat samtidigt. Emu har svarat att de eventuellt ska uppdatera drivrutinen i framtiden.

Det verkar urkorkat att de inte implementerat den enkla funktionen från början 🙂

Hoppas du hittar det du söker 🙂

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...