Jump to content
Annons

Min första låt, någonsin :]


Qwacker (oregistrerad)

Recommended Posts

Qwacker (oregistrerad)

Tänkte lägga upp min första låt jag någonsin gjort, eller iaf spelat in, min första låt som fick ett början och ett slut.

Gjorde låten till en polare som fyllde år, var skit lätt att komma på "nöd-rim" då :]

Det roliga är, har aldrig sjungit i hela mitt liv typ, ingen har hört mig sjunga, även fast det låter hel kasst, så blev alla jag känner paffa typ "huh? har du gjort en låt? och SJUNGIT?"

Använde:

Guran

Micken i webcamen ( haha )

Cool edit pro

Måste bara varna er för den sämsta kvalitet ni någonsin kommer höra (nästan)

Varna er för att låten kan göra ont för er som inte tål nybörjares dåliga verk typ :]

Ända saken jag blev nöjd med, är stämman jag gjorde i en refräng, men hade aldrig tid att göra den till resterande.

Aja, men här är den.

Ps: texten är gjord av nöd-rim och interna skämt.

LÅTNAMN: Grattis Niklas

ARTIST/GRUPP: Jens Lundqvist

GENRE: Vad räknas det som?

LÅTLÄNGD: 2.44

KOMPOSITÖR: Jens Lundqvist

PRODUCENT: Jens Lundqvist

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.5 mb

STATUS: Skiss?

Redigerat av Qwacker
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Friskt vågat! Är rädd för att den kommer bli totalsågad. Tur att åtminstone jag skiter fullkomligt i detta med ljudkvalitet! 😛

Positivt:

* Att du vågar skicka in detta, trots att det bara innehåller sång och gitarr. Och trots att det är det mest spartanskt inspelade jag hört på Forumet i inspelningshänseende.

* Hyfsat gitarrspel. Det är faktiskt alltid kul när någon försöker sig på fingerspel!

Hur gör du detta egentligen? Trodde länge att det var två gitarrer, ända tills slutet kom, då jag insåg att det bara var en gitarr.

Negativt:

* Som så många andra behöver du en vettig sångmelodi. Dock är denna nästan helt färdig och något bättre än vissa andra bidrag.

* Saknar fler instrument. Vore kul.

* Lär dig sångteknik och främst andningsteknik, så luften räcker, till meningen ut!

2 av 5 i alla fall...

Kämpa på! Nya tag! Hoppas Niklas blev glad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Qwacker (oregistrerad)

Tack, för det positiva, OCH det negativa. man lär sig alltid!

Ledsen att göra dig besviken 😆 men det var 2 gitarrer, eller rättare sagt, spelade in 2 ggr, hade varit en bragd för mig att spela det samtidigt 😛

...jo, hur fan våga jag skicka in det? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

haha.

Inte alls tokigt 😏

inspelningen och det låter ju som det förtjänar, men med tanke på förutsättningar blev det riktigt bra ändå.. med glimten i ögat.

Kunde vart lars Winnerbäck :rolleyes:

du sjunger inte falskt och du spelar inte falsk eller nåt sånt.. kör hårt säger jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sikken jäkla bas!! 🙂

Syftar på brummet i början. Men detta var grymt bra för att vara första låten, och framförallt för att vara från en kille som ingen har hört sjunga förut!

Bra jobb! Fortsätter du i samma takt fem år till är du nog en finslipad studioproducent.. 🙂

Mysigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att det inte är nån superhit direkt, men ...

... första verket blir sällan det !

... beundrar ditt mod !

... talangen finns där !

Spar ihop pengar till en mic osv & jobba vidare ... vi har alla en lååång väg ...ja du vet 😏

// Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...