Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej!

Jag kommer att sitta strandsatt i en pytteort i Småland nästan hela sommaren pga sommarjobb. Har tillgång till helt okej dator (& en midibräda från typ -96, kan den va kompatibel med dagens prog och datorer...?) och tänkte släpa med mig mic och mixer (alto s6). I min dator jag vanligtvis spelar in musik på har jag ett Audiophile 24/96. Jag har köpt det begagnat utan garanti. Det har funkat finfint och säljaren verkar ha varit aktsam med det.

Min fråga: Vågar jag ta ut ljudkortet ur datorn, frakta med det och sätta in det i en ny dator? (För att om några månader ta ut det igen, åka tåg med det, sätta i det...)

Har sparat anti-statisk-elektricitetspåsen.

Någon som har erfarenheter eller råd?

/Korro

Annons
Tisen (oregistrerad)
Postat

Självklart vågar du det!

Själv håller jag på att sälja min dator för att köpa en ny, så tills vidare ligger ljudkort & nätverkskort samt dvd brännaren i garderoben i väntan på en ny burk.

Jag har faktiskt aldrig varit med om att kort har gått sönder när de flyttats.

Enda gången ett kort pajat var när jag tappade en skruvmejsel på moderkortet i en dator som var igång.

Då rök det mesta utom hårddisken =)

Kör så det ryker... det är jobbigt att vara utan inspelning, jag vet.... är med om det just nu..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.