Jump to content
Annons

Armless Alice

Medlem
  • Antal inlägg

    4
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt
  1. Jo, det blir helt klart att gå till en jurist. Är fortfarande lite paranoid över att vi ska lägga ut halva budgeten för promotion. Som Pressrec sa, så kan man ju fundera hur det slutar. Det lär ju inte resultera i nån höjdar marknadsföring direkt.
  2. Jag fann det även udda. Har aldrig varit insatt i vad man kan beräknas få för kontrakt. Men jag sa ju även att vi som band verkligen inte har nån budget att prata om som vi kan lägga på marknadsföring. Men eftersom budgeten är upp till oss så borde vi ju inte kunna bli lurade på nåt sätt? De föreslog dock oss att låna en budget av dom som vi får betala tillbaka senare, del för del. Men det var frivilligt.
  3. Tack för era snabba svar! Inkomst och marknadsföringskostnaden är tydligen 50/50 och vi i bandet kommer överens med dom om hur hög budget vi kan lägga tillsammans på marknadsföringen. Bör vi kontakta nån professionell som läser igenom kontraktet? Och är det nån som vet vad det brukar kosta? De skulle sköta distribution fysisk och digital) ,bokningar, show planering, merch,konsultering (rättigheter, grafik, logistik, management, sponsring och produktion) Bolaget är Sliptrick Records.
  4. Hej! Har fått ett kontrakt med ett skivbolag som vi inte skrivit på än. Det enda jag fann udda på det var att vi som band ska stå för 50% av budgeten för marknadsföringen och bolaget ska stå för de resterande 50%. Det handlar ej om pengar vi får in på framtida royalties. Är detta något som är vanligt eller är detta påväg åt fel håll? Är just rädd att vi får en rejäl nota att betala, då vi som band inte har nån form av budget överhuvudtaget. Hur tycker ni det verkar? Är oerhört tacksam för svar! Mvh
×
×
  • Skapa ny...