Jump to content
Annons

Seriös och innovativ producent sökes till stor satsning


bfeocrkny

Recommended Posts

(läses med en nypa humor) Hej! Jag söker i första hand en otroligt duktig och innovativ producent som kan producera pop/indie/rnb/ballad/soul/house, lite som dagens tröttsamma blandning helt enkelt. Du ska kunna musikindustrin, ha stora visioner, arbeta hårt, ha tillgång till studio och vara positiv och pedagogisk, jag vill inte höra något "detta kommer inte gå" eller "ähh jag leker i studion ibland på min fritid ba, inget märkvärdigt". Med visionär menar jag inte en avdankad tröttis som har en skev dröm om att bli producent, dig hänvisar jag någon annanstans.

Jag är en ung singer/songwriter tjej på 19 år. Jag skickade nyligen mitt material till olika musikjättar och oberoende personer säger att mitt material (text+melodi+röst) har potential och att jag kan bli intressant om jag ligger i. Dock inser jag att jag aldrig kan konkurrera med andra eller bli en artistsatsning med mina kassa inspelningsmöjligheter, därför söker jag någon som vill slå ihop sitt huvud med mitt och fixa musik till mina/våra låtar. Du satsar på din produktion genom att satsa på mig och mitt material, är du melodisk själv är det ett plus. Vi är en investering för varandra men allt ska vara kravlöst. Raggning är dock förbjudet och bestraffas med extra hårt arbete från din sida.

Min röst är åt birdie/miriam bryant hållet, man känner igen den på en gång. Den är inte perfekt men den duger i denna knäppa industri. Hör av dig så skickar jag ett exempel på en låt. Jag har otroligt mycket låtideér och mitt huvud är ett kaos ibland. Du ska själv kunna uppvisa din kompetens. Inte kompetens i form av kaos alltså, utan genial produktion.

Du ska ha överseende med att jag är en oslipad diamant som aldrig har befunnit mig i en studio eller interagerat med andra på ett musikaliskt plan, så om jag uppfattas tafatt i början så är det inte för att du är en läskig figur *peppar peppar*. Det kanske tar en stund innan jag "vågar" visa min förmåga i full omfattning då musiken och att sjunga har varit ett hemlighetsmakeri för mig. Nu är jag dock beredd att sluta tiga då jag förstått att jag har ett marknadsvärde och att mina låtar kan vara berörande för folket där ute. Detta är bara en liten tröskel som övervinns av praktisk erfarenhet och du ska drivas av tanken hur saker, ideér och människor kan gå från en liten fjäder till storleken av ett berg. Inte bokstavligen dock. Du ska vara varm i kläderna och föregå med gott exempel.

Vi behöver inte hymla om att vi strålar samman för att göra stålar men vi kan dö fattiga för musiken. Fast juste, det kan du inte för du är redan rik, är en grym producent och du har just hittat ditt nya projekt. Ses i stockholmstrakten eller där du vill ha mig! I'm dead serious.

I andra hand söker jag någon som helt enkelt bara är villig att prova producera till mina låtar, och folk som håller på med musik och kanske vill utbyta tankar/idéer. Ett vägledande/adminastrivt huvud vore också på sin plats.

Maila byriva.inquiries@gmail.com

/Becky

Edit: För att undvika mer missförstånd: Herregud och nejnejnej var min spontana tanke när jag klev in härarrow-10x10.png! Jag är en snäll tjej med fötterna på jorden som ibland skälls ut av andra för att jag är för ödmjuk. Jag är inte alls bekväm med hur ni uppfattar mig och uppskattar konstruktiv kritik på hur jag ska förbättra min "ansökan".

Sanningen om raggningen var att dom enda producenterna som jag haft kontaktarrow-10x10.png med verkar ha varit mer intresserade av min kropp än mig, och då är det helt kompetenta människor jag snackar om. Precis innan jag skrev inlägget hade jag frågat en hur fasen man tar sig fram i denna bransch och han svarade "ligga 😉" och jag kände bara, nejarrow-10x10.png någon måtta får det vara. Därav kom detta inlägg till, skrivet med sarkasm från min sida men jag inser att det är farligt att generalisa och att man inte ska blanda humor med allvar.

Nu känner jag att det blev alldeles för mycket rabalder kring mig och vad jag är för självgod figur som tror att jag kan komma in härarrow-10x10.png och dra hem storvinsten. Jag vill hitta en producent, that's it och om jag tog musiken ur sitt sammanhang var det inte med mening.

Redigerat av bfeocrkny
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
sadomachine (oregistrerad)

Jaha... och vem skule nappa på det där?

Ödmjukhet är inte din grej gissar jag.

Släng upp ett exempel här på sidan så kanske någon överväger att gå vidare med detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jaha... och vem skule nappa på det där?

Ödmjukhet är inte din grej gissar jag.

Släng upp ett exempel här på sidan så kanske någon överväger att gå vidare med detta.

Jag vet inte om du missade det men texten bör läsas med en nypa humor! Jag är ledsen om jag inte fick din fantasi att spela med. 😄 Vad har detta sketna inlägg med min personlighet att göra? Jag är hur ödmjuk som helst och det skulle du få reda på om du gick vidare i ansökan istället för att göra felaktiga antaganden och dra förhastade slutsatser

Redigerat av bfeocrkny
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte läsa in så mycket humor. Men jag tycker det är positivt att det är en tydlig redogörelse. Om du är kass på att producera, vilket du inte är ensam om, så prova att spela in dig själv spelandes ditt instrument med videokamera och lägg upp det. Avskalat kan vara effektivt. Lycka till och välkommen.

Edit: Under avdelningen låtar och filer går det att ladda upp ljudklipp. Det lär även vara så att Studio har nåt avtal med talang-jägare från nåt ...det står någonstans.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

bra att du lade till det där om att man ska läsa det med en nypa humor.... kändes inte så självklart innan....

Av egen erfarenhet så vet jag att det är mycket lättare att få napp om man lägger upp ett ljudexmpel här på sidan.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte läsa in så mycket humor. Men jag tycker det är positivt att det är en tydlig redogörelse. Om du är kass på att producera, vilket du inte är ensam om, så prova att spela in dig själv spelandes ditt instrument med videokamera och lägg upp det. Avskalat kan vara effektivt. Lycka till och välkommen.

Precis, jag är tydlig med vad jag vill för annars är det lätt att man tänjer på bestämmelserna för vad man söker. Men samtidigt skall det läsas med en nypa salt! Tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

bra att du lade till det där om att man ska läsa det med en nypa humor.... kändes inte så självklart innan....

Av egen erfarenhet så vet jag att det är mycket lättare att få napp om man lägger upp ett ljudexmpel här på sidan.

Lycka till.

Jag förstår att det underlättar om det finns exempel här, kanske lägger upp det tids nog. Men å andra sidan tror jag att om en seriös producent ser detta och stämmer in någerlunda på beskrivningen så tror jag inte han/hon störs av att skicka iväg ett mail.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta detta med en nypa salt...

Jag söker i första hand en otroligt duktig och innovativ producent som kan producera pop/indie/rnb/ballad/soul/house, lite som dagens tröttsamma blandning helt enkelt
Musikindustrin du vill ge dig in i är tröttsam?
Du ska ha överseende med att jag är en oslipad diamant som aldrig har befunnit mig i en studio eller interagerat med andra på ett musikaliskt plan, så om jag uppfattas tafatt i början så är det inte för att du är en läskig figur *peppar peppar*
Du har aldrig musicerat med andra tidigare?
Du ska kunna musikindustrin, ha stora visioner, arbeta hårt, ha tillgång till studio och vara positiv och pedagogisk, jag vill inte höra något "detta kommer inte gå" eller "ähh jag leker i studion ibland på min fritid ba, inget märkvärdigt"
Du har väldigt liten (ingen?) erfarenhet av nästan allt inom musik men du ställer enormt höga krav på personen som ska ta dig i dess famn och ge dig musik, kontakter, studiotid, idéer?
...Den är inte perfekt men den duger i denna knäppa industri
Ännu ett tecken som får mig att tro att du är här för att enbart tjäna pengar.
Du ska själv kunna uppvisa din kompetens. Inte kompetens i form av kaos alltså, utan genial produktion.
Du kommer enligt din egen utsaga troligen ta tid på dig att visa din kompetens men personen du söker ska vara ett geni.
Vi behöver inte hymla om att vi strålar samman för att göra stålar
Bang! Där kom den!
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har du inget bättre för dig än att analysera mitt inlägg till det yttersta eller? Hur ska din information vara behjälplig för mig? Det här är inte något j*vla skolarbete där en maestro behöver komma till undsättning och porträttera hur jag lägger fram mina ord. När jag kommer till en sån här sida där folk inom musikbranschen samlas är jag intresserad av att inspireras och utbyta detsamma i gengäld. Jag vill tro att samarbeten handlar om att gå medelvägar.

