Jump to content
Annons

Arpeggio i Logic


Limpo

Recommended Posts

Hej hopp på er!

Satt igår kväll hemma med min laptop och lekte likte med logic i den.... har inte några pluggar instalerade i den som jag har i den stora burken.

Jag tänkte hur som helst leta efter en arpeggio, men jag hittade ingen... tror jag gick igenom alla synthar i Logic utan att hitta den.

Någon sem vet om det finns någon i Logic.. annars brukar jag köra Mini Moog eller Albino... Ja, jag testade i Sculpture också.. men inte ens där...

.. Jag kör Logic Pro 8...

//Limpo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok.. det var inte så viktigt.. men tack för svaren.

Skulle egentligen bara visa hur en arppegiator fungerade med ljud.

Hade jag velat så hade jag såklart gjort en egen... men det var inte det som var grejen nu. Jag vet egentligen inte hur jag ska tolka ditt svar chrisB...

Petter, du gav ett trevligare svar.. så tack för det. Jag kommer ihåg nu när du sa det, enviroment, var länge sen jag pulade där.. har blivit för lat och har ju egentligen de ljud och alla instument jag behöver i studio burken (som står i studion).

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det inga arpeggios att ladda hem??? måste väl finnas....finns ju preset till precis allt....eller är jag ute och cyklar nu? 😄

Det gör det nog.. var inte världens viktigaste grej iofs... så jag la inte ner så mkt möda på leta upp någon..

Men det borde ju gå att ladda ner presets till allt möjligt i logic ju.. hmm.. det måste jag kolla upp:)

Föresten Mr.keys... vart på Östermalm ligger din studio?? Min ligger också där ju=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lira själv dvs antingen programmera i Enviroment eller spela eller ladda hem freeware arppegios i midi-format.

Från Macworlds recension: "Logic is deep, but there are still some odd imbalances absent in other DAWs. Aside from basic, non-destructive quantize (for tightening timing of MIDI tracks), there’s no arpeggiator or real-time, non-destructive MIDI editing available unless you dive into the Environment".

Meeen . . om man använder sig av Google och söker på "Arpeggio in Logic Studio" så kan få t.ex detta:

kanske det hjälper . . . . .
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får lira själv dvs antingen programmera i Enviroment eller spela eller ladda hem freeware arppegios i midi-format.

Från Macworlds recension: "Logic is deep, but there are still some odd imbalances absent in other DAWs. Aside from basic, non-destructive quantize (for tightening timing of MIDI tracks), there’s no arpeggiator or real-time, non-destructive MIDI editing available unless you dive into the Environment".

Meeen . . om man använder sig av Google och söker på "Arpeggio in Logic Studio" så kan få t.ex detta:

kanske det hjälper . . . . .

ok... googla är bra.. men det var en lite snabb skit fråga som inte betyder så mkt för mig så jag bemödade mig aldrig att googla om det.. tror mig... google är min bäste vän (eller nästan iallafall).

som sagt så har jag areppegiatorer jag gillar och har även gjort egna... men det var inte det som var frågan i den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...