• Lollapalooza Stockholm återvänder 2023

Efter två succéår, där årets upplaga lockade hela 70 000 besökare till Gärdet i Stockholm, återvänder nu den internationella festivalen med nya datum för 2023.

lollapalooza_artikel.jpg.9f46ca42692efaab8fc1c8ae6e04a4a2.jpg

Torsdag 29 juni – Fredag 30 juni – Lördag 1 juli.
    Festivalen är redan internationellt erkänd med besökare från hela världen och Lollapalooza Stockholm nominerades bland annat till Stora Turismpriset 2022. Det är en festival med över 80 artister – från nya stjärnskott till etablerade världsartister. Utöver musik i olika stilar och genres så bjuder festivalen på något för alla sinnen med ett utvecklat mat- och dryckesutbud, Kidzapalooza för de minsta, konst och kultur och mycket mer.

Tidigare artister som uppträtt på festivalen är bland andra Billie Eilish, Pearl Jam, Imagine Dragons, Veronica Maggio, Travis Scott, Post Malone, Foo Fighters och Lana Del Rey.

Artister till 2023 års festival släpps i januari – men redan på måndag 5 december kl. 13.00 finns Blind Bird-biljetter tillgängliga via Ticketmaster. Det är 3-dagarsbiljetter som finns i en begränsad upplaga och säljs till ett lägre pris. Senast sålde dessa biljetter slut fort och vi förväntar oss ett högt tryck även för 2023 års biljetter.

För mer info om Lollapalooza Stockholm; följ festivalen på Instagram, Facebook, TikTok, Twitter och skriv upp dig för festivalens nyhetsbrev!

Läs mer: Lollapalooza Stockholm

Om Lollapalooza
    Lollapalooza startades av Perry Farrell 1991 som en turnerande festival och den är än idag en innovatör på festivalmarknaden. Lollapalooza var redan från starten banbrytande, inte minst när det kom till bredden av artister från olika genrers. Lollapalooza var också den första amerikanska festivalen att expandera till flera festivaldagar, den första med fler än en scen, den första att blanda in konst och aktivism på schemat, den första att aktivt sänka sina koldioxidutsläpp, den första att sätta elektroniska akter på största scenen, den första att skapa ett festivalprogram för hela familjen, den första att hitta sitt hem mitt i storstaden och den första festivalen att expandera globalt. Lollapalooza har vuxit till en årlig festival av världsklass i Chicago, USA, tillsammans med länder som Chile, Brasilien, Argentina, Tyskland, Frankrike och nu även Sverige.

Lollapalooza är en av de absolut största musikfestival-destinationerna i världen. Som en del i festivalens 25-årsjubileum 2016 utökades Lollapalooza Chicago till fyra dagar med över 180 artister på 8 scener som besöktes av 100.000 besökare dagligen.