Jump to content
Annons

Krk5 vs Tapco5


kirtaphus

Recommended Posts

1.Någon som har prövat eller äger någon av dessa som kan svara???

2.är de ett "måste" att skaffa en subbas när man kör med 5:or??

3. vilka skulle ni ha valt?

ska införskaffa någon av dom, men vill höra mig för här först, Jag har lyssnat själv på Tapco5 tyckte dom lät hyffsat, men hade velat jämföra med Krk5 som jag hört ska var bra. Dom ligger ungefär i samma prisklass strax under 4000:-

Jag lyssnar mycket på metal, Hårdrock, rock, blues mm. även "dunka dunka" i bland 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har lyssnat på bägge, helt klart mer impad av KRK'n.

Subbas - nja, KRK är kända för att gå rätt lågt, även de mindre. Har du tillräckligt litet utrymme (alltså inte ett stort rum) plus att du inte sitter långt ifrån monitorerna, så ska de kanske räcka utan subbas.

Dessutom har subbas en förmåga att 'skämma bort' dig. Det blir för maffigt, mixen blir inte ärlig. Har man stor bas kan det lätt bli så att man omedvetet sänker basen i sina mixar - det blir helt fel!

Jag köpte själv Event för 6 mån sedan, först var jag ute och kollade på allt, i flera månader. Plus att jag läste vartenda test som gjorts 😉

KRK hade varit mitt andra val, helt klart. Och därefter Behringer, faktiskt. Och sedan Samson, kanske.

Nu pratar vi inte dyra grejor - Genelec och sånt ligger i en helt annan prisklass.

:] Fish

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...