Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Laddade hem FL Studio 10.10 beta och i programmet kunde man inte använda sej av de traditionella blocken när man arragerar sin song. Utan man använder clips, de tradionella midi clipen. Men hur ändrar man så man får nya kanaler efter varje instrument ? Vet inte de just nu så ligger alla instrument i samma clip, vill ju ha ett clip för varje instrument, går det och hur ?

Annons
Posted (edited)

Finns inte "Enable legacy pattern blocks" kvar under options?

Angående kanaler, dubbelklicka på ljudfilen (clipet) och dra i högra rutan till önskad kanal.

Det sista förstår jag inte hur du menar?

Edited by AnuBiz
Posted

Jo, ' enable legacy pattern blocks' finns, men kanske inte i den kommande versionen. Jag slutade att använda mig av patterns samtidigt som det funkar på nästan samma sätt. Jag klickar på 'siffermarkören' för pattern och sedan i step sequenzern så får du upp ett clip. Samples lägger jag faktiskt ut direkt i sequenzern. Märkt en volymskillnad på att lägga kicken som en 'pattern' jämflrt med manuellt.

Posted

Den inställningen finns i 10an men inte i den senaste betan. Konstigt tycker jag eftersom det har ju varit FL Studios grej liksom.

Posted (edited)

Hur menar du volymskillnad?

Fan va löjligt om dom tar bort den, jag använder den väldigt flitigt.. Då stannar jag kvar på 10an isåfall.

Edited by AnuBiz