• Soundation erbjuder skolor gratis Premium för att stötta musikundervisningen under coronatider

Under rådande tider då många musikstudenter världen över behöver hantera sina studier hemifrån på grund av corona-restriktioner, erbjuder nu den onlinebaserade musikstudion Soundation gratis premiumabonnemang till alla skolor fram till 30 juni.

Från och med idag kan lärare och utbildare registrera sig för ett gratis Soundation Premium-konto och sätta upp profiler för alla sina studenter. Lärare kan därefter skapa gruppsidor i Soundations community för att underlätta undervisningen hemifrån.

– Vi har fått in många förfrågningar från skolor världen över som vill använda Soundation för musikundervisning på distans på grund av COVID-19. Vi insåg att det finns ett stort behov av onlinebaserade musikverktyg för skolor just nu och bestämde oss för att erbjuda detta gratis för att stötta och uppmuntra unga musikskapare under denna utmanande period, säger Adam Hasslert, VD, Soundation.

Soundation Premium ger obegränsad tillgång till Soundations alla funktioner, så som: obegränsade projekt, över 20 000 samples, 10 mjukvaruinstrument, 15 ljudeffekter, automation med mera.

Mer info och registrering: