Jump to content
Annons

IRC kanal öppnad


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

visst forum i största äran, men det kan vara väldigt mysigt att sitta på en chat oxå... Så joina kanalen nu bums:D

Men det är ju ingen vits att vara där. ni bara "idlar" där inne ändå ju! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

visst forum i största äran, men det kan vara väldigt mysigt att sitta på en chat oxå... Så joina kanalen nu bums:D

Men det är ju ingen vits att vara där. ni bara "idlar" där inne ändå ju! 😎

Nejdå int alls. bara det att det inte är spec många som är där. men om folk går in o stannar där ett tag så skall du se att det inte bara e idlare där.. har haft flera små snack med folk där. Kanalen har ju knappt funnits ett dygn så det e ju inte många som hittat dit. Får hoppas att folk gör det annars får vi nog lägga ner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt råd är att ifall det ska finnas nån studio-chat så är det nog rimligast om redaktionen själva startar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

alltså. först klickar du på "blixten" sedan skriver du in namn nick osv.. sedan väljer du Random Dalnet Server i lisstan för server. Sen e det bara att klicka på connect. Eller kanske står "ok". när du kommer in ser du att dett fladdrarförbi massa text i "status" rutan. När det rablat klart så kommer det en liten lista med olika kanaler upp.. den kan du stänga ner o istället skriva /j #studio.se i lilla rutan där man kan skriva. Vips så skall du vara inne!

Hoppas du fattar

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör ju mac... så jag hittade ett annat program för att logga in på IRC... men hur fan gör jag då? 😆

Vad ska jag skriva i: Chat Server ?

Vad ska det stå i: Chat server port ? 6667, 6660..??

vad ska server protocol stå på: Internet Relay Chat eller Secure Internet Live Conferencing?

Ge mig en gitarr istället... en sån kan jag mycket bättre 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag kör ju mac... så jag hittade ett annat program för att logga in på IRC... men hur fan gör jag då? 😆

Vad ska jag skriva i: Chat Server ?

Vad ska det stå i: Chat server port ? 6667, 6660..??

vad ska server protocol stå på: Internet Relay Chat eller Secure Internet Live Conferencing?

Ge mig en gitarr istället... en sån kan jag mycket bättre 😆

i chatserver skriver du: irc.dal.net

i chatserver port : 7000

server protocol stå på: Internet Relay

det sista skulle jag tro Relay Chat

Hehe tänk om allt vorre som en gitarr:P

Redigerat av DjBox
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, botten uppe och funkar. Vi får väl utmämna några operatörer som sköter om kanalen/boten. Finns det intresse kan jag skapa ett konto på min linuxburk om någon vill kunna installera/skriva scripts. Det är bara att hojta till så ordnar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...