Jump to content

LucianoDrossi

Medlem
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutralt

About LucianoDrossi

  • Rank
    Med i gänget

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, har skrivit till flera, bland annat skolor. Inget svar, precis som många andra upplevt. Jag har vokalister i kontakt som gjort uppdrag, USA, UK och Östeuropa, de sjöng bra men bara en hade den där angel voice jag sökte. Ännu bättre är nog att dyka upp och presentera sig, och fresta någon med att det finns 1000-2000 kr att tjäna på 1-4 h.
  2. Jon Sine (Israelisk, även om han ser arabisk ut) är bara väldigt seriös, och helt ärlig. Jag vill inte någonstans tro att han kommer med osanning för att tjäna mer pengar eller gynna sin image. Jag har fått mycket värdefull fakta från honom som jag inte hittar någon annan stans, inte om mixning nu, utan om scenen i sig. Tyskland är också totalt enorma i elektronisk musik.
  3. Inom EDM kör jag bara ett upplägg så som jag tycker att EDM ska vara, inte att jag gör något obra för att det kanske fungerar att sälja bättre. Jag vill bara inte missa något, att det kunde blivit bättre när det väl är släppt. Jag löser vocals över tid, måste betala mer, flera tusen. Jag får jobba arslet av mig och ösa in mer pengar i ett dyrt sound. Det är fortfarande riktig svårt med vocals, och Sine bekräftar detta, och nämner just att han sökt vocals som var en period omöjliga att finna:
  4. Hur skulle du ha det? Det var fler än en orsak till framgång precis som killen i videon berättar? Av dina 1000 låtar, får jag höra din "framgång", du är störst, bäst och vackrast, världsmästare i allt och liksom drar en runda in i min tråd för att "plöja ned amatörerna lite"? Nu vill jag höra världsmästaren i allt's mästerverk.
  5. Jag siktar högst, det finns inget mellanting, jag är sådan som person. Jag har vokalist, men vi träffar inte fullt ut. Har annonserat, det finns inget eller väldigt dåligt intresse. Jag kan få tag i de för 2000-3000 kr, som har sjungit i dyra produktioner med musikvideo och allt det där, men jag är inte övertygad om att vi träffar rätt så länge jag inte står bredvid, om ens då. Vocals är det svåraste, när nivån är satt till max... Jag kan ha alla plugins och hardware i världen, det hjälper inte.
  6. Nej, men gott folk, titta här! Välbeställda är tydligen mer musikaliska, och vad jag kan se av den enkla anledningen att musik kostar att spela, mer än det kostar att inte spela, samt att välbeställda har ett mer lugn att kunna lära sig instrument: https://www.theguardian.com/news/datablog/2014/mar/05/wealthier-people-more-musical-report Nu skulle denna tråd inte handla om klassfrågor, men "tur" krävs för att lyckas, utöver arbetsmoral och talang. Denna "tur" har nog i de flesta fall ett grundligt utgångsläge ur en bättre samhällsklass, till extremen rika föräldrar. När
  7. Jag behöver bara state of the art vocalist, och det kostar. Samtidigt är det ändå en chansning, då hon kanske inte träffar rätt ändå. Jag möter bara problemet som väldigt många andra gör, och där kommer labelen in som löst detta och har ganska samma lösning för många producenter. De ordnar vocals som träffar rätt på alla eller de flesta sätt, annars vore de ingen framgångsrik label.
  8. Så om låt säga hela studion var gratis, så skulle då inte rika föräldrar spela någon roll? Avicii stod med olja i pannan på en bilverkstad som 16-åring för att kunna finansiera den de där högtalarna medan en aggressiv gubbe skrek på honom? Eller behövde han inte jobba alls, eller jobbade lite flott tack vare kontakter till jobb där man jobbar lungt och skönt för bättre pengar än skrik-exemplet där två veckor senare är på akuten för att sy skärskadan av vinkelslipen? Vad tror du själv?
  9. Som videon framställer det, men du kanske inte sett videon eller inte uppfattat det klara budskapet? Hårt arbete OCH tur, där rika föräldrar är just tur. Fast jag måste lägga in alla insikter i handen på dig för att du ska förstå? Detta säger inte att all tur ligger i arean rika föräldrar. Vidare kunde jag om jag hade tid få fram underlag för att påvisa att rikemansbarn, eller bara sådana från välbeställda familjer, har mer tur och mindre otur generellt i livet. Vi kan gå till det extrema, ghetto, där nästan ingen lyckas med något. Folk i lägre samhällsklasser är mer utsatta för vå
  10. Han är sällsynt skicklig i att framställa sanningen, något kontroversiellt men bara sanning som jag ser det. Superbra video!
  11. Succe är definitivt hårt arbete. Vi ser de som lyckats att de är den där 80-timmar-i-veckan-i-studion-personen, oftast... Det räcker dock inte ensamt, då om person måste jobba sig flottig, bli skriken på, och lusjobba för 110 kr/h, så går kanske hela energin bort till att slava för någon annan. Kombinationen hard worker med rika föräldrar sitter nog väldigt starkt, så länge personen är åtminstone normalsmart. Det finns såklart annan tur än rika föräldrar.
  12. Det vet jag inte, men dessa nämnda är tvivellöst ute ur den falska bilden av musikindustrin, då de är musikgenier. Det är just dessa jag vill se lyckas, där jag sedan inte undrar hur de slog igenom, då ett musikgeni ska slå igenom. Musikindustrin har långt fler nivåer och områden där bäst musik är underordnad. Rika föräldrar är en betydande faktor, även om den inte hade betydelse för Max Martin (vad jag vet).
  13. Det finns nog ingen som tror att det finns en genväg med någon YouTube-video. Inte heller någon magisk plugin, eller gear för 100k. Genvägen är nog rika föräldrar...
  14. Alla som ens har chans att komma någon vart sett till mindset, måste analysera själva, med mindre de är någon slags musik-aristokrat där pappa/mamma/bror ordnar genombrottet. Alla som avsatt enorma mängder tid och pengar vill väl tjäna pengar på musik. Jag minns de jag köpta mina synthar utav, de hade sysslat med elektronisk musik ett decennium, och bästa låten hade dragit in 100 kr.
  15. Jag har skrivit mer än ett helt album, verse, pre-chorus, chorus, över 14 låtar. Jag har ett av mig bibliotek med många tiotals melodier skrivna av mig genom att jag helt enkelt spelar mig fram. Jag tror inte på det +95% av alla (som det verkar) som har en beröringsskräck för ett piano-klaviatur och skriver melodier med muspekaren. Misstaget jag hör inom EDM, eller all elektronisk dansmusik, är outtröttligt tekniskt fin produktion på sådant som är i min mening för svagt musikaliskt. Väldigt bra för de som har den musikaliska gåvan, då dessa slår dessa muspekar-producenter ganska lätt. Otroligt
×
×
  • Create New...