Jump to content
Annons

wwilton

Medlem
  • Antal inlägg

    99
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

5 Neutralt

Om wwilton

  • Födelsedag 1992-08-27

Om mig

  • Kön
    Man

Senaste profilbesökare

5 333 profilvisningar
  1. Har också Bellman & Symfon gjutna hörselskydd med 25 dB dämpningsfilter. Väldigt nöjd med dessa och dom sitter som en smäck. Köpte även deras hörlurslösning som sätts i proppen istället för dämpningsfilterna. Måste tyvärr säga att jag är besviken på ljudkvalitén i dessa, så jag har knappt använt dem. Men det kan ha varit så att jag fått ett måndagsexemplar, köpte dessa billigt i uppackat format på en ljudmässa.
  2. 1. För att starta skivbolag behöver du bland annat ha en enskild firma (andra bolagsformer fungerar också), men du behöver också ansöka om en egen bolagskod för ISRC. Det gör du via IFPI. En bolagskod behöver du för att kunna sätta ett "ID" (ISRC-kod) på dina verk. En ISRC-kod för ett verk kan se ut t.ex. såhär: SEY3M1602101 SE - Land Y3M - Bolagskod 16 - År 021 - Katalognummer 01 - Spårnummer Vet inte hur relevant det är för frågan, men det kan vara bra att veta hur man faktiskt läser en ISRC-kod.. Dokument och mallar för att ansöka om bolagskod kan du hitta här: http://www.ifpi.se/d...ment-och-mallar
  3. Aerosol Grey Machine i Skåne kanske? 🙂 http://www.agmsweden.com
  4. Det är samma mått som 53mm x 180mm. Bara att det är angivit i inches 🙂
  5. Snygg röst! Sparar din mail om det skulle dyka upp något. Undrar också om du har egna inspelningsmöjligheter?
  6. wwilton

    Hur funkar XML?

    Hej! Har någon här erfarenhet av att skicka XML-filer mellan program vid ljudläggning till film? Har gjort ett par ljudläggningsjobb men aldrig fått XML-importen att fungera. När jag importerar en XML-fil får jag först upp dialogrutor där Logic ber mig leta upp varje fil på hårddisken. När det är gjort får jag ändå bara ljud i 1-2 kanaler. Därefter måste jag kolla på tidslinjen vilka ljud som ligger var och sen lägga ljuden manuellt, vilket är löjligt opraktiskt och tar väldigt lång tid. Hur är det tänkt att detta skall fungera? Filmklipparen jobbar i Premiere Pro och jag sitter i antingen Logic Pro X eller Pro Tools 12.
  7. Använder du logic så kan du: 1. Skicka kanalen till en aux 2. Lägga på Logics plugg "Sample Delay" först i kedjan på auxen och skriva in hur långt du vill förskjuta signalen. 3. Lägg på reverbet efteråt. Förstod jag dig rätt?
  8. Men låten är i 44,1 kHz. Det är inte så lyckat att blanda samplerate? Är det bästa alternativet att jag spelar in med 44,1 också?
  9. Hej vänner! Under ett par dagar framöver med start imorgon ska jag ta ljud på en musikvideo. Rakt på sak: Vilken samplerate kör jag på ljudet? Har alltid spelat in med 48 kHz på de vanliga filmjobben jag gjort, men eftersom musiken ligger på 44,1 kHz så blir jag osäker. Vad säger ni?
  10. Ah! Sandberg! Var och testade en på 4Sound idag. Fick bilden av att den är väldigt mångsidig och användbar i studiomiljö. Vad tycker du som suttit lite mer med den?
  11. Det jag kommer att tänka på är Voice Center på Söder! (Har ingen egen erfarenhet av dem) http://www.voicecentre.se
  12. wwilton

    Någon som vet?

    Skulle också gissa på någon form av ESP-gitarr. Sen är det en E-Bow han har i handen. http://www.thomann.de/se/ebow_ebow.htm
  13. Tyckte sändningen var kanon. Bra bild och ljud. Hur gjorde du för att ha flera bilder i en? Du hade tex. en "main-ruta" och små mindre i hörnen?
  14. Har bara hunnit testa sång i en stormembranare och elgitarr genom Hi-Z. Men av det jag har hunnit lyssna på så låter den kanon! Tänkte jag skulle prova reampa den senare 🙂 Jag jobbar en del med Calle (caller här på forumet) som jag såg skulle lägga rap på en av dina låtar. Det hade varit kul om vi kunnat köra genom den då, så hade du kunnat lyssna där!
×
×
  • Skapa ny...