Jump to content
Annons

Catch me


audible

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Catch me

* ARTIST/GRUPP: audible

* GENRE: electro house

* LÅTLÄNGD: 4:27

* KOMPOSITÖR: audible

* PRODUCENT: audible

* INSPELNINGSÅR: 06

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6.13 mb

* STATUS: skiss

Försöker jobba en del med kontraster.. Behöver arbeta mer med breaket dock känner jag. Det känns inte så smidigt för tillfället.. :S

audible___catch_me.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fruppe69 (oregistrerad)

Det ryska trancebreaket gillade jag inte alls, låter tv-spel på ett dåligt sätt.

Jag känner mig också lite tveksam till ditt beat och mixen... fair enough att electro house (Snart Död Genre) kräver bas i förgrunden, men trummorna måste också höras. Dessutom är beatet lite tungfotat.

Testa detta, förutsatt att ditt beat inte är nån loop du inte kan påverka:

-Pumpa 60 hz på kicken och komprimera med attack på kompressorn på minst 20 ms, så det blir klickigt. Sen försöker du hitta en bra nivå i mixen där kicken känns hela vägen, utan att ta fokus från basen.

-Sen skulle jag testa labba lite med hihats. Lägg några till, ordentligt med shuffle och sprid ut dom i stereo bilden. Testa udda figurer!

-Framhäv snare, all tyngd ligger på 1-3!

Det som är bra i låten är basen, framför allt. Vågad, klurig och spännande.

Keep it up!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har så rätt så.. hade snöat in mig lite på mixen.. behöver lite distans från den. Ska tweaka trummorna mer när jag kommer hem ikväll. Och ja.. breaket tycker jag inte heller om såhär i efterhand. Blir nog att gå tillbaka till ritbordet faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...