Jump to content
Annons

Låtskrivarpartner sökes...


Lilleman

Recommended Posts

Hej!

Jag söker någon att skriva låtar och bolla idéer tillsammans med…

Det behöver inte vara ett permanent samarbete, men däremot tror jag att man borde ses och jobba tillsammans "IRL" ibland, typ en helg eller så. 😆

Jag har gjort och spelat mycket rock tidigare, men även skrivit en del Gospel låtar/arr och annat… Jag skriver ganska brett idag men jag skulle vilja hålla mej i gengren Pop/Rock.

Jag har just fyllt 40 och bor i Skaraborg, är gift och har 2 småbarn, spelar Piano/Hammond/keyboard och sång som huvudinstrument, men lägger även lite gura, trummor och bas om det behövs på några spår…

Det är absolut inget krav, men jag skulle mycket väl kunna tänka mej att jobba med en som har viss del av min personlighets motsats…

Då bör du tillexempel vara lite tekniknörd, bättre än mej på gitarr och texter… Men som sagt inga krav

Men jag vill att du har några års erfarenhet av musik, och gjort en del grejor förut som gett dej erfarenhet. Jag har en ganska avancerad hemstudio med inspelningsrum som jag byggt upp under dom sista åren… Men jag kan självklart även tänka mej att åka iväg någon helg… 😆

Ålder, utseende och kön är helt ointressant...

Tycker du det låter intressant och att du passar, hör av dej (PM/Här/Mail ) så börjar vi förutsättningslöst…

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja nåt samarbete måste vi ha.. 😆 Kanske inte på denna sidan året, men att inleda det nya året med nån sån grej vore väl inte fel? Dock är jag ju tyvärr inte din motsats direkt. för jag är kass på texter å lirar inte gura alls, hahaha.... 😆

Dags å natta sig lite. Hörs imorrn!

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nåt samarbete måste vi ha.. 🙂 Kanske inte på denna sidan året, men att inleda det nya året med nån sån grej vore väl inte fel? Dock är jag ju tyvärr inte din motsats direkt. för jag är kass på texter å lirar inte gura alls, hahaha....  😄

Dags å natta sig lite. Hörs imorrn!

/Robban

Nej, just det... 😄 Men självklart kan vi göra något... 🙂🙂

Men det var ju inte riktigt det jag frågade efter nu... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

bor på vänersnäs inte långt från grästorp 😄

O har en studio ideer texter o lite tid ......men vore roligt att se var intressena ligger..Ärbasist men spelar lite gura o sjunger hjälpligt. :rolleyes:

Tony

är36 stort hus pålandet gillar hemmA kvällar i studion, 😱

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

bor på vänersnäs inte långt från grästorp 🙂

O har en studio ideer texter o lite tid ......men vore roligt att se var intressena ligger..Ärbasist men spelar lite gura o sjunger hjälpligt. 🙂

Tony

Jaha, flygbullersanerad studio...? Men tanke på Såtenäs JAS-flygare...? 🙂

Vänersnäs är ju vackert...

Jag PM:ar...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Lilleman

Jag tycker det låter ganska intressant, som om vi kanske kompletterar varann...

Har själv just hittat detta forum och lade upp en "kontaktannons" den 1/1 med titeln "Seriöst låtskrivarsamarbete". kan du inte titta på den och höra av dig!

Mvh

Knalle

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Postat (redigerat)

Bump!

Jag lyfter min gamla tråd om samarbete... 😄

Jag skriver mycket rock/pop och skulle kunna tänka mej att skriva med en yngre förmåga för att få lite dynamik i soundet...

Lite gamla rock & roll låtar finns att lyssna på Myspace, men mer pop och inte så hårt hade jag tänkt...

Tveka inte att höra av dej, gärna på PM...

Edit: Länken

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag söker någon att skriva låtar och bolla idéer tillsammans med…

Det behöver inte vara ett permanent samarbete, men däremot tror jag att man borde ses och jobba tillsammans "IRL" ibland, typ en helg eller så. 😳

Jag har gjort och spelat mycket rock tidigare, men även skrivit en del Gospel låtar/arr och annat… Jag skriver ganska brett idag men jag skulle vilja hålla mej i gengren Pop/Rock.

Jag har just fyllt 40 och bor i Skaraborg, är gift och har 2 småbarn, spelar Piano/Hammond/keyboard och sång som huvudinstrument, men lägger även lite gura, trummor och bas om det behövs på några spår…

Det är absolut inget krav, men jag skulle mycket väl kunna tänka mej att jobba med en som har viss del av min personlighets motsats…

Då bör du tillexempel vara lite tekniknörd, bättre än mej på gitarr och texter… Men som sagt inga krav

Men jag vill att du har några års erfarenhet av musik, och gjort en del grejor förut som gett dej erfarenhet. Jag har en ganska avancerad hemstudio med inspelningsrum som jag byggt upp under dom sista åren… Men jag kan självklart även tänka mej att åka iväg någon helg… 🙂

Ålder, utseende och kön är helt ointressant...

Tycker du det låter intressant och att du passar, hör av dej (PM/Här/Mail ) så börjar vi förutsättningslöst…

Hej detta låter intressant:)är en kille på 27 år som gjort låtar till Drifters,Sandins,Emil Sigfridsson,Patrik Rasmussen,Sannex.Wahlstörms,Frydo Gammen,Sakarina mm...Har även bra kontakter i Sverige o Norge.Jobbar me många bra o kända artister..

du kan maila mig på

thomasberglund_3@hotmail.com

skicka ditt mobnummer så kan vi ta ett litet snacka...har även ett musikförlag 🙂

Hoppas på svar .

MVHThomas B

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...