Jump to content
  • Sign in to follow this  

    Genelec continues sustainable growth with advanced factory expansion


    Nyhetsroboten

    Iisalmi, Finland, February 2020... Genelec – the global leader in professional audio monitoring has signalled a new era of sustainable growth with the opening of a brand new extension to its lakeside factory in Iisalmi, Finland. Utilising the latest technologies, the extension will significantly increase the space, flexibilityand efficiency of the company’s warehousing and logistics operations, while ensuring that the entire facility is now powered exclusively by sustainable sources including solar, wind and hydroelectric energy.

    For over four decades Genelec has consistently followed a path of sustainable development and environmental responsibility, and has made recycled materials, low energy consumption and long product lifespan central to its design philosophy. The current factory by Porovesi Lake in Iisalmi was built in 1985 with an architectural design that complements its beautiful natural surroundings, and was designed to significantly reduce energywastage through its use ofheat recovery and generous insulation of walls, ceiling and windows. The factory moved from oil to a combination of wind and hydroelectric energy supply many years ago, and the new extension now brings solar energy to the mix courtesy of over 450 roof-mounted solar panels which will supply 30% of Genelec’s annual power.

    Factory_PR_press_image_1_red.thumb.jpg.275eb7fd054a0ada75267036f8a67f18.jpg

    The expansion project was managed by Genelec Development Engineer Annika Hujanen, and provides almost 2000 sq.m of floor space for warehousing and logistics alone, with considerable additional space for customer support offices, a centralised automation control centreand efficient waste processing. In keeping with Genelec’s environmental policies all architects, designers and contractors were chosen for the project based on both their sustainability credentials and their close proximity to Iisalmi, resulting in less travel, better material logistics, and reducedwaste and CO2 emissions. The expansion also enables consolidation of Genelec’s external warehouses, offering furtherimprovements in the efficiencyof material flow, lean manufacturingand reductions in waste and power consumption.

    Commenting on the project, Hujanen explains:

    “We take our responsibilities to the local community very seriously, so we were really excited to see all the people involved joining forces with usto contribute to the eco-system here in Iisalmi in a sustainable and innovative way. The work was completed on time, on budget and to a fantastically high standard. We’re really proud of what the entire team has achieved.”

    Genelec Managing Director Siamak Naghian adds:

    “For over four decades, total quality and sustainability have been core principles of Genelec’s philosophy. The company has strategicallyregardedenvironmental issues as being equally important as profitability, and while our consistent growth in business has been the catalyst for this factory expansion, that growth has to be maintained sustainably. Continuing to keepour entire manufacturing base here in Iisalmi means that we can always guarantee not only the premium total quality of our products, but also that our entire design and manufacturing process helps to conserve our precious natural resources.”

    Sign in to follow this  


    User Feedback

    Recommended Comments

    There are no comments to display.



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Jon Rinneby
      Att välja rätt studiomonitorer kan vara både roligt, skrämmande och smått förvirrande – det är som du säkert känner till en djungel där ute. Klart står i alla fall att god lyssning är A och O i varje seriös studio och en förutsättning för att dina produktioner ska låta så bra som möjligt.

      Men räcker det inte med ett par riktigt bra HIFI-högtalare kanske du undrar? Det enkla svaret är nej, då den klassiska högtalarens uppgift är att få musiken att låta så bra som möjligt med allt vad basförstärkning, övertydligt mellanregister och förskönande diskant innebär. Till skillnad från studiomonitorn vars huvudsakliga uppgift är att återge musiken så ärligt som möjligt. Denna kompromisslösa återgivning är ett måste när du ska fatta kritiska beslut i mixens hetta. Studiomonitorer kommer i alla dess former och storlekar, det är därför viktigt att hålla koll på vad du behöver och vad du faktiskt redan har.
      Aktiva eller passiva?
      Det enkla svaret är att du ska välja aktiva studiomonitorer av både praktiska och ekonomiska skäl. De flesta moderna studiomonitorer har nämligen inbyggda Class D-förstärkare som inte kräver någon extern förstärkare. Det finns en del passiva high-end-monitorer som exempelvis PMC, Amphion och ATC, samt klassikerna Yamaha NS-10 och Avantone Mixcubes, vilka såklart också är trevliga för den som har kunskapen och pengarna. Men för gemene man är det aktiva som gäller.
      Storleken och två- eller trevägs?
      Närfältsmonitorer, eller nearfields som de också kallas, är designade för att låta bra nära lyssnaren. Det är också dessa som är vanligast i hemmastudion. Mittfältare (Midfields) å andra sidan är anpassade för större rum och är gjorda för att stå längre bort.
      Många studiomonitorer har ett högtalarelement och en diskant och kallas då tvåvägshögtalare, medan andra har två eller fler element och kallas därefter. Kort och gott handlar det om hur vida bas, mellanregister och diskant ska delas upp i två, tre eller fler delar. En klassisk tvåvägshögtalare har en så kallad woofer för basen och en tweeter för mellanregister och diskant. Dessa separeras med ett så kallat crossover filter så att de (om högtalaren är korrekt konstruerad) låter som en enhet. En tvåvägshögtalare räcker gott och väl för den mindre till normalstora studion, men i ett större kontrollrum eller mastringsstudion är trevägs ofta att föredra. Större högtalare ger mer bas men kräver också ett större och bättre akustiskbehandlat rum. Stora studiomonitorer i ett litet rum är därför inte att rekommendera.


      PSI A17-M är en personlig favorit med sin extremt raka frekvensåtergivning.
      Subwoofer?
      Vanliga studiomonitorer klarar av frekvenser ner till ungefär 40-60 Hz, vilket är förhållande vis lågt. Problemet är bara att ditt rum förmodligen inte kan återge dessa frekvenser korrekt. Frågan är då om du verkligen behöver en subwoofer som klarar ända ner till 20 Hz? Svaret avgörs på om ditt rum är akustiskbehandlat eller inte. Och då talar vi inte om lite äggkartonger i taket, utan en ordentlig omgång med basfällor, diffusorer och andra nödvändigheter - med fördel professionellt installerade. En subwoofer kan absolut tillföra något med sin sköna botten och luft som flyttas, men kan även skapa nya problem i form av att ytterligare ett crossover-filter skapas och att saker och ting kan börja skramla i rummet. Tänk därför gärna en extra gång innan du uppgraderar neråt.
      Vilka ska du välja?
      Avslutningsvis vill jag tipsa om ett gäng riktigt bra studiomonitorer i olika prisklass. Jag inser det komiska (i hopp om att vara behjälplig) att jag motsäger mig själv en smula genom att rekommendera så många. Men förhoppningsvis blir den snåriga djungeln i alla fall lite mer tillgänglig. Faktum är att det är omöjligt att säga vilka som är bäst för just dig. Här får pris, behov och personlig smak avgöra. Tänk på nedanstående modeller är cirkapriser och att priset gäller per styck och inte paret.
      Instegsmodeller
      JBL LSR305 – 1 300 kr Adam T7V – 2 000 kr KRK Rokit 8 G4 – 2 600 kr Focal Alpha 65 – 2 800 kr KRK V6 S4 – 2 800 kr Genelec 8010A – 2 800 kr Yamaha HS8 – 2 900 kr Avantone MixCube – 3 600 kr IK Mul­ti­media iLoud MTM – 3 700 kr Mellanskiktet
      Adam Audio A7X – 5 800 kr Neumann KH 120 A – 6 300 kr Mackie HR824 mk2 – 6 900 kr Focal Shape 65 – 7 000 kr Dynaudio Acoustics BM6A – 8 900 kr Toppklass
      Focal Twin 6 Be – 17 200 kr PSI Audio A17M/A21M – 17 700 kr / 29 200 kr HEDD Audio Type 20 – 19 000 kr Adam S3H – 29 900 kr ATC SCM25A Pro – 45 000 kr PMC twotwo 5,6 och 8 – 20-80 000 kr Barefoot MicroMain27 Gen2 – 50 000 kr Uppdaterad artikel från 2017-11-10