Har du ingenting att säga som är av relevans för att jag ska kunna etablera kontakt med en producent så är det inte hörande till saken. Om du verkligen vill glänsa med din analytiska förmåga kan du ju börja med att analysera hela inlägget och inte plocka ut vissa delar som du baserar hela din tolkning på. Selektiv abstraktion leder nämligen kognitiv förvrängning. Just a tip!

Redigerat av bfeocrkny
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kanske inte kaffet fått igång mitt huvud ordentligt än, men det är väl inte en medelväg om du som påstår dig ha noll erfarenhet söker ett erfaret geni? 🙂

Det som sägs i tråden kan ju faktiskt visst vara av relevans för dig iom att folk pekar ut på vilket sätt de uppfattar ditt budskap negativt, det ju fullt möjligt den perfekta producenten reagerar likadant och du därför sumpar dina möjligheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte speciellt trevlig ton i den här tråden såhär långt. Jag tror i och för sig att jag förstår invändningarna i sak, men det finns ju olika sätt att framföra det på.

Gör ett försök att vara lite mer saklig och förhoppningsvis lite trevligare! 🙂

Det finns många därute som anser sig vara oslipade diamanter. Bara att kolla t ex någon Idol-audition för att inse att det ofta är långt mellan upplevd självbild och faktiskt förmåga. Och alla som hållt på med musik några år, oavsett om det är proffs eller amatörer, har garanterat stött på det här på olika sätt. Vi provade t ex nya trummisar förra hösten, det var sannerligen en resa... 🙂

Med andra ord, jag tror tyvärr att de flesta hyfsat rutinerade blir automatiskt skeptiska när de läser en presentation som din. Därför tycker jag inte att du ska tveka för att lägga upp något eller några exempel på vad du åstadkommit såhär långt. En producent som du beskriver att du vill jobba med kommer inte ha några problem att höra om det är något hen är intresserad av.

Lägg dessutom upp låten så att den går att spela direkt i din annons (om möjligt). Personligen (och jag tror många håller med mig) tycker jag det är enormt stor skillnad i "effort" på att trycka på en play-ikon och höra låten direkt, jämfört med att kopiera din email-adress, växla över till fliken med sitt mail-konto, skriva ett litet mail och sen skicka till dig, vänta på svar och SEN spela låten.

Sen tror jag att det numera kan ses som ganska negativt att skylla avsaknaden av ok demos på att man inte är så bra på att producera/spela in. Det är både billigt och relativt enkelt att få till demos nuförtiden. Alla som har t ex en iPhone eller iPad kan ju bara ladda ner Garageband, gå igenom några tutoriols på YouTube och sen börja spela in sina låtar. Den inbyggda micken på iPhonen duger alldeles utmärkt väl för inspelning av t ex sång.

Visst, det kanske handlar om några månaders effort, men jag antar att du tänkt lägga lite mer tid än så om du vill satsa ordentligt på musiken? 🙂 Lycka till!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

JJ's tips ang Garageband på Iphone/Ipad (gratis numera, med ca 40kr för fler instrument) är nåt du borde testa. Jag köpte en Ipad, laddade ner Garageband och som nybörjare fick detta resultat samma helg utan att spela ett enda instrument (se videon nedan). Jag sjöng dock in låten med en ansluten mick istället för paddans.

Men annars går det ju att kontakta en studio och bara köra. Ring runt och fråga.

Berätta även var du bor, här på forumet. Nån kanske vill använda din röst till en demo, och sedan kanske du som tack kan få spela in en av dina låtar utan att du behöver betala.

