Jump to content
Annons

gegeahlin

Medlem
  • Antal inlägg

    3
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt

Om gegeahlin

  • Födelsedag 1987-11-27

Om mig

  • Kön
    Man
  • Stad/plats
    Lund

Socialt

  • Skype
    gustav_brunn@hotmail.com___
  1. Jag brukar först eqa och komprimera de kanaler där det behövs (brukar inte komprimera pukor av läckageskäl). Eftersom jag mest spelar in hård och odynamisk musik så brukar jag slama ihop trummorna rätt hårt. Bastrumma, Virvel och pukor till en stereobus (Före TRUMAUX) där jag brukar feta till botten, skära ful lågmid och öppna upp i högre miden/diskanten med en eq och lägga en limiter (Massey L2007 i love. Bara att dra i tresholden och så distar den snyggt). Sedan skickar jag denna bussen till huvudtrumbussen (TRUMAUX) Hihat och överhäng och ambiens skickar jag direkt till TRUMAUX-bussen. Där kan jag behandla hela trumsetet. |BK|->Före Trumaux EQ-KOMP |VK|->Före Trumaux EQ-KOMP |TOM1|->Före Trumaux EQ |TOM2|->Före Trumaux EQ |HH|->Trumaux EQ |OHL|->Trumaux EQ |OHR|->Trumaux EQ |AMB|->Trumaux EQ-KOMP |FÖRE TRUMAUX|->Trumaux <EQ - KOMP> |TRUMAUX| <EQ-(KOMP)> Det spelar ju rätt stor roll om du lägger EQn innan eller efter kompressorn. Ibland när det är jättefula frekvenser i trummor som jag inte vill ha alls så Eqar jag gärna bort dom innan jag komprimerar. Annars får man ju en ganska ärlig trumma om man komprimerar den först. Har man ett fett snyggt rum på trummorna med en ambiens mic är det fräckt att komprimera den och leka med attacktid så att trummorna låter sjukt arga. Har gjort lite olika med överhäng. När jag började spela in så brukade jag skära allt under typ 4K, för jag tänkte jag bara ville ha cymbaler. Men man får ju mer öppenhet om man har trummorna där oxå. Rum är sjukt viktigt har jag kommit på. Kommer inte på så mycket mer.
  2. tjoho! ball med forum....

×
×
  • Skapa ny...