      Läs också: Missa inte Fredagstipset som är en återkommande serie där Studios skribent Jon Rinneby varje fredag delar med sig av tips inom bland annat inspelning och mixning. Här hittar du samtliga Fredagstipset-artiklar
    • By Nyhetsroboten
      Neu-Anspach –  May 26, 2020 – The Adam Hall Group is continuing to expand its international sales network. By partnering with the Mumbai-based company StageMix Technologies, the event technology provider based in Neu-Anspach, Hesse, Germany, is gaining an experienced sales team for India. The exclusive partnership includes the LD Systems, Cameo, Gravity, Palmer, and Adam Hall 19 ’’ Parts brands.

      “We’re happy to have found StageMix Technologies as our new sales partner in India,” explains Markus Jahnel, COO of the Adam Hall Group. “The event technology market is growing steadily in India and plays a key role in our international endeavors. As an experienced distributor, StageMix Technologies has a wide network of regional dealers and will enable us to react swiftly to the many different challenges that come with such a large country. As such we will be able to work together to continue expanding our local presence – both in the event and installation market.”
      StageMix’s designated partner Karan Balkishin Nagpal adds: “We’re very pleased to be associated with the Adam Hall Group. It fits perfectly with our company roadmap to enter with a complete solution for all install avenues, as well as middle scale production companies to use LD, Gravity and Cameo products. We see the basket of brands positioned very aggressively against its competition and we’re looking to exciting times ahead.”
      More information:
      sonotone.in



      adamhall.com

      ld-systems.com

      cameolight.com

      gravitystands.com

      palmer-germany.com
    • By Nyhetsroboten
      Iisalmi, Finland –May 2020... Genelec –the global leader in professional loudspeakers –is to donate a percentage of every sale of its new RAW loudspeaker range to the Audio Engineering Society (AES), for the remainder of this year. Additionally, Genelec will be funding ten one-year AES memberships for those individuals whose lives have been impacted by the COVID-19 crisis.

      Founded in the United States in 1948, the AES is the only professional society devoted exclusively to audio technology. Since then, the Society has grown to become an international organisation that unites audio engineers, creative artists, scientists and students worldwide by promoting advances in audio, and disseminating new knowledge and research.
      Genelec has been a sustaining member of the AES for many years, and greatly appreciates the benefits that the Society brings to individuals for career advancement, and to the audio industry as a whole. The AES’s crucial Standards work, promotion of audio research, development of milestone events and education spanning the breadth of audio technology has led the industry forward for more than 70 years.
      Unfortunately, the cashflow of the AES has been significantly affected recently by the coronavirus situation. So to help sustain itself and continue to support its members, the Society is looking to raise $500,000 in donations.
      Genelec Managing Director Siamak Naghian comments:
      “To us, the AES represents the only serious forum for the development of audio, and the work it does for our industry is invaluable. In its pursuit of excellence and dedication to raising the bar in the industry, it is without equal, and our approaches have much in common. We will do everything we can to help the Society through the ongoing crisis, and this donation is just one way of showing our support and appreciation for this much-loved institution.”
      Genelec’s special RAW aluminium colour finish is available on a selection of the most popular models in its Studio, AV and Home Audio ranges. All RAW models feature the timeless Minimum Diffraction Enclosure (MDE) design, developed in close collaboration with leading industrial designer Harri Koskinen, and fashioned from recycled aluminium. The RAW versions require no painting and less finishing material than standard painted models –creating an even more environmentally friendly loudspeaker that allows the natural beauty of the enclosure’s raw aluminium to shine through, and gives each individual loudspeaker a unique look and feel.
      Genelec will donate a percentage of each global RAW sale to the AES, and is also inviting professional or student members of the audio community who have been affected by the COVID-19 crisis to apply for a 12 month AES membership. Genelec will then select ten worthy recipients, and fund the membership for eachof them. This initiative sits alongside Genelec’s existing Ilpo Martikainen Audio Visionary Scholarship, offered annually to U.S. graduate students in the field of audio engineering who are members of the Society. The scholarship is offered in associationwith the AES Education Foundation to students who have a passion for advancing audio through innovation and technology development.
      “Genelec has been a steadfast partner to the AES for decades, contributing resources and expertise that play a major role in the quality of our Convention technical programs,” shares AES President Agnieszka Roginska. “Genelec engineers consistently and generously share their knowledge as well, enriching the dialogues that advance the science and practice that are the foundation of professional audio. With the announcement that they are contributing a share of the proceeds of all sales of the new Genelec RAW loudspeakers to the AES’s current fundraising initiative, Genelec is reinforcing their commitment to the continued vitality of the audio industry. The AES greatly appreciates Genelec’s pledge of yet further support, helping sustain the Society’s essential contributions to the audio industry.”
      For more information on the AES fundraising initiative please visit: https://customer258769455.portal.membersuite.com/donations/MakeDonation.aspx
      To apply to Genelec for a one year AES membership please visit:
      www.genelec.com/AES
      For more information on Genelec RAW, please visit
      www.genelec.com/RAW
    • By Nyhetsroboten
      Helsinki, Finland, April 2020... Genelec is proud to announce the launch of G SongLab, an initiative that forms part of the Genelec Academy and offers young people free access to asafeon-line learning community, through which they can collaborate and engage with others in developing their skills in songwriting and music creation.
      Launching in Helsinki, the initiative is a collaboration between Genelec and a number of operators including the Tiuku Public Information Cultural Factory,the City of Helsinki, University of the Arts Helsinkiand the ArtsEqual research initiative, all of whom have joined forces to encourage and support young people’s active participation in music creation –and the sense of social integration and companionship that this brings.

      The G SongLab concept has been developed by a team of songwriters and music educators led by Petter Korkman and AnnaKuoppamäki. The project provides an international online learning community for all young songwriters aged between 13 and 29, allowing them to participate from the comfort of their homes and share their songs with others – which is particularly beneficial in view of the recent COVID–19 outbreak.Also, Genelec themselves will contribute to the educationalprogram by teaching some of the basics of sound and audio monitoring, so participants can learn how to evaluate and improve the quality of their work.
      A selection of the music created during the workshops will be shared with the wider public via the Genelec Music Channel on YouTube, along with live performances by workshop participants being broadcast from Helsinki via the Genelec Artist Room in the future.
      As a company with an international standing, Genelec have a long tradition of supporting educational programs that help young people realise their dreams through the creation of music. With a partnership already in place with the John Lennon Educational Tour Bus in the US and Europe, and the establishment of the Ilpo Martikainen Audio Visionary Scholarship in conjunction with the Audio Engineering Society, G SongLab is a natural extension of this commitment to global music education.
      Genelec’s Juho Martikainen explains “This is an excellent way to express our valuesof enthusiasm and justice. Music creation belongs to everyone,and if we can help young people to learn and find their own way in life, then that is the best prize there is. In the difficult times we currently live in, we believe that music can help create hope, a sense of belonging and a shared determination to support each other and survive.
      ”Petter Korkman and Anna Kuoppamäki add “Anyone can write a song just as anyone can draw a picture. Songwriting is a powerful means of self-expression and connecting with others through music. It’s a way of sharing your views, experiences and feelings, and a way of spelling out who you are. We want to be both ears and loudspeakers, as it were, carefully listening but also actively projecting this polyphony of voices out into the world.”
      To celebrate the launch, Genelec will bestaging a G SongLab Songwriting Challenge, inviting young music creators to submit their original songs.The challenge will be open to young people worldwide, with the three most innovative entrants receiving a premium quality home studio recording package, and the chance to perform their song live at the Genelec Artist Room. More details of the Songwriting Challenge will follow very soon.
      To register aninterest in G SongLab, simply visit www.genelec.com/g-songlab
    • By Genelec
      Att placera studiomonitorerna rätt är A och O för att få en korrekt ljudåtergivning.