(Jag har dock fått för mig att det från Idol bara är de bästa och värsta som visas i TV. Så man får hoppas att det inte är så illa med självbilden hos majoriteten av sökanden. Grattis till "4:e bästa", förresten, JJ.)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Selektiv abstraktion leder nämligen kognitiv förvrängning. Just a tip!

Det är trevligt att du läst om psykologi och KBT på gymnasiet men jag tror från mångas svar att de också analyserat din ton och funnit den allt för självsäkert skriven och att du lägger för mycket vikt på personen du söker och hur du bestämmer att samarbetet ska gå till. Din annons hade låtet mer seriös och förtroendeingivande om den lydit liknande:

Hej! Jag söker i första hand en otroligt duktig och innovativ producent som kan producera pop/indie/rnb/ballad/soul/house, lite som dagens tröttsamma blandning helt enkelt. Du ska kunna musikindustrin, ha stora visioner, arbeta hårt, ha tillgång till studio och vara positiv och pedagogisk, jag vill inte höra något "detta kommer inte gå" eller "ähh jag leker i studion ibland på min fritid ba, inget märkvärdigt". Med visionär menar jag inte en avdankad tröttis som har en skev dröm om att bli producent, dig hänvisar jag någon annanstans.

Jag är en ung singer/songwriter tjej på 19 år. Jag skickade nyligen mitt material till olika musikjättar och oberoende personer säger att mitt material (text+melodi+röst) har potential och att jag kan bli intressant om jag ligger i. Dock inser jag att jag aldrig kan konkurrera med andra eller bli en artistsatsning med mina kassa inspelningsmöjligheter, därför söker jag någon som vill slå ihop sitt huvud med mitt och fixa musik arbeta med mig och mina mina låtar. Du satsar på din produktion genom att satsa på mig och mitt material, är du melodisk själv är det ett plus. Vi är en investering för varandra men allt ska vara kravlöst. Raggning är dock förbjudet och bestraffas med extra hårt arbete från din sida. Varför ens nämna om raggning och straff i annonsen?

Min röst är åt birdie/miriam bryant hållet, man känner igen den på en gång. Den är inte perfekt men den duger i denna knäppa industri. Hör av dig så skickar jag ett exempel på en låt. Jag har otroligt mycket låtideér och mitt huvud är ett kaos ibland. Du ska själv kunna uppvisa din kompetens. Inte kompetens i form av kaos alltså, utan genial produktion. Tar bort önskan om inget kaos då du redan beskrivet att du vill ha en som kan industrin etc etc

Du ska ha överseende med att jag är en oslipad diamant som aldrig har befunnit mig i en studio eller interagerat med andra på ett musikaliskt plan, så om jag uppfattas tafatt i början så är det inte för att du är en läskig figur *peppar peppar*. Det kanske tar en stund innan jag "vågar" visa min förmåga i full omfattning då musiken och att sjunga har varit ett hemlighetsmakeri för mig. Nu är jag dock beredd att sluta tiga då jag förstått att jag har ett marknadsvärde och att mina låtar kan vara berörande för folket där ute. Detta är bara en liten tröskel som övervinns av praktisk erfarenhet och du ska drivas av tanken hur saker, ideér och människor kan gå från en liten fjäder till storleken av ett berg. Inte bokstavligen dock. Du ska vara varm i kläderna och föregå med gott exempel. Inget utesluter att båda ska på alla vis föregå med gott exempel.

Vi behöver inte hymla om att vi strålar samman för att göra stålar men vi kan dö fattiga för musiken. Fast juste, det kan du inte för du är redan rik, är en grym producent och du har just hittat ditt nya projekt. Ses i stockholmstrakten eller där du vill ha mig! I'm dead serious.

I andra hand söker jag någon som helt enkelt bara är villig att prova producera till mina låtar, och folk som håller på med musik och kanske vill utbyta tankar/idéer. Ett vägledande/adminastrivt huvud vore också på sin plats. <-- Här låter du som en trevlig person som säkert fler skulle vilja jobba med.

Nu kanske du blir ännu argare och kanske t.o.m. vill slänga in några Froyd citat men jag tycker det är viktigt att inte gå på för starkt i sina annonser och kräva oerhört av de man söker ifall man själv inte visar upp vad man kan.

