Jump to content
Annons

Tyst Dator!


Peder

Recommended Posts

Hej! . . (Istället för att störa tråden "Dags för ny dator!" startar jag en ny tråd!)

Om vi tar en standard-dator och börjar med vad som låter, är följande då korrekt?: (allt kan vara fel, kritisera gärna allt)

Vad som låter, Fläktar: CPU-Fläkt! / Strömförsörjnings-Fläkt! / Grafikkorts-Fläkt! / System-Fläkt! Vad kan göras här?

Fläktlösa grafikkort? Fläktlösa Strömförsörjningar? Fläktlösa CPU-kylare? Tysta CPU-fläktar? Är ngt av detta bra?

Vad som låter, Övrigt:

Hårdiskarnas snurrande, vars vibrationer vidare kan få billig låda börja knorra? Kyla/ljudisolera Hårdiskarna? Kyla/ljudisolera CD/DVD?

Externa ström-adapters till ljudkort och USB-hubbar kan många gånger brumma, finns det "brumm-fria" att köpa?, var? Låda/Chassi?

Mvh Peder

(Sökte på Tyst dator men fick inte speciellt mycket, är Studios sökmotor lite "trög"? B.l.a. måste man ibland veta spec i vilken avdelning som

själva sökorden ska sökas på för att sökmotorn ska hitta något, osv.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har köpt en Antec Sonata låda som är väldigt tyst med 120mmfläkt baktill och gummikuddar till hårdiskarna som absorbera vibrationer.

Länk:Antec Sonata😳 .

Kan rekomendera denna grafikkortskylning Zalman

som är knäpptyst. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Shysst, Sonata kommer det att bli tror jag 😄! Har kompis med sådan och den är tyst... förutom en satans grafikkortsfläkt som för det första låter

och för det andra får den låd-innandömmet att vibrera lite men man ska ju inte heller stirra sig blind på fläktlöst, tysta fläktar är nog det allra bästa!

Min stationära superdator ska vara helt ljudlöst glida runt i rymden och bara nynna, nej inte nynna, helt tyst sade Peder ju att den skulle vara!

Mvh Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...