Jump to content
Annons

inte bara ironiskt ...


Demonproducenten

Recommended Posts

... det är slående

Skickat En minut sedan

Känns lite ironiskt att behöva stänga en tråd med just den här titeln ... men jag gissar att det är den enda möjligheten att få stopp på den här diskussionen.

 

/Mats

 

tillbaka ON topic:

är det verkligen ENDA lösningen?

det går inte att stänga av dom som sabbar innehållet?

det är en mycket enkel fråga som har ett mycket enkelt svar: GÅR det att stoppa enskild medlem från att fortsätta skriva i samma tråd?

det är ju ungefär samma nissar som gång på gång kliver in med sitt svammel om ditt å datt

det verkar OK att bete sig hur som helst här - så länge man håller en 'vänlig' ton och lägger till en 🙂 eller avslutar med "love is all"

det är också helt ok att när man gör uttalanden om teknik, produkter, tjänster eller företag att helt och fullt skita i att stå för detta och även svamla vidare utan att ge belägg för sina uttalanden

det är alltså ok att sprida humbug och rena felaktigheter utan att behöva förklara varifrån man fått sina uppgifter eller källor

det är också helt ok att reagera med indignation och börja skrika om mobbing när man ombeds uppge källa för den information man för fram

det är också ok att föra fram som förklaring och bevis på det man påstår stämmer genom att hävda motsatt bevisförhållande - nån annan ska bevisa att man har fel

när detta görs är det ok att bortse från detta och fortsätta att med indignerad och irriterad ton förklara sig förföljd och utsatt medan man fortsätter att häva ur sig icke belagda påståenden

hänvisningen "det är allmänt känt" eller "övervägande delen av dom som jobbar med ljud känner till detta - det är du som är dum i huvet eller har sämre öron" är helt godkända uttalanden

 

kan vi inte bara skippa regel 1?

 

[klassas detta som en bashing-tråd nu?]

lägger till en 😉 för säkerhets skull

Redigerat av Demonproducenten
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det absolut värsta jag vet är (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrängning av innebörd, vilket inte bara strider mot forumreglerna utan även svensk lag. Det finns en och annan mästare på sådant förfarande här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det absolut värsta jag vet är (medvetet) förvanskande av citat/(medveten) förvrängning av innebörd, vilket inte bara strider mot forumreglerna utan även svensk lag. Det finns en och annan mästare på sådant förfarande här på forumet.

Planerar du fortfarande att hoppa av till helgen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Regel nr 2 var bra. Men har alla läst den?

DET kan man verkligen fråga sig när det gäller vissa... 😉

Kanske skulle det vara en bra idé att påminna om forumreglerna typ en gång i månaden eller något - och lägga som en klistrad tråd några dagar varje gång, så att folk inte glömmer bort dem...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Att hindar en medlem från att skriva i en specifik tråd går inte vad jag vet idag utan då får man bli avstängd från forumet helt och hållet.

MVH

Anders

Det går. Jag har redan tipsat Mats och Linus om en plugin för detta: http://community.invisionpower.com/files/file/2572-dp33-ban-from-topic/

Det går inte att stänga ute en medlem från en viss tråd. Jag tror ändå inte att det skulle vara någon hållbar lösning. Den medlem som tystas ned lär nog dra igång en ny tråd och så är cirkusen igång igen.

/Mats

Är det bättre eller sämre än att hen kan fortsätta sabba en befintlig tråd? Jämfört med att låsa hela tråden för alla andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja §2 is the shit.

Problemet med kabeltrådarna och i princip samtliga andra trådar likt dom, är inte att folk har olika åsikter och ståndpunkter. Så är det alltid, har alltid varit, kommer alltid att vara.

Problemet med kabeltrådarna är att folk inte visar respekt för folks olika inställningar och åsikter. Där är hela kärnan i problemet.

Man blir ju bara ett problem för andra om man kräver att h*n se på saker på samma sätt som jag själv, eller så är h*n dum.

Regel nr 2 är bra.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En vanlig variant är ju också att till varje pris, och med flit försöka "missuppfatta" för att starta bråk.

+1 på den! Riktigt förkastligt beteende.

Sedan finns det ju även de (lyckligtvis bara några få) som har lite svårare att hänga med i resonemangsvängarna men som därför i arga, ovidkommande kommentarer låter sina allehanda brister gå ut över dem som hänger med (istället för att vara tyst och åtminstone försöka hänga med).

Link to comment
Dela på andra sajter

På vilket sätt är det bättre att han istället startar nya "hämnd"-trådar?

Att den aktuella tråden kan fortsätta med relevant innehåll utan att förstöras. Sen kan folk helt fritt välja om dom vill ge sig in i "hämnd-tråden".

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Att den aktuella tråden kan fortsätta med relevant innehåll utan att förstöras. Sen kan folk helt fritt välja om dom vill ge sig in i "hämnd-tråden".

Hur tycker du att det där med att "folk helt fritt [kan] välja om dom vill ge sig in i 'hämnd-tråden'" har fungerat hittills?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går inte att stänga ute en medlem från en viss tråd. Jag tror ändå inte att det skulle vara någon hållbar lösning. Den medlem som tystas ned lär nog dra igång en ny tråd och så är cirkusen igång igen.

/Mats

men tråden i sig skulle kunna räddas - och det var min poäng

nu verkar det ju inte som det rent tekniskt går i vilket fall så den vägen är stängd

men då vet vi som sagt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet med kabeltrådarna är att folk inte visar respekt för folks olika inställningar och åsikter. Där är hela kärnan i problemet.

problemet med kabeltrådarna (och en del andra) är att regel 1 bryts utan åtgärd

ett av huvudsyftena med forumet är enl ägarna att det ska vara en kunskapsbas

det är inte kunskap att 1+2=4 - det är faktaförvanskning

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tycker du att det där med att "folk helt fritt [kan] välja om dom vill ge sig in i 'hämnd-tråden'" har fungerat hittills?

det funkar ju bra så länge den är öppen

om det är sunt är en annan femma

jj har rätt och nu börjar du bråka

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...