Jump to content
Annons

Hög på hårspray


Recommended Posts

Om Mutz slänger upp gammal skåpmat från punkfestivalen tänker jag också göra det 😆😆

Titel: Jag tänker inte ta skit

Artist: Hög på hårspray

Medverkande: Bimbambop och ett samplat discoblås

Låtlängd: kort som f*n

Det är min dotter (17 bast) som sjunger, vilket hon gjorde omotiverat bara för att jag mutade henne med stålar. Därav den rätta "jag bryr mig inte" attityden.

Hög på hårspray är egentligen nåt band hon och nån tjejpolare har, men vad jag vet har dom aldrig ens repat 🙁

Och ja, den är för kort och texten är Grynet-naiv... annars vore det väl för f*n inte punk? (kolla hur jag blir rebellisk och slänger mig med svordomar när det är punkrockeri på gång)

Passa på att ge den en tumme hos Loka: Här tummar ni den

H_g_p__h_rspray_Jag_t_nker_inte.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena Mats.

Punk - ja det är inte riktigt min påse..men det låter bra,dotttern har rätt attityd..men f-n vad kort det var!! Jag hade nog velat höra lite till 😆

MVH

Micael

Nä inte min påse heller egentligen, även om jag har ett förflutet som nån sorts punkare way back in time... och då menar jag 1977 när det var tufft att vara punk.

Sen vart de annat.

Får du nån fisk Micael? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena igen

Jag har fått en havsöring på 4,8 kg..putsat mitt rekord med ett halvt kilo!!

Flyttat ut till stugan över sommaren,är hem och kollar mailen dagligen.Har börjat att dra ned filerna till "Living on a hard train"..men det tar nog lite tid,har mycket att göra,väntar gäster från Sthlm och Vänersborg.Vädret kanon häruppe,blåser omkring på min eu moppe i 80 blås. Byggt en inglasad veranda i stugan,krönte bygget med att skriva en låt.Det blev en liten vacker historia som definitivt kommer ut på forumet under sommaren. Ha det bra i sommar mats,jag mailar innan jag börjar skicka filerna.Jag har uppgraderat bredbandet till 2 meg så nu kommer det att funka lite bättre!

Bluesiga sommar hälsningar

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Matte...

Jag är lyrisk och sitter och gråter glädjetårar.. Sååå jävlas bra! F.ö så tycker jag din dotters sång är skit härlig! Vad har du använt för blås... UNDERBART Sväng! Jag har väntat med att spela in mina punkalster, men nu kände jag hur du tryckte på knappen.

Lite om mixen.. Skulle vilja ha lite "kroppigare gitarrer" på kompet samt smackigare trummor. Däremot är ljudet på stötkompet (gitarren) skitbra!

Har själv en dotter på 16 och funderar på att använda henne på någon inspelning för hon sjunger verkligen bra, men hon tjatar om att vi skall spela in hennes kärlekslåtar...*suck*. Få henne att sjunga mina punklåtar skulle jag ALDRIG ha råd med..

Lägg ut mer låtar Matte... Har inte hört något dåligt från dig än! Känns som vi sitter på samma skivsamling.

/Bajenuffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan Matte...

Jag är lyrisk och sitter och gråter glädjetårar.. Sååå jävlas bra! F.ö så tycker jag din dotters sång är skit härlig! Vad har du använt för blås... UNDERBART Sväng! Jag har väntat med att spela in mina punkalster, men nu kände jag hur du tryckte på knappen.

Lite om mixen.. Skulle vilja ha lite "kroppigare gitarrer" på kompet samt smackigare trummor. Däremot är ljudet på stötkompet (gitarren) skitbra!

Har själv en dotter på 16 och funderar på att använda henne på någon inspelning för hon sjunger verkligen bra, men hon tjatar om att vi skall spela in hennes kärlekslåtar...*suck*. Få henne att sjunga mina punklåtar skulle jag ALDRIG ha råd med..

Lägg ut mer låtar Matte... Har inte hört något dåligt från dig än! Känns som vi sitter på samma skivsamling.

/Bajenuffe

He he.. kul att du gillar den, jag tycker själv att den är rätt tuff 🙂

Blåset är nåt samplat discoblås som följde med nån cd som man fick med Studio häromåret. Jag klippte upp några olika fraser och stuvade om dom.

Håller med om att ljudet kunde vara bättre, fr.a. på trummor och bas tycker jag, men tanken var att "skriva", spela in och slutmixa hela låten på en förmiddag eftersom det skulle vara punk.

Du får göra en deal med dottern, för varje kärlekslåt hon sjunger får hon lov att ställa upp på två punklåtar också 😛

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det är ett problem det där med döttrar och att få dom att sjunga 😱 min är vuxen nu så mutornas tid är över här i Sya 😱 . Häftig låt kort sagt och fortsätt muta damen än har du några år på dig.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...