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Citat:

"Ses i stockholmstrakten eller där du vill ha mig! I'm dead serious."

"Raggning är dock förbjudet och bestraffas med extra hårt arbete från din sida. Varför ens nämna om raggning och straff i annonsen?"

-------------------------

Det där att du finns i Stockholm missade jag när jag skrev ett tidigare inlägg. Så andra i samma ärende som du (alltså: inte raggning) får väl se det som ett tips.

(Fattar inte. Varför skulle jag bestraffas med extra hårt arbete om du börjar tok-ragga på mig?)

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sjunger och skriver låtar. Han/hon producerar. För mig är det en medelväg 🙂

Det är sant, det finns olika sätt att framföra kritik på 🙂 tack för ditt otroligt bra svar jjrockford och ni andra som skrivt något konstruktivt! Ni verkar tro att jag är heeelt från vettet men nej ni, jag har faktiskt GarageBand på min telefon och har haft det i över ett år! Problemet (skratta inte nu) är att jag inte vet hur jag ska överföra inspelningarna. Så hör och häpna, när jag skulle skicka iväg låtar till tex universal fick jag spela upp inspelningen i högtalare, SAMTIDIGT som jag spelade in ljudet med min gamla iPhone. Så gjorde jag med 20 låtar i 2 timmar varpå jag därefter kunde föra över dom till min mail, vilket inte gick då filerna var för stora, varpå jag därefter skulle lägga upp dom privat på youtube men likt förbannat bryts internetuppkopplingen x antal gånger, min bror klagar på att jag gör något på internet och i samma stund kommer jag på att dom bara kommer lyssna på en länk så jag laddar ner en app och måste leta efter mitt kort för att betala 10 kr så sitter jah och klipper ihop inspelningarna och därefter påbörjar jag proceduren med överföring igen vilket tar ännu längre tid. Ah, bättre studiosessions finns det ju 🙂

Jag tycker att det är lite jobbigt att lägga ut en låt här då den inte bara verkar kunna nås av folk i forumet? Hur ska hon kunna komma någonstans om hon inte är villig att visa vad hon går för tänker ni nu, men det är ju det som fått mig att ta detta steg och varje dag väver jag mig sakta fram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Från GB kan du skicka epost, ladda upp på facebook, soundcloud, youtube enligt uppladdningssidan.

Det finns numera även "Öppna i"-val så du kan göra en copy'n'paste till en annan app som tex komprimerar till mp3. Sedan kan du exportera därifrån, då filen kanske är mindre.

Annars så kopplar man in mobilen via sladd till dator och för över filerna via Itunes.

Det fina med att kunna kopiera över till en annan app är att du kan addera ljud som saknas i GB.

Även inspelningsmöjligheter i 24bitar och stereo i andra appar (tex Multi Track DAW) ökar möjligheterna till välljud. Dessutom kan man få andra effekter än vad GB erbjuder.

24 bitar gör livet enklare när man spelar in tex sång då man lättare kan undvika att man får dåligt ljud för att ljudnivåerna blir för höga om man börjar skrika i micken.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud och nejnejnej var min spontana tanke när jag klev in här! Jag är en snäll tjej med fötterna på jorden som ibland skälls ut av andra för att jag är för ödmjuk. Jag är inte alls bekväm med hur ni uppfattar mig och uppskattar konstruktiv kritik på hur jag ska förbättra min "ansökan".

Sanningen om raggningen var att dom enda producenterna som jag haft kontakt med verkar ha varit mer intresserade av min kropp än mig, och då är det helt kompetenta människor jag snackar om. Precis innan jag skrev inlägget hade jag frågat en hur fasen man tar sig fram i denna bransch och han svarade "ligga 😉" och jag kände bara, nej någon måtta får det vara. Därav kom detta inlägg till, skrivet med sarkasm från min sida men jag inser att det är farligt att generalisa och att man inte ska blanda humor med allvar.

Nu känner jag att det blev alldeles för mycket rabalder kring mig och vad jag är för självgod figur som tror att jag kan komma in här och dra hem storvinsten. Jag vill hitta en producent, that's it och om jag tog musiken ur sitt sammanhang var det inte med mening. Får avvärja mig från mer kritik senare ikväll, hej 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ha huvudet på skaft och nu när du skriver fler inlägg och man bortser från din annons så verkar du inte "bimbo" direkt. Inte alla 19-åringar som slänger in KBT information i sina meningar så det är ett pluspoäng, hos mig iaf.

Förhoppningsvis lyckas du ladda upp en ljudfil och kanske t.o.m. kan skapa en ny tråd med ny början så att ditt sökande kommer gå lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha måste bara få hoppa in i tråden, har ej läst hela tråden för det första men jag garanterar dig (ts) att du inte ska söka en producent på detta forum, som du säkert märkt är det 90% gubbar här som aldrig lyckats komma någonvart med sin musik så de enda de gör är o klaga och klanka ner på andra. Har haft samma problem när jag startat en liknande tråd och man kommer aldrig någon vart på detta forum! Du måste ut och träffa folk, mycket bättre. lär känna producenter irl istället för över detta forum. just my two cents

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Bfeocrkny. Välkommen till forumet. 🙂

Som du ser får du ett fullständigt horribelt mottagande 😛, men det beror inte så mycket på dig. Vi har sett bokstavligen hundratals inlägg på forumet, t.o.m. av veteraner här, som är långt mer "inbilska" ang saker, än du anklagas för att vara här. Och dom får inte ens i närheten såna mothugg som du får.

Jag tror det här blir bara för att folk läser saker rakt upp-o-ner och förstår inte hur världen/livet ser ut från andras synvinkel, t.ex. från en ung tjejs synvinkel.

Som ung och tjej, blir man oftast .. ja närmast svärmad, av unga "producenter" utan mycket erfarenhet av nånting, har dator i sovrummet, självförtroende till Jupiter, noll kontakter i branschen, aldrig spelat ett akustiskt instrument ens, och vill i princip bara ha tjejen för skönsång till hans egna låtar, och lite som kuttersmycke.

Första gångerna det händer, när hon är 14 år, så känns det faktiskt stort, att bli upptagen av en musicerande hipp kultur eller gäng, och man får leva lite i musikens värld, sjunga, på inspelade låtar, wow liksom. Drömmar börjar formas lite ..

.. men rätt snart inser hon ... efter alla tekniska utmaningar som killarna ägnade dygn, veckor åt att försöka lösa, all grotesk noggrannhet i klanger och toner, alla lååånga nätter och timmar vi satt, alla smårykten som började gå om vad vi gjorde, allt "fan vi ska bli stjärnor, vi ska göra plattor, vi är så jäkla bäst" .. allt bara börjar rinna ut i sanden, killarna tappar liksom drivkraften och allt bara ...faller undan, och något annat lika oviktigt kan plötsligt bli lika viktigt. Den där känslan hon känner … att ha blivit bedragen, påsatt och dumpad nästan, att dom inte tar musikens känslor på ens bråkdelen av samma allvar som hon själv gjorde, blir rätt bra drivkraft av den .. tankar, drömmar och känslor som uppstått, bara ramlade platt till marken. Lite som när man förstod att de flesta super-duktiga sångare kör med autotuning. Det var bara en front, halva världen bara dog för en.

Ibland drabbas musicerande män (i alla åldrar) av 'faders-syndromet' när man hör unga framåt sångerskor, och männen ska "ta dom under sin vinge". Händer precis hela tiden, och tjejer som vill framåt blir lika trött på det träsket som på billiga sista minuten raggningsförsök på krogen. Man vet vad det är, och det är rentav äcklande med såna 'producenter', ljudtekniker eller låtskrivare som 'föreslår samarbete'.

Så en dag, hon går in på ett nät-forum. Hon tror och hoppas (med lite drömmar i bakhuvet) att här är nog träskfaktorn mindre i alla fall. Visst, finns väl skit här med, kommer nog få en massa erbjudanden, tänker hon, så om hon lägger ut en *lagom* snygg bild - istället för en bikini-bild med kissy face - så slipper man i alla fall dom värsta, men hon är fortfarande beredd på att vara rejält selektiv, välja, vraka och sålla noga, så man inte hamnar med nåt träsk som inte leder nånvart trots allt. Spännande att se vad som händer.

Vad har hon själv att erbjuda då? Utseendemässigt, tja, vid sidan av sedvanliga skavanker så .. är hon kanske ingen Paris Hilton, men nog ser hon bra ut om man framhåller den sidan. Utseendet är inte hennes satsning dock. Hon kan sin röst hyggligt bra, har sjungit en hel del genom åren, några sånglektioner rentav. Genom tonåren har folk lagt märke till hennes sång framför de allra flesta andras sång. Hon har stenhårt självförtroende i att hennes röst och sångförmåga kan bli riktigt bra med träning, putsning och erfarenhet. Men frågan är om hon inte gillar att göra egna låtar och sjunga dom låtarna bäst ändå. Och en sån kärlek det finns i att känna låtarna växa fram, dom där rysningarna i ryggraden när man kommer på nåt som verkligen får låten att komma loss och bokstavligen flyyyyga. Hon är rätt driven på det. Kanske inte ska satsa på att bli nån Carola, men ... ja .. vem vet vad framtiden ger ..? Men hon tänker aldrig ge upp utan åtminstone en fet jävla seriös satsning!

Så självförtroende finns, och det borde hon visa upp, klart och tydligt förmedla att hon är inte intresserade av sovrums-halvmesyr-träsket. Att lägga fram det tydligt kan nog locka fram producenter som är av den "satsande" typen, som kan industrin rätt bra. Men i första hand tränga undan alla frågetecken om att hon skulle vara nån liten drömmande Barbie Doll (som det går 18 på dussinet av). Här ska det bli något, nåt som håller länge, och hon kan inte göra allt det tekniska själv. Men .. "I am dead serious."

Tyvärr, när man är framåt, så retar det upp andra, som då känner sig omkörda, kanske inte känner sig lika ’framåt’ eller optimistiska längre. Det kan få folk att känna sig ratade. ”Här har jag suttit 4-5 år på ett av landets största forum, och gjort musik i x år, och så kommer nån liten gele-hallon flicksnärta in som helt ny, och ska liksom verka vara så jävla bra och krävande. Vem fan tror hon att hon är?”

Kanske kan ge lite perspektiv på saker, snarare än att bara läsa allt rakt upp-o-ner. Eller tror vi hellre på Punkrockdudes 'utbildade analyser'? 😛

Kort sagt igen, Välkommen.

Finns en världskänd artist som heter Sheryl Crow, som fått till i princip hela sin karriär genom att göra och vara på precis det sätt du visar här.

Trist när det blir såhär som i tråden. Inte ditt fel, men det kan väcka en tanke om hur man kan undvik det framöver i alla fall. Dom du söker påverkas inte vad det dock. Dom ser igenom det här på 2 sekunder, och gör en helt egen bedömning och bestämning ifall dom ska ta kontakt med dig eller inte. Dom hör av sig via forumets internmail i så fall, nästan aldrig i trådar såhär.

Lycka till framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

MARY ELLE (oregistrerad)

Hej 😆 Vad roligt med en till tjej! Känner igen mig i det du skriver för jag är lite likadan, alltså verkligen modigt att våga skicka grejer till stora bolag.. Det har inte jag gjort hittills iaf.. Måste varit jätteroligt att få bra respons på det du gör!!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha måste bara få hoppa in i tråden, har ej läst hela tråden för det första men jag garanterar dig (ts) att du inte ska söka en producent på detta forum, som du säkert märkt är det 90% gubbar här som aldrig lyckats komma någonvart med sin musik så de enda de gör är o klaga och klanka ner på andra. Har haft samma problem när jag startat en liknande tråd och man kommer aldrig någon vart på detta forum! Du måste ut och träffa folk, mycket bättre. lär känna producenter irl istället för över detta forum. just my two cents

Tack, du sa det jag inte vågade säga 🙂 Tänkte att det finns många skumma typer här eftersom såna lätt dras till forum, it's just a fact, så jag ville locka bort dom med en gång men jag antar att jag råkade provocera dom istället..? Jag får ge mig ut i smeten helt enkelt, vart hänger branschfolk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...