Jump to content
Annons

Arkiverat: Byte av namn på forumet


Björn Olsberg

Recommended Posts

Vi hindrar ingen från att byta namn, men det är heller inget vi uppmuntrar. Av de som har bytt namn så är det inte alla medlemmar som är med på vem som är vem längre. Gäller främst dem som har "etablerat" sina namn på forumet. Så här ser vi på det:

  1. Vi uppmuntrar till att man kallar sig för något som har med ens riktiga namn att göra. Det står naturligtvis var och en fritt att kalla sig vad man vill så länge namnet håller sig inom lagen, men namn är alltid trevligt, personligt och tydligt. Samtidigt tänker man sig för en gång extra innan man postar inlägg och håller på så sätt forumets innehåll mer relevant och det får en en god ton.
  2. Efter en eventuell namnändring, posta ett inlägg i avdelningen Medlemspresentationer och berätta att namnet är bytt - och vad det tidigare namnet var.
  3. Under en övergångsperiod, behåll samma avatarbild så att andra snabbt känner igen dina inlägg på symbilen intill. Vi uppmuntrar också att vid namnbyte skriva i signaturen vad det tidigare namnet var.

Så, är du med på noterna, gå till ditt namn uppe till höger > Kundavdelning > Support och berätta vilket namn du vill byta till.

🙂

Redigerat av Björn Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Annons

Jo jag har ju sett att tex 'Linus' och 'Sonnert' har fått sina alias bytade? Är det en funktion eller är det en sak för administratörerna? För jag är eventuellt intresserad, skulle dock inte förvåna mig om man måste vara 'Veteran' för detta.

tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har ju sett att tex 'Linus' och 'Sonnert' har fått sina alias bytade? Är det en funktion eller är det en sak för administratörerna? För jag är eventuellt intresserad, skulle dock inte förvåna mig om man måste vara 'Veteran' för detta.

tack på förhand

Bara att kontakta Olsberg och ge en hygglig motivering så går detta nog enkelt att fixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
Kan man ändra användarnamnet själv eller måste en moderator eller någan annan fixa det?

Ser att du har ändrat nu.. garttis 😉... Gör ett inlägg i medlemspresenrarioner om du inte redan har gjort det... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Tjo!

Så det "nya" Studioforumet ska stänga..och man får fortsätta här.

I det "nya" forumet heter jag "DrivKraft" och det vill jag fortsätta heta här.

Hur fasiken byter man namn här? Är det att avsluta kontot och skapa ett nytt som gäller?

Peace...

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

hur avslutar jag mitt konto? vill ändra användaranamn typ.

Kan ju givetvis öppna ett nytt och aldrig använda det gamla, men det vore skönt att avsluta ändå!

är jag seg, trög, kass, eller? står det på sidan nånstans??

(ser inte träden för all skog)

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så låter du det ligga kvar och bara låter bli att surfa hit.

Om 3 år kanske du har lust att logga in igen och då ha kvar ditt tidigare nick.

visst, det är sant, men egentligen vill jag ändra användarnamn. hur? registrera sig på nytt och aldrig använda det gamla? vore skönt att kunna avsluta saker ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
AuDiOToNiC (oregistrerad)

Hej jag skule vilja byta mitt nick från AuDiOToNiC till Dj/Pinetto, hur går det till om man inte har den funktionen i sina profil redigeringar??? ett seriöst nick för framtida behov...har även denna nick på myspace!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 12 år senare...
4 timmar sedan, Levander said:

Är det möjligt att avsluta sitt konto? Jag lyckas inte hitta någon information om just det.

Kontakta admin (som är den ende som har vetot att avsluta konton).

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...