Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/23/2017 in all areas

1. 7 points
    Hej alla, jag hoppas detta är rätt forum att posta i men jag har lite låtar som jag hjärna skulle vilja veta vad andra tycker om. Låtarna Om ni lyssnar kan ni väl skriva lite om vilken ni gillade bäst och vilka ni inte gillade alls osv och varför:) Tack
  2. 6 points
    IDG har sålt varumärket Studio till två av grundarna och Nordens största sajt inom musikskapande lever vidare i nygammal regi. Stockholm 2019-05-23: Som flera av er besökare säkert noterat har publiceringstakten på Studio.se varit relativt låg de senaste månaderna vilket berott på att det pågått ett ägarbyte bakom kulisserna. Sedan Studio startade 2003 har en stor del av mediekartan förändrats på ett spännande sätt och så även förutsättningarna för Studio. Under mer än 15 år har medieföretaget IDG stått bakom Studio. Både genom starten av papperstidningen, webbsajten Studio.se, genomförandet av många mycket lyckade seminarier och inte minst communityn Studio forum. För att Studio även fortsättningsvis ska ha förutsättningar att utvecklas som en värdefull community för musiker, producenter och låtskrivare, tar två av de ursprungliga grundarna, Andreas Hedberg och Björn Olsberg över projektet. Det görs från och med nu genom det nybildade företaget Studio AB. – Vi har flera spännande idéer för Studios framtid, säger Björn Olsberg, före detta chefredaktör och fortsätter: – Det är idéer som vi just nu arbetar fram planer för att genomföra. Precis som tidigare är Studio en gemenskap för musiker, låtskrivare och producenter och där vi alla bidrar till att Sveriges musikliv är ett av världens ledande. Studio forum har redan flyttat från IDG till en ny server. Startsidan www.studio.se kommer tillfälligt att ta en paus men återkommer inom kort. – Som besökare på forumet kommer du till en början inte märka någon större skillnad, men vi kommer lägga tid och kraft på att stärka Studios position som en mötesplats för hela musiksverige, säger Andreas Hedberg. Andreas har i sin roll som marknadsansvarig på IDG hela tiden varit involverad i Studio medan Björn kommer tillbaka till sajten som han en gång i tiden var chefredaktör för. Björn Olsberg och Andreas Hedberg
  3. 6 points
    * LÅTNAMN: Brain * ARTIST/GRUPP: Timberman * GENRE: techno * LÅTLÄNGD: 4:18 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 3.9mb * STATUS: Skiss/halvfärdig Detta är en låt jag har försökt slipa på ett tag, jag diggar melodin och tycker jag har fått in ett någorlunda tryck i basen och låten i allmänhet men jag skulle behöva hjälp med att veta vad som fortfarande saknas/borde tas bort, då jag suttit med den för länge för att själv kunna märka det:D BRAIN.mp3
  4. 5 points
    En komplett lista på samtliga bidrag kommer inom de närmsta dagarna. Men jag kan redan nu säga att antalet bidrag blev klart fler än förväntat. Kul! Mvh Jon
  5. 4 points
    Nej det där handlar inte om brist på kunskap. Du lurar bara dig själv. Det här man med att man börjar göra en låt och inte gör den klar är ett otroligt vanligt förekommande hos de som aldrig har jobbat tillsammans med någon annan och allra, allra oftast, sitter med en keyboard och sina vst-syntar i sin hemmastudio. Kan låta som en generalisering eller fördom men det är så det förhåller sig. Det det handlar om är helt enkelt lathet, bekvämlighet och brist på disciplin.
  6. 4 points
    Så mycket att tacka för.. Vila i frid, Tim Ta hand om dig så ses vi på andra sidan.
  7. 4 points
  8. 4 points
    Ingen som har nåt att säga;) ?
  9. 3 points
    Vad ska du leva på? Föräldrar? Ditt jobb är att gå i skolan. Ditt jobb är att skapa kontakter i skolan som du kommer ha lång tid framöver, kanske hela livet. Ditt jobb är att förbereda dig för resten av livet. Det är få förunnat att leva på kulturinkomster. Att få jobb utan gymnasiumbetyg är nog svårt. Till och med golvkosmetologer behöver utbildning. Rengöra toaletter är en vetenskap. Hur tror du att du kommer tänka om 10 år när dina kompisar har jobb, familj, bostad medan du bor hemma? Leva på flickvän/pojkvän? Hur länge håller kärleken som den tärande? Så se till att du är på skolan på måndag kl 08:00!
  10. 3 points
    Hej allesamman! Många av er här har säkert råkat på mina trådar kring planerande, frågeställningar och design i allmänhet gällande mitt studiobygge. Planerandet som sådant samt den alltför blygsamma byggstarten har en bunt år på nacken, men nu är jag alltså så till sist igång med full hastighet [i.e. det livspusslandet tillåter] och har kommit en bra bit på väg. I denna byggtråd tänkte jag strössla med progress-bilder samt anekdoter, floskler och tips i allmänhet kring vad jag läst mig till och praktiskt fått erfara. Utöver själva dagbokandet är syftet att ge tillbaka till denna enorma kunskaps- och inspirationskälla som på så många sätt hjälpt mig med det mesta kring detaljer, design, konstruktion och byggande. Nåväl, en kort repetition / introduktion: Min jungfrupost 2015 med bilder på gamla studion, varför ny behöver byggas och diverse annat Revival av byggandet Nov.2017 - Mycket designdetaljer kring ljudisolering med värdefull input från medlemmar här Detaljer kring att ljudisolera 8dm djupa fönstergluggar med diverse värdefull info Det som det hela handlar om är ett klassiskt 'rum-i-rum' ståendes på betonggolvet: med detaljerad video över ovan finns här! Det får räcka som teaser.. imorgon kommer foron från byggstarten och inital progress. Därefter kommer jag post:a buntvis framstegen som gjorts tills jag är ikapp med dagens status Cheers! /Kristofer
  11. 3 points
    Jag köpte nyligen en i9 9900k, och håll i hatten vilket fartmonster! Min gamla i7 6700k slog i DSP-taket på vissa projekt (skrap och sprak), med 9900k kan jag slänga in ungefär dubbelt så mycket pluggar i samma projekt innan det tar stopp. Men det beror ju mycket på hur du jobbar, har fått för mig att du kör mer ackustiskt och spelar in live snarare än att ösa på med massa pluggar och mjukvarusynthar? Kan inte avgöra på rak arm om datorn du länkar till är prisvärd, men köper man OEM vet man aldrig vilka fläktar som sitter i. Bygger du själv har du mer kontroll över hur högljutt nätagg, chassifläktar och cpu-kylaren är. Tänker rent generellt kring ljudnivåer eftersom man kanske spelar in i samma rum som datorn. i7 8700 är en jättebra processor hursomhelst (i din länk.) Man får som bekant mer pang för pengarna om man köper pc stället för mac. Jag är ganska färgad i frågan eftersom jag är datornörd och bara kört pc i hela mitt liv ::) Här är ett exempel för 9900k för 15000 kr, UTAN grafikkort och lagring! (Du får köra på det inbyggda grafikkortet och tigga till lagring) https://www.webhallen.com/cart/290954,290944,225255,285868,256271,283852,280948,185818?name=slejnard
  12. 3 points
    Halloj alla! En liten uppdatering! Har snackat med Jens fram och tillbaka om tak och resten av bygget. Många frågor och kunskapsluckor som behöver täppas igen! Har även frågat en del på ett byggforum om byggnadstekniska grejer. Nu har jag äntligen en färdig design! Så här blir taket: Genomsnittligt djup på hela konstruktionen blir 30,04 cm. Detta får stående vågen höjdledes att absorberas till 90% vilket är det man vill åt! 75% är bra, 90% är målet enligt Jens! Sen är tjockare bättre enligt Jens men jag känner att jag inte vill förlora mer takhöjd. Nu är absorbenten 25 cm tjock där där jag sitter och det känns ok! Första reflektionen i taket skapar en dipp runt 120 Hz (i teorin) och denna frekvens absorberas med 25 cm också. Sen till väggen: Sidoabsorbenterna blir 20 cm tjocka med 15 cm luftspalt. Totalt 35 cm djupa alltså. 15 cm luftspalt blir det i och med att det sitter ett element till vänster och detta element sticker ut 15 cm från väggen. För att få en jämn stereobild så krävs det att vänster och höger är samma. Nu sitter det ett fönster på vänster sida så det blir inte perfekt men man får göra så gott man kan! Fönstret gör också att sidoabsorbenten som sitter på vänster sida får vara på fötter och mobil. Då går den också att flytta på om man få in solljus eller vill öppna fönstret. Sen bakom sidoabsorbenterna sitter två superchunks. De blir 117 cm in i rummet och 67 cm djupa. (67cm in sitter fönstret) Dessa sitter mot en vägg som vetter mot utsidan så då måste jag se till att det finns en luftspalt mellan vägg och stenull. Annars kan den så kallade daggpunkten flyttas och det kan bli fukt inuti väggen med mögel som följd. Jag tänker att jag spänner snören mellan reglarna som hindrar stenullen från att nudda väggen. Sen har jag ett hål längst ner på superchunksen där luft kan komma in och ut. Så här kommer det att se ut när det är klart! Inte långt kvar till byggstart! Är sjukt taggad! /Jens
  13. 3 points
    Tim, I hope you find peace in the afterlife, We will miss you! RIP
  14. 3 points
    Tim, jag är helt förtvivlad över beskedet att du lämnat oss. Jag fick reda på det på dödsdagen, vem kunde missat.. Men inte förens idag har jag hunnit reflektera över det här. Jag har alltid lyssnat på din musik från dess att jag hörde den, men har ändå kanske inte varit din största konsument av musik. Idag och i skrivande stund har hela min dag varit fylld av tårar, jag har gråtit konstant i säkert fyra timmar. Jag har pluggat på om dig och tror jag har lärt känna dig väldigt bra bara genom internet. Jag kan säga det, då jag känner igen mig i dig så otroligt mycket och därför läser av dig ganska bra tror jag. Du var fylld av kärlek och såg på saker i ett annat perspektiv. När jag lyssnar på din musik idag, så känner jag av din närvaro. Jag har aldrig känt något liknande förut, och jag har aldrig gråtit så här mycket i mitt liv som idag, och då har du ändå inte vart en jätte stor del av mitt liv. Musiken, och närvaron av dig i den har förmodligen påverkat mig mer än vad jag tror. Vad du har lyckats åstadkomma är magi. Jag önskar idag, något som jag idag önskar att jag hade insett tidigare. Och det är att jag verkligen hade velat träffa dig, och hade du då faktiskt tagit dig tid att lyssna på mig så tror jag att vi hade klickat. Tim, med tårar i ögonen hoppas jag att du nu kan vila i frid. Vart våra själar än vandrar så tror jag att du lyser upp lika mycket av den närvaron som den du har haft på den här jorden.
  15. 3 points
    Jag tycker att vi lämnar spekulationerna därhän och låter detta förbli en kondoleans-tråd. Vänligen CHAE
  16. 3 points
  17. 3 points
    Det meningslösa är att personerna som tycker att mina ljudfiler är för dåliga och jag snäll som jag är använder deras exempel och helt plötsligt kan de vara hur exakta som helst. Fasvända sin originalfil mot min testfil är ett sätt. Jag gjorde något för att lura testpersonen/personerna på nåt sätt så att jag märker om de tex fasvänder sin originalfil mot min testfil. Tji med det fusket. Sedan kan man naturligtvis mäta filen och på annat sätt manipulera testfilen för att upptäcka skillnaderna, för de finns, men vi som människor har svårt att höra dessa och i en riktigt inspelningssituation så sticker jag ut hakan och säger att skillnaderna inte är tillräckligt stora för att ha en verklig betydelse för inspelningen. Ljudkortetskvalité är inget man behöver oroa sig för nu för tiden. Dessutom mäter tex ett billigt Scarlett nästan lika bra som ett svindyrt ljudkort så skillnaderna på AD DA är i det närmaste försumbara och högst sannolikt omöjliga att höra för en vanlig människa. Vår hörsel kombinerat med vår hjärna är i sanning inte ett exakt mätinstrument.
  18. 3 points
    Jag gör testerna för att själv förstå. Visst jag skulle kunna vara oärlig men de gånger jag använt filer från folk som påstår att jag använt för dåliga filer och jag använt deras filer så har de helt enkelt fuskat och fasvänt mina filer och svarat helt korrekt exkakt var klippen ligger. Om jag tar en klassisk inspelning som ingen vet vilken den är så kan förståsigpåarna plötsligt inte höra var klippen ligger och det inspelade materialet är för dåligt... Det är helt enkelt skitbra ljudkort som produceras nu för tiden, så bra att man inte kan avgöra vad som är bättre eller sämre. Möjligen att det är skillnad. Och att man måste ha en viss typ av fil eller musik för att kunna avgöra om ett ljudkort låter bra eller, hur gör man då när man spelar in? Kan ni inte avgöra vad som gör skillnad när ni spelar in nåt tex akustiskt och det är obehandlat? Om hårdvara har extrem betydelse så borde det vara skitenkelt att höra skillnad på en iPhone4 DA inspelad in i ett enkelt ljudkort.
  19. 3 points
    Hej alla! Tänke bara fråga om det finns ett sätt att göra automation clips på t ex. Massive's eller Nexus rattar på samma sätt som man kan göra automation clips på FLs egna plugins etc? Tack
  20. 3 points
    LÅTNAMN: XXX ARTIST/GRUPP: XXX GENRE: techno? LÅTLÄNGD: 2,30m FORMAT: mp3 STORLEK: 3,45 mb STATUS: Skiss Skulle vilja veta om melodin går för sig och vad som är extremt fel i låten:P Om nån kanske gillar den lite eller om den borde raderas:P, feedback helt enkelt Gärna konstruktiv kritik Tack på förhand=) L_t_2_Final.mp3
  21. 2 points
  22. 2 points
    Bra jobbat! Tycker det låter overall bra, framförallt låter det någorlunda eget i genren. Jag är inte supervan proddare så ta feedbacken som ni vill. 2 Minute Track Gillar idéen med låten skarpt, skönt intro. Blir lite repetativt, kanske dock var tanken med låten. Tycker ni kunde jobbat mer med outrot, känns lite tafatt att bara fadae ner mastern. Madness Slår till väldigt hårt direkt, kan vara en idé att göra en snabb fade upp på mastern med en riser i början (typ pitchbenden ni använder)? Den slidande lead melodin hade jag gjort något mer med, framförallt i sista droppet, också sidechainat den hårdare. Bryggan kommer ganska plötsligt vid 1:07, testa att klippa basen 1-2 bars och göra övergången mer tydlig. Men hade definivit armpumpat till denna på klubben Men som sagt, snyggt jobbat, finns definitivt potential.
  23. 2 points
    Några måndagar framöver kommer Lotta Fahlén gästa Studio med tips och tankar kring musikproduktion i form av Måndagstipset.Läs hela artikeln här
  24. 2 points
    Mycket bra och förnuftiga tips och tankar i tråden redan. Jag tänker att det är viktigt att ta reda på vad som stoppar dig? Varför blir inte låtarna klara? När du hittar svaret på detta så kan du leta efter en lösning på "problemet". För mig personligen så är det tveklöst så att om man skaffar en partner (eller fler) att arbeta med kommer produktiviteten att öka drastiskt. Är man fler så har man ofta olika styrkor och kan komplettera varandra. Dessutom är det jäkligt mycket roligare än att sitta ensam i sin skrubb och slita....
  25. 2 points
    Superchunksen fyllda med stenull! Yes!!! Bara tyg och lister, sen är hela studion klar!!! Känns helt sjukt!
  26. 2 points
    En av de bästa låtarna du gjort.
  27. 2 points
  28. 2 points
    Jag som inte brukar stå ut med att lyssna på sån här musik alls tycker att det här var en riktigt bra cool låt du fått till. Första ca 1.15 min var det allra bästa. Det är klart som korvspad att det inte kan låta som dina referenser. Du använder annat än vad de gör. Det är aldrig meningen heller att man ska låta exakt som referensspår utan bara inspireras av dem för att få till mixen bättre. Det gäller ju alla såväl som amatörer som proffs.
  29. 2 points
    Hej! Kul bygge! Min erfarenhet efter att ha varit i feta studios med bra tekniker, feta studios med mindre bra tekniker och inte ens studio men med bra tekniker, är att man lätt stirrar sig blind på tekniska lösningar i den här typen av projekt. Ventilationen ska vara den tystaste, glasrutorna ska specialbeställas, dörrarna byggas för hand, rummet helst sväva i det fria osv. Ta det inte som kritik, du har säkert lagt det här projektet på en alldeles lagom nivå. Eller för den delen, om du vill att det ska bli så bra som det bara går så, kör på! Det är ju det också kul! Men, min åsikt är att många gånger räcker det med en helt okej vägg mellan live- och kontrollrum, vill man så absolut, bygg två med väggar med dubbelgips utåt och ingen gips "inåt", men framför allt. Bygg en trevlig miljö som du vill vara i länge, och ha energi kvar till att faktiskt jobba där när du byggt klart. Lite läck, eller för den delen mycket läck kan man leva med. Det är bara att höja på monitorerna.. ;) Lycka till!
  30. 2 points
    Jag såg att 4sound har EZkeys för 199kr istället för tusenlappen med pianoljud. Billigt för Band-in-a-box-liknande koncept. https://www.4sound.se/dator/mjukvara/toontrack-ezkeys-upright-piano-download
  31. 2 points
    Denna köpte jag så jag kan växla mellan min stereo och mina nya aktiva högtalare samt lyssna i hörlurar ibland, det är dock bara om jag använder hörlurarna eller vill se led-ljusen som den behöver vara inkopplad till elnätet... https://www.thomann.de/se/palmer_monicon_l.htm?glp=1&gclid=EAIaIQobChMIua_Glbnj3gIVwU0YCh26cArEEAQYAiABEgJKevD_BwE jag är väldigt nöjd, vet dock inte om priset är billigt eller ej
  32. 2 points
    Waves tune för 29$, trevlig investering Vill ha taupe från acoustica audio, yllets tips tror jag här på forumet, men har ingen info på om den släpps som vst3, den är 35% billigare på preorder Edit: köpte den, och i deras gratis plugg N4 kan man köra taupe i vst3 format:)
  33. 2 points
    Hej hej på er! Taket blir bra! Har diskuterat detta på ett byggforum och är inte lika orolig längre. Det som skulle kunna hända är att översta pluggen dras ut lite men det vertikala kraften klarar skruvarna utan problem. För att vara på den säkra sidan så kan jag lägga en plåtbit längst in, mellan regeln och konsolen. Då får jag kraften längst in på konsolen. Dvs kraften på skruvarna blir enbart vertikal. Ingen utdragskraft. Men jag får se hur jag gör! Vill börja detta inlägg med att tacka Wellness på detta forum. Han har varit till stor stor hjälp med diverse snickerirelaterade frågor!! Tack! Ok, lite uppdateringar! Hörn påbörjat! Längst ner kommer det att vara en ventil som tillåter luft att komma in under stenullen. Jag måste ventilera denna del då stenullen här ligger mot en yttervägg. Stenullen kommer att ligga på reglar som bildar kanaler för luften, sedan kommer den att ligga med distans mot väggen! Detta så att luft kan komma in under och bakom och upp över stenullen. Gör jag inte detta kommer stenullen att värma upp väggen och väggens så kallade daggpunkt flyttas närmare in mot rummet och jag riskerar att få vatten i väggen som då blir mögel! Ventilen! Lägger den på plats och ritar runt! Så här skall jag såga! Borrar några hål för att få ner sågen. Klart! Tog en evighet! Hade jag haft sticksåg hade det gått på en minut! Men jag fick ju lite träning! Passade inte ändå, fick raspa bort trä. Tog också en evighet. Mätte för snällt, skulle tagit en millimeter eller två i marginal. Men nu passar den! Blir lite stolt faktiskt! Har inga fler bilder från det hörnet men här ser ni högra hörnet klart! Där ser ni också reglarna som skapar luftkanaler under stenullen. Satte upp stålband som hindrar stenullen från att ligga mot väggen. Detta eluttag kommer att vara åtkomligt efteråt. Kommer att bli en box som man kan dra ut! Skruvöglor där snöre kommer att dras i mellan. Stenullen kommer att vila på det! Totalt 200 stycken har jag satt upp! Saknades dock en del öglor. Räknade fel... Får köpa mer! Fixerade luftkanalsreglarna på plats med lite överblivet stålband. Tak och hörn klara!!! Nästa steg blir att bygga sidoabsorbenterna, sen åker jag och köper stenull!! /Jens
  34. 2 points
    Äntligen byggstart! Pappa kom upp och vi körde en vända förbi K-Rauta och inhandlade reglar och skruv. Jag hade redan handlat beslag och sånt sen innan. Många reglar blir det. Får se om alla går åt. Tog ganska många extra. Två reglar som spänner över hela rummet. Dessa skall bära upp taket. Förberedelse för de tvärgående reglarna! Uppsatta! Taket sjunker till 62 cm:s djup närmast väggen. Det skall gå diagonala reglar ner dit. Först sänkte vi taket lägst fram. Där kommer första reflektionerna träffa. Det extra djupet gör att de gör att de absorberas i sin helhet. Jag får även då lite extra djup på taket vilket gör att jag får extra absorbtion av stående vågen. De diagonala reglarna på plats! Nästa grej är att färdigställa taket, skall till några reglar till. Sen skall jag bygga superchunksen! Sjukt taggad!
  35. 2 points
  36. 2 points
    Som sagt, 64-bits Cubase klarar av både 32-bits och 64-bits pluggar - i allmänhet! Jag skulle ha som målstättning att gå upp till 64-bitars Cubase. Antingen testar du och ser hur det går (antagligen bra), eller så googlar du först alla pluggars kompatibilitet. https://www.steinberg.net/nc/en/support/knowledgebase_new/show_details/kb_show/using-32-bit-plug-ins-on-64-bit-systems
  37. 2 points
    Det går många myter inom ljudproduktion, och ännu mer floskler från folk som vill verka kunniga utan att egentligen veta nåt. Det här är en blog jag halvt om halvt följer, ibland håller jag med, ibland inte. Idag håller jag verkligen med ? Mitt egna pet peeve som han glömt här är "om det låter bra så är det bra". Låter det bra i alla system tänkbara så är det bra, fantastiskt till och med, men låter det bara bra hemma hos en själv så är det verkligen inte bra. Särskilt vanlig floskel bland folk som gnäller över att tvingas anpassa sig till iPhone-lurar. https://theproaudiofiles.com/the-4-most-misused-pieces-of-audio-advice/
  38. 2 points
    Nu är uppdateringen klar! ??? ?
  39. 2 points
    Nu vet jag inte helt säkert om det är en fråga eftersom du inte har med något frågetecken och det är skrivet som en dikt =P Men ja, ljudbilden kommer att vara annorlunda. Den kan vara likvärdig om tillverkaren försökt att hålla kvar samma karaktär men det kommer inte låta som de gamla gjorde.
  40. 2 points
    Reglerna kommer upp under dagen och vart bidragen ska skickas. Mvh Jon
  41. 2 points
  42. 2 points
  43. 2 points
    Det här inte Melodifestivalen, utan ett ställe alla ska får vara med på. Att man får genomlida låtar man inte gillar hör till, det bara är så.
  44. 2 points
    Bah, humbug. Jag vill ha texter om våld, smisk, gråtande barn med tappade glassar, & blodpudding.
  45. 2 points
    Så där ja. Nu har vi dubblat antal inlägg på förstasidan. Mvh Jon
  46. 2 points
    Trist att man inte kan kommentera i trådarna om nyhetetsartiklarna. Man går ju garanterat miste om sköna diskussioner, och ni på Studio missar ju både feedback och trafik.
  47. 2 points
    Alla ansträngningar att höja den tekniska nivån på forumet och även hålla det innehållsmässigt vid liv uppskattas. Jag kan också hålla med om att ett par inlägg på senare tid har gått långt över gränsen.
  48. 2 points
    * LÅTNAMN: X * ARTIST/GRUPP: Timberman * GENRE: Vet faktiskt inte:O fjortis-simpel-eurodance techno möjligtvis * LÅTLÄNGD: 3:37 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 3.32mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Hejsan detta blir mitt första inlägg här och meningen med att lägga upp denna låten är att jag skulle behöva lite feedback om hur åt skogen låten låter:). Skulle också vara extremt tacksam om någon känner sig manad att ge tips om vad jag behöver förbättra i framtida låtar, samt om melodin, kicken etc etc e kassa. Detta är min första låt (har fifflat lite innan men denna e den som tagit sig över 20 sek strecket:P) Jag kan själv inte se vad som behövs läggas till det är därför jag postar här:D Tack på förhand=) EDIT: Har ändrat lite på låtfan:) tycker själv det låter bättre nu, vad tycker ni?=) L_t_1.mp3
  49. 2 points
    tack det glädjer att höra:) Basen är någonting som jag fixat till, är lite väl mörk kanske. Melodin är som Nexutwins säger någonting som jag arbetat väldigt mycket med för att få till. Men jag kan fortfarande inte riktigt veta vad som saknas? Räcker melodin till? Låter hela låten för fjårtis-eurodance eller är den ok?. Jag har verkligen spenderat hundratals timmar framför FL utan att komma nånvart med denna låt:D. Börjar precis nu fiffla och trixa lite med mixern för att försöka göra låten bättre, då en kompis farsa som jobbar på universal sagt att han verkligen gillar låten men att den behöve rmer "pump"... Vet ej hur jag ska åstakomma detta dock:D om nån med stor erfarenhet av FL är villig att hjälpa till skulle jag vara för evigt taksam <3, bara att adda msn isf= Tim@holy-shit.com
  50. 2 points
    Mjo hade tänkt skära ner lite på vocalsen faktiskt:P men fattar inte riktigt vad som saknas för att skapa det ordentliga pumpet, vet inte hur man ska använda sig av kompressorn:/
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+02:00