      En studiomonitor ska vara fullt transparent för det ljudmaterial som återges. Den ska inte lägga till, ta bort eller maskera någonting i materialet, detta med minimal påverkan från omgivningen. Det vi hör är summan av våra örons uppfattningsförmåga, högtalarens prestanda och rummets akustik.
      Att välja rätt högtalare
      Genelecs rekommendationer för vilken högtalare du ska välja baseras på avstånd till högtalaren samt önskad ljudtrycksnivå. Till varje högtalare finns även en matchande subwoofer. På Genelecs hemsida finns verktyg som gör det enklare att välja rätt högtalare. Läs mer här.
      Här kommer några tips på hur du hittar rätt lyssningsavstånd och tar reda på den optimala lyssningspositionen:
      Specificera din lyssningsposition
      Dela in rummet i tre lika stora delar: en främre del, mitten och en bakre del. För musikproduktion placerar du dina studiomonitorer i den främre delen. Vinkeln mellan den vänstra och den högra högtalaren ska vara 60 grader. Båda högtalarna ska vara riktade mot lyssningspositionen.

      Rumsresonansen som uppstår mellan rummets ytor kallas stående vågor eller rumsnoder. Det maximala ljudtryck som uppstår av rumsresonansen sker mot plana ytor, därför bör du placera lyssningspositionen minst en meter från någon av väggarna för att undvika att hamna där rumsresonansen är som starkast.

      Mät upp var i rummet mittlinjen går och placera högtalarna symmetriskt på var sin sida om mittlinjen.

      För en typisk setup med två studiomonitorer rekommenderar vi att högtalaren placeras så att dess akustiska axel ligger i höjd med lyssnarens öron, vanligen mellan 1,2 och 1,4 meter över golvet. För att minimera reflektioner från golvet kan högtalaren vid behov placeras högre med en lätt vinkel nedåt.
      För återgivning av ljud i stereo eller flera kanaler rekommenderas dock inte en placering där högtalaren måste lutas nedåt mer än 15 grader. Högtalarna ska alltid vara riktade mot lyssningspositionen. Ju högre upp från golvet högtalarna sitter desto lägre är risken för frekvensgångsstörningar orsakade av reflektion. Dock ska man försöka undvika att placera högtalarna högre än halva rummets höjd eftersom lägre frekvenser även reflekteras i taket.



      Förslag på hur monitorer kan placeras i två olika typer av rum.
      Placering av högtalare och lyssningsposition i rummet
      Ljud reflekteras från väggar, tak och golv. Ljudnivån för lyssnaren ökar när det reflekterade ljudet är i fas med det direkta ljudet. Om rummets ytor inte utformats så att de diffrakterar ljudet kommer det mesta av ljudet att lämna väggen med samma vinkel som det träffade den. Undvik därför att placera högtalarna så att reflektionerna från den närmaste sidoväggen, taket eller golvet träffar lyssningspositionen.

      Utsläckning mot den bakre väggen – högtalarplacering
      För att undvika att ljud dämpas eller försvinner på grund av att det reflekteras mot väggen bakom högtalaren bör du följa de här placeringsråden:
      Den här typen av reflektion uppstår bara vid relativt låga basfrekvenser. För att högtalarens basfrekvensåtergivning inte ska uppfattas som för låg är det viktigt att undvika det här fenomenet. Det gör du genom att placera högtalaren så att det är maximalt 60 centimeter från väggen till högtalarens framsida. Det säkerställer att de låga frekvenserna inte dämpas. Det minsta mellanrummet som krävs för att högtalarens bakre basreflexport ska fungera optimalt är fem centimeter.

      Läs mer om kalibrering och hur ett ej kalibrerat system påverkar din mixning i vår Monitor Setup Guide.
  • Ämnen från forumet